שלום, Motherfucker – פוסט ויראלי ישראלי על המצב הנוכחי כובש את הרשת

שלום Motherfucker
שלום Motherfucker
איתן צ'יטיאט
איתן צ'יטיאט

הפרסומאי הישראלי איתן צ'יטיאט כתב לפני מספר ימים פוסט על המצב הנוכחי לאתר Times of Israel. הפוסט הפך לויראלי וצבר למעלה מ-100,000 שיתופים בפייסבוק ויותר ממיליון צפיות. הפוסט מובא לכם כאן לראשונה בתרגום לעברית ■ תרגום: דניאלה פרוסקי-שיאון ■ קליק לפוסט המקורי באנגלית ■ קליק לעמוד הפייסבוק של איתן.

שלום, Motherfucker
אני לא יודע איך לכתוב את זה בלי להישמע כמו הבנאדם שאני עומד להישמע כמוהו, אבל לפעמים צריך פשוט לכתוב כמו שמרגישים. ואני מרגיש את זה.

עשיתי אנפרנד לחבר היום. אם להיות כנה, הוא לא ממש היה חבר. הוא היה מכר מקצועי שאת כשרונו אני מעריך, אבל זה הכל. עשיתי לו אנפרנד כי הוא חצה קו. לא אכפת לי שהוא לא כתב לי להתעניין מה שלומנו כאן. לאנשים יש את החיים שלהם ואנחנו לא מרכז העולם. לא. הוא התחיל להעלות תמונות וקטעי וידיאו שמריחים מאנטישמיות ומדעות קדומות על ישראל, כאלו שמועלים לרשת על ידי אנשים שבאופן מובהק שונאים את המדינה שלי.

ואני ראיתי את הפוסטים האלה. הוא העלה קטע וידיאו של נבחר ציבור בריטי, שנדף רטוריקה אנטי-ישראלית כזו, ממש על סף השנאה (קליק לוידאו). הוא גם העלה פוסט אשר נטען כי נכתב ע"י רוברט דה-נירו, ובו הוא טען כביכול שאנחנו מדינת אפרטהייד (הוא מעולם לא אמר זאת. אנחנו לא – וזו עוד הפצה של חוסר אמת), קליק לפוסט.

רוברט דה-נירו
רוברט דה-נירו

הוא חצה קו ביום בו 13 גברים ישראלים רגילים, אבות, בנים או אחים, נהרגו בזמן שהגנו על המדינה שלי. גברים שנקראו למלחמה שהם לא רצו ללחום בה, אך נלחמו בה כדי להגן על משפחותיהם, חבריהם ועל מדינתם. וכדי להגן עליי. מלחמה שהם ימשיכו להילחם בה, כי לא להילחם פירושו שאנו נמחק. אני לא מתכוון שאנו נאבד את המדינה שלנו, אלא שכפי שאתם יכולים להתרשם מהסערה סביבנו כאן במזרח התיכון (שאין לה כל קשר אלינו), נאבד את החיים שלנו.

הוא חצה קו לאחר שבמשך 10 ימים, אנו, אזרחי ישראל, מופצצים בטילים שמגיעים עד לטווח של 10 שעות הנסיעה מצפון ועד דרום, ושעתיים נסיעה ממזרח למערב (זה הגודל של ישראל), טילים שמטרתם לרצוח ישראלים. ללא הבדל מין, גיל, עיסוק ודת. (יש בקרבנו למעלה ממיליון ערבים ישראלים שחיים כאזרחים שווי זכויות).

ובעוד אני כותב שורות אלו, לאחר שחזרתי מהעבודה והשכבתי את בני במיטת התינוק שלו, אנו עדיין מופצצים. הוא חצה עוד קו לאחר שהוא שם לב שעשיתי לו אנ-פרנד, כשהוא כתב לי מייל בו הוא אמר ש"מצחיק שעשיתי לו אנ-פרנד על כך שהוא העלה פוסט של הצהרת נבחר ציבור. בתור יהודי, אתה צריך להבין שרצח המוני לעולם לא מוצדק". (ראו תמונה מצורפת, זהותו תישאר חסויה כמובן).

קודם כל, עזוב אותי באמא שלך עם השטויות של "בתור יהודי". אני לא צריך להיות יהודי כדי להבין את זה. אני צריך להיות בן אדם נורמלי והגון. שנית, לא מעניין אותי שהוא נבחר ציבור – הוא אמר דברים שערורייתיים, מגעילים ומאוד לא נכונים – וההיסטוריה מלאה בנבחרי ציבור שעשו טעויות.

ושלישית, אנחנו רוצחים המוניים? המדינה שלי מקבלת שתי הצעות מצריות להפסקת אש בעזה, וחמאס ממשיך לירות. הם מכוונים טילים על אזרחים בזמן שאנחנו נוקטים צעדים אין ספור למנוע הרג אזרחים בכך שקוראים להם להתפנות מהבתים שלהם במגוון דרכים, כדי לתת לבלתי מעורבים ולחפים מפשע הזדמנות לברוח. אין לזה אח ורע בהיסטוריה של המלחמות. עזבנו את עזה לפני 9 שנים כדי לתת הזדמנות לשלום, ובמשך אותן 9 שנים קיבלנו רקטות, פצצות מרגמה, חינוך לשנאה, מנהרות תת קרקעיות שנבנו תוך מטרה לחדור לשטחי ישראל ולבצע רציחות וחטיפות של יהודים. זה מה שקיבלנו על כך שעזבנו את עזה באופן חד צדדי לפני 9 שנים, ואנחנו רוצחים המוניים?

שלום Motherfucker
שלום Motherfucker

לא, טיפש. ההתנהגות שלנו איננה של רוצחים המוניים. אני עייף מהטיעון שאני קורא נגדנו על כך ש"זה לא כוחות, זה לא הוגן" כי יותר פלסטינאים מתו מאשר ישראלים, מכך שאנשים שואלים "למה אתם מתלוננים כאשר אתם הצד החזק?". הלב שלי מדמם עם כל אדם חף מפשע שנהרג, לא משנה באיזה צד הוא. חף מפשע פלסטינאי או ישראלי – זה לא משנה לי בכלל.

אבל אני לא אתנצל על זה שאני שורד. על כך שאני צריך לשרוד את הטילים שמכוונים להרוג אותי. העובדה שהם לא הרגו אותי עד עכשיו, אין פירושה שהם לא כוונו אליי עם מטרה לרצוח אותי. יש לנו מערכת הגנה, מקלטים, נהלי התגוננות ופינוי ומעל לכל יש לנו ממשלה שדואגת לנו. אני לא אתנצל על כך שאני חי ושורד הודות לכך שאנו מוכנים ויודעים כיצד לפעול במקרה חירום, כי התרבות שלנו היא כזו שחוגגת את החיים ומוקירה אותם, במקום לשלוח ילדים בני 10 ללמוד להיות לוחמים ומתאבדים. אני לא אתנצל על כך שאני בעל עסק, יש לי בית, משפחה וחברים כאן שרוצים חיים נורמליים ורוצים לחיות בשלום עם השנים שלנו. אני לא אתנצל על זה שאני קיים ועל כך שאני לא רוצה דבר יותר מאשר לחיות בדו-קיום שקט לצד שכנים אשר מקבלים אותי.

אבל זה לא מה שחמאס רוצה.

אני רוצה להיות ממש ברור. החמאס מנסה להרוג אותי. את המשפחה שלי. את התינוק שלי. את כולנו כאן. תכניסו את זה טוב טוב לראש שלכם – זה מה שקורה כאן וזה מאוד אישי. עבור כולנו כאן.

האזרחים הישראלים – אנשים כמוני – מטווחים על ידי טילים כדי להרוג אותם, כדי שימותו. החפים מפשע הפלסטינאים מתים כי הצבא שלי מנסה להגן עלינו מביריונים שפועלים באזורים מהם משוגרים טילים לתוך הערים המיושבות שלי. אם פלסטינאים תמימים נהרגים זה בגלל ג'יהאדיסטים וטרוריסטים (שם אחר לבריונים), אבל לא בגלל מדינת ישראל, שמנסה להגן על אזרחיה כפי שכל מדינה ריבונית אחרת בעולם היתה עושה. אנשים ימותו. אזרחים תמימים ימותו. וזה נורא וזה מכוער. אבל אנחנו צריכים לעשות מה שאנחנו צריכים לעשות עכשיו. זה לא נאמר בטון של הצטדקות. זה אני שאומר לכם את הדברים כפשוטם – ותאמינו לי, כבר עכשיו אנחנו משלמים את המחיר בדמם של בני עמנו…של משפחות שלעולם כבר לא יישבו יחד כל המשפחה שוב. לעולם כבר לא ישחקו יחד כולם, לעולם כבר לא יתחבקו יחד כולם.

זה ממש לא משחק כאן.

דיברתי עם אבא שלי הערב והוא ייעץ לי, כמו שכל אבא טוב עושה, לא להביע את עמדתי כאן. למה להסתבך בצרות? הוא מנסה לשמור על הבן שלו כי הוא יודע שאני צפוי לקבל תגובות חריפות על כך.

נותרנו דוממים בשנות ה-30 ותראו לאן זה הוביל אותנו. קיווינו שאנשים רציונליים ייראו את ההיגיון וסירבנו להאמין שאנשים מסוגלים לכזה רוע. אז לאן זה הוביל אותנו? רכבות היישר אל תוך תאי הגזים ורצח על ידי רוצחים המוניים אמיתיים. וישנם את אלו שכיום הולכים בדיוק בצעדיהם של הנאצים ומצהירים שהם רוצים שכל היהודים ימותו, ושישראל תמחק מעל פני האדמה. (זה באמנה הרשמית של החמאס – אני רציני – תבדקו את זה). ולמה? לא בגלל "הארץ הגנובה" ופוליטיקה אלא בגלל שהם אנשים מלאי שנאה, אנשים פאטתיים הניזונים ממידע שגוי אשר שונאים יהודים ולא אכפת להם מהעם שלהם. כי כל מי שהיה אכפת לו מהעם שלו היה מנסה ליצור לו עתיד, ולא היה משתמש בהם כשבויים במשחק מבחיל של מוות ו-72 בתולות.

timesofisrael.com
timesofisrael.com

לא, אני לא אשתוק בעוד שקרים מופצים על המדינה שלי, על העם שלי, על התרבות שלי, על הערכים שלי. אני אהיה הראשון לגנות את המנהיגים שלי, את המדינאים שלי ואת אחיי האזרחיים, נשים וגברים, כאשר הם פועלים באופן לא ראוי – כפי שאנו עושים. ואנו עושים.

אבל אנחנו צודקים עכשיו. ואני לא אשתוק.

אם יש מישהו שלא מבין דבר ממה שנכתב כאן; אם מישהו שפשוט לא מבין את זה; אם מי מחבריי עומד להעלות פוסטים אנטי-ישראלים בזמן ש-370 פלסטינאים מתו באופן טרגי בקונפליקט הנוכחי, אך יחד עם זאת נותרתם דוממים בעוד קרוב ל-200,000 ערבים נרצחו על ידי ערבים בשנים האחרונות; אם אתם לא כותבים על אסאד שמשתמש בנשק כימי נגד עמו כיום; אם אתם לא כותבים על ה-ISIS אשר תלה 8 נוצרים היום; אם יש לכם אך ורק ביקורת על מדינת ישראל שעושה כל מה שביכולתה למנוע הרג חפים מפשע פלסטינאים במשך המלחמה; אם אתם לא מתכוונים לעשות דבר חוץ מאשר לשבת היכן שאתם יושבים ולהפיץ את הלכלוך האנטי-ישראלי שלכם בזמן שטילים משוגרים אל עבר הבית שלי, המשפחה והחברים שלי, בזמן שהחיילים שלנו נלחמים כדי להגן עלינו – ואתם מתכוונים להפיץ את זה רק מפני שאנו חיים על האדמה הזו ואין לכם מושג מה הקשר שלנו אליה; אם אתם מתכוונים להצטרף להפגנות אנטישמיות ואנטי-ישראליות שצצות בעולם כפי שראינו בצרפת, טורקיה, גרמניה ורוב מדינות ערב ואפילו בארצות הברית, הפגנות שאין להן כל קשר לסכסוך הזה אלא רק משקפות שנאה כלפי יהודית וישראלים (והתבטאויות אלו יכוונו כלפי המדינות הללו והם ירגישו בקרוב מה שאנחנו מרגישים); אם אתם מתכוונים לשתוק ורק לקבל, אז קדימה – תעשו לי אנ-פרנד עכשיו, כי אתם כנראה לא חברים שלי.

כי כשמישהו מנסה לחסל את החיים שלי, זה מאוד אישי.

ואם אתם מוסיפים שמן למדורה בכך שאתם מעלים פוסטים מחורבנים שבאיזושהי דרך הכי קטנה יתרמו למוות שלי, אז קדימה, תעשו לי אנ-פרנד במיידי. כי אתם יכולים לבחור בשנאה, במעוות, ברוע ובחולי, ולהיות חלק מזה. או אתם יכולים לבחור בי. אבל אתם לא יכולים לבחור בשניהם.

שלום, Motherfucker

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. [Comment ID #112314 Will Be Quoted Here]

    מישה, זה מריח כמו קנאה בתגובה שלך, לא מכיר אותך אבל מי שאומר 'דושבאג' צריך להשקות אותו בדם טבורי של שימי תבורי!

  2. אושי, איזה דושבג, עאלק פירסומאי. רק יודע להגיד לא. אין לו אף רעיון מקורי משלו. אין פלא שלא הצליח בתפקיד היחיד שהיה לו פה בארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים