דירוג 5 הפרסומות הטובות של סופרבול 2016 (ועוד אחת שביאסה)

Super Bowl 50 - סופרבול 50
Super Bowl 50 – סופרבול 50

מאת: רומן סקריפקין, מנהל הקריאייטיב של משרד Gofman Creative

לאחר משחק חד צדדי במיוחד וניצחון 10:24 על קרוליינה, זכו הדנבר ברונקוס באליפות ה-NFL השלישית בתולדותיהם, בגמר ליגת הפוטבול בארה"ב, הסופרבול (Super Bowl 50), שנערך השנה בסן פרנסיסקו. עבור מי שחי על פלנטה אחרת, נדמה שנאמר ונכתב כבר הכל בהקשר לסופרבול, האירוע השנתי הגדול ביותר של הספורט האמריקאי.

שיאי רייטינג שנשברים, כרטיסים שמחירם נע בין 5,000 לחצי מיליון דולר, הזמרים והלהקות החמים ביותר שמופיעים באירוע ולפי הדיווחים אפילו הם נדרשים לשלם על כך (והשנה קולדפליי, ביונסה, ברונו מארס ומארק רונסון שהופיעו במחצית, וליידי גאגא שרה את ההמנון בפתיחה) ומעל לכל המצעד הנחשק של הפרסומות שמשודרות במהלך האירוע, ריטואל שכבר הפך להיות אירוע עם באזז משל עצמו.

CBS שמשדרת את האירוע דרשה השנה סכומים שהגיעו לעד כ-5 מיליון דולר, עבור חצי דקת שידור פרסומת. המותגים הגדולים בעולם מייצרים פרסומות מיוחדות לאירוע, מגייסים לטובתם פרזנטורים בסכומים מופרכים ובעיקר, מעזים הרבה יותר ולא חוששים לייצר פרובוקציה. והתוצאות? לעיתים הרבה יותר מעניינות מהמשחק עצמו. דירגנו עבורכם את 5 הפרסומות הטובות ביותר מהבמה הפרסומית היקרה ביותר בעולם, וגם אחת שהייתה לא משהו, באופן מפתיע.

5. הסקסיסטית: דוריטוס, בפרסומת (שנבחרה בהצבעה בתחרות שהכריזה החברה) שתגרום לחלקנו לנוע באי נוחות על הכסא.

4. הספורטיבית: במהלך עונת הפוטבול הסדירה, אודל בקהאם ג'וניור, שחקנה של הניו יורק ג'איינטס, היה שותף למהלך שתואר כ"תפיסה הטובה ביותר בהיסטוריה" וכעת הוא זוכה לככב גם בפרסומת מעניינת לביואיק.

3. המשפחתית: שיתוף פעולה של ה-NFL עם הזמר סיל שתרם את הלהיט שלו Kiss From A Rose, לטובת פרסומת מיוחדת לקידום עצמי של המותג בעזרת "תינוקות הסופרבול": כינוי לו זכו ילדים שנולדו 9 חודשים לאחר שהקבוצה המקומית בעיר שלהם זכתה באליפות. בינינו, היה אפשר לאמלק.

2. הטרנדית: זוכרים את סטיב הארווי? המנחה שאחראי על פאדיחת העל בטקס מיס יוניברס האחרון, מגייס הרבה הומור עצמי בפרסומת לחברת הסלולר T-MOBILE, ולא שוכח "להיכנס" במתחרה המובילה.

1. האמיתית: כשהלן מירן אומרת לכם לא לשתות ולנהוג, אתם פשוט לא תשתו ותנהגו, ואם כבר תשתו, זה יהיה באדוויזר.

פרס ה-"יש פה כל כך הרבה פוטנציאל וחבל שהוא לא בא לידי ביטוי": סת' רוגן, איימי שומר ובירה. נשמע כמו מתכון מנצח לפרסומת? בפועל תשדיר הבחירות שלהם לבאד לייט לא מצליח להתרומם מעבר לכמה פאנצ'ליינים שמריחים מקילומטר. מצד שני, אולי יהיו כמה טינאייג'רים בקליפורניה שזה נורא יצחיק אותם.

ולסיכום, פרסומות הסופרבול השנה התאפיינו כהרגלם בתקציבים אדירים, כוכבים, סלבריטאים, הומור, תעוזה ושבירת מוסכמות. הטרנדים האינטרנטיים והשימוש באלמנטים מסרטונים ויראליים ברשת, הפכו כבר מזמן לנוף קבוע בעולם הפרסום, אך למרות הכל, הפרסומת שאנו נזכור היא דווקא הכי פשוטה. צילום One shot, מסר חודר שמועבר בפשטות, ומעל הכל – זכירות. תהיו בטוחים שבפעם הבאה שנצא לשתות איזו כוסית אחרי העבודה, הלן מירן תלווה אותנו בקולה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים