סלקום ופרסומת החיילים: מה יש לכם נגד גולנצ'יקים מזרחיים?

אלירן בן יהודה
אלירן בן יהודה

מאת: אלירן בן יהודה, מנהל מדיה חברתית ב-Sniper אינטראקטיב. פורסם במקור בפייסבוק.

חברת סלקום עלתה לאחרונה בפרסומת אמוציונאלית אשר מטרתה לקדם מוצר חדש – קו טלפון ביתי של סלקום. הכל טוב ויפה – רק שהפרסומת שלהם גזענית. הדרך היחידה של סלקום לטעון שלא מדובר בפרסומת גזענית, היא לבוא ולהוכיח שפרסים, מרוקאים, תימנים, אתיופים ועיראקים לא משרתים בגולני (מה שלא נכון). וזה לא שצפיתי בפרסומת פעם אחת. הם רכשו מספיק מדיה כדי שאני אצליח להיות בטוח במה שאני אומר. בכל פעם שצפיתי בפרסומת ההזויה הזאת – חיפשתי משהו שיצדיק את זה שכל השחקנים בפרסומת הם אשכנזים לבני-עור. אדייק ואומר, כי במידה וקיים אחד כזה (מזרחי שחום עור) בשורות האחרונות – לא רואים אותו כלל וכלל.

אלירן בן יהודה
אלירן בן יהודה

השאלה שלי היא ״למה?!״. למה במדינת ישראל בשנת 2013 עדיין יש גזענות דוחה כזאת? למה הדרגים הבכירים מאמינים שלבן מוכר יותר?! למה מזרחי זה טוב לצבא כשיוצאים למלחמה, אבל כשרוצים לצלם צבא בפרסומת- בוחרים להציג חיילים לבנים בלבד? אבל עזבו את זה – אני, התחום שלי זה תוצאות בסושיאל. אז בואו נייצר תוצאה לעניין הזה.

אני בטוח שיש בחור מזרחי (אחד לפחות) שניסה להתקבל בתור שחקן לפרסומת הזו, וגורש מאלף ואחת סיבות לא קשורות. אני בטוח שיש כמה שחומי עור, שבאו לאודישן ובעטו בהם החוצה בגלל שהם ״לא יודעים להוציא מעצמם את ה׳חייל של פרסומת׳ שבהם״. אם יש כאלו – יש עילה לתביעה (התוצאה). אז אני מבקש מכל מי שקורא ואכפת לו – שתפו! (בבקשה). בואו נמצא ביחד שחקן שחום עור אחד לפחות שלא התקבל לפרסומת ההזויה הזו ויחד נלמד אותם לקח.

כל האשכנזים של סלקום בפרסומת החיילים
כל האשכנזים של סלקום בפרסומת החיילים

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

12 תגובות לפוסט

12 תגובות

  1. גם אני שמתי לב לפרסומת הזאת אבל ניחא.
    מי פה שם לב לעדתיות בפרסומת במשרד הפנים (זה ממש אירוני)?
    הפרסומת מציגה אדם ששר בלדה על כך שנגנבה לו זהותו וכי אדם אחר בעצם מתחזה לו וחותם בשמו על הלוואות וכו…עכשיו לקטע המוזר , האדם ששר (זה שנגנבה זהותו) הוא אשכנזי וגונב הזהות הוא…….ניחשתם נכון מזרחי!

  2. כנראה שבבית שלך החדירו לכם הרבה רגשי נחיתות!!!
    המוצא שלי מעורב ואני יכול להגיד ממקום ניטרלי שהצד המזרחי היום במדינה מחפש בכוח בכל דרך ליצור סכסוך בנושא הזה נדיר שתשמעו אשכנזי שמלכלך על מזרחים ואני מדבר על השכבות של מעמד הביניים לא על העשירים שכמובן אין להם סיבה ללכלך,ומצד שני בכל מקום מהצד המזרחי אנחנו שומעים לכלוכים בלי סוף תצאו מהסרט כולנו יהודים וזהו.
    בשורה התחתונה אני בטוח שאם כולם היו כהה עור לדבריך גם אז היית מוצא מה להגיד כמו:למה אין אשכנזים מה לא מהכבוד שלהם להיות בגולני???(אני בכל אופן שירתי בגולני ככה שאני 100% ניטרלי במה שרשמתי)
    תהיה בריא בנאדם

  3. ראיתי גם את הפרסומת, ומלבד המ"פ והחייל הפצוע (אמנם ה"גיבורים" בפרסומת) לא ממש היה ניתן לתייג אחד מהחיילים כמזרחי או אשכנזי, נראה לי שבדיוק בגלל שבגולני יש יותר מזרחיים (כן, זה סטיטסטית נכון) הם הקפידו על הפוליטלי קורקט הזה. גם קראתי את הטור של מירב בטיטו כנגד ההפקה של "הכפר" וערוץ 10, שם באמת היו טענות ממשיות ולא הנחות. אז אלירן בן-יהודה תנוח או לפחות תספק הוכחות לפני שאתה מוזיל לנו את השיח וכורת לנו אותו (סטגדוש) זה גם הזמן לציין שאני גם מזרחי וגם חושב שיש קיפוח וגם נגעל מהפרסומות הסכריניות של סלקום ומתחת לבלטה שחיפשת היו ג'וקים ולא כסף או יחסי ציבור או מה שלא חיפשת…

  4. יש המון פרסומות שמשלבות רק אשכנזים, בלונדיניים כאלה ואחרים
    העיקר שכשז פרסומת לחומוס הם דואגים להביא מישהו מזרחי שמדבר עם ח' וע' בולטות
    וממש אין לי רגשות קיפוח, אני נולדתי בישראל ובמחינתי יש המון גזענות להוריד גם בקרב המזרחיים (אולי אפילו בעיקר).
    בקיצור יש עוד המון עבודה… וחבל שהכל פה מסתכם תמיד בצבע עור

  5. גם אין משקפופר אחד בפרסומת חחחחח נדב המשקפופר ששירת בצבא עם גולנצ'יקים חובשי משקפיים

  6. סלקום הם דמגוגיים ותכלס למרות שרוב בקודקודים של השיווק שם הם מזרחיים, אבל כנראה שיש להם רגשי נחיתות עם הצבע שלהם, זה שמשרד מבהיק בלובנו כתב את בתסריט רק הוסיף לזה. בסלקום אתיופיות, זה פשוט שירת את המטרה זה הכל. כאן לא יכלו לשים את אבשלום צוברי מהמרגמות עם האף הארוך זה פחות מצטלם טוב. טוב?

  7. אני לא יודעת מה יותר מרתיח, הטמטום הזה שרשמת או שסלקום מממנת את האתר הזה כשהפרסומת של סלקום מרוחה מכל הכיוונים כאן….
    אם תשפשף טיפטיפה את העיניים תראה שלא כל החיילים בפרסומת אשכנזיים ואפילו מחצית מהם מזרחיים, כן כן!! לפחות מחצית.
    תתחיל לרשום על נושאים קצת יותר מהותיים בעולם הזה..
    כתבה קנטרנית, דבילית וחסרת שחר.

  8. הכל טוב ויפה ולגבי הפרסומת הספציפית הזו אתה צודק- אבל מה לגבי הפרסומת הקודמת של סלקום בה השתתפו רק מהעדה האתיופית? אז שאלת גם למה שחור מוכר?…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים