שוגר דדי: רשת 'אגאדיר' מחדשת את התפריט עם קמפיין פרובוקטיבי שמסעיר את הרשת

שוגר דדי - אגאדיר
שוגר דדי – אגאדיר

רשת ההמבורגרים 'אגאדיר' מרעננת את התפריט של המסעדה ומשיקה קמפיין פרובוקטיבי תחת הכותרת Rich Taste (טעם עשיר) שמסעיר את הרשת. בכרזת הקמפיין נראית דוגמנית בלונדינית עם מבט מפתה לצידו של גבר זקן בגילאי ה-70-80, העונד שעון מזהב – סימן לכך כי "נשים יפות נמשכות לכסף" ולשוגר דדיז.

התגובות לקמפיין לא איחרו להגיע, בשעות האחרונות עמוד המותג של 'אגאדיר' המנוהל על ידי סוכנות הפרסום My Social של מעיין יחבס, זוכה לגל של תגובות נזעמות מצד הגולשים. על הקמפיין הפרובוקטיבי הנוכחי של אגאדיר אמונה סוכנות הפרסום והמיתוג מור אנד אר (מוגרבי אנד ארנלדס) של משה מוגרבי וקרן ארנלדס, שגם אמונה על הקריאייטיב הפרובוקטיבי הקודם של הרשת, וחברת 'Two65' של גבי אטל ורן ברקו שאמונה על תכנון המדיה בלבד.

"לא הבנתי, זה עמוד של מסעדת המבורגרים או עמוד של נערות ליווי עבור גברים בגיל העמידה?" כך כתב אסף שקד. גלעד שפירו תמצת ושאל: "אני רק שאלה: מה זה החרא הזה?".

שוגר דדי - אגאדיר
שוגר דדי – אגאדיר

אנשי אגאדיר לא מתייחסים לסערה הנוכחית כ"משבר יחסי ציבור" לשם בדיוק הם חתרו וכיוונו ונראה כי בהחלט הצליחו לייצר את התוצאות המיוחלות. סביר כי הרשת לא תסיר את הפרסומים המוצגים על ידי הגולשים כפוגעניים ותמשיך בקמפיין. המבורגר אגב לא נראה בשום סרטון או תמונה, אלא רק ה"בשר האנושי" של הדוגמנית. פרובוקציות פרסומיות הפכו לאחד הכלים המועדפים של אנשי הפרסום בעידן הדיגיטלי, השיח עולה וכך גם המכירות. ראו את קמפיין גולדסטאר של מקאן.

ססיליה סיון, מנהלת השיווק של אגאדיר מסרה (אייס): "אין ספק שאגאדיר דואגת תמיד לחדש ולהישאר הראשונה בתחומה. בימים אלה אנו משיקים את קמפיין הקיץ הבולט והקריאייטיבי שלנו. מדובר בקמפיין שנון אשר יצור טעם של עוד בדיוק כמו הארוחות המלאות טעם עשיר ויוקרתי והבשר האיכותי שלנו".

אז מה הקשר בין שוגר דדי בן 70 להמבורגר? ברשת אגאדיר משיקים מבצע חדש, המבורגר מבשר וואגיו + תוספות + בירה ב-85 ש"ח, "לבעלי טעם עשיר בלבד" להגדרתם.

אגאדיר - Rich Taste
אגאדיר – Rich Taste

כזכור זו לא הפעם הראשונה שהרשת דוגלת במסרים סקסיטים ופרובוקטיבים שמצליחים לגרור למחאה פמיניסטית ורשתית, בנובמבר 2010, השיקה אגאדיר לוח שנה שהציג את עובדות הרשת בלבוש מינימלי בחדרי השינה שלהן, לצד סרטון שעודד צריכת סמים קלים וקנאביס. בסרטון שהושק בזמנו לקידום סניף 'אגאדיר אמבסי', נראו פרזנטורים לבושים כחיילים בצבא הרוסי כשהם מגלגלים ג'וינט.

הסטטוס של אגאדיר זכה למאות תגובות ברשת החברתית, בין התגובות:

1. "מה זה הביזיון הזה?!? כן אני אבוא לאכול שם כי יש בלונדינית בביקיני בפרסומת להמבורגר ומהגבר איך לא- נצפה רק שעון מוזהב, סליחה יש של מבוגר עם שעון מוזהב?!? מה הקשר, וזה אכשהו אמור להעיד על טעם עשיר- יש לכם טעם זול ביותר!!! כנראה שאתם פונים לקהל יעד עם טעם מפגר!".

תום יער
תום יער

2. "תתביישו. כמה אפשר להיות נמוכים, מנותקים ואפילו פאתטיים? לפרסם את ההמבורגר שלכם בעזרת תצלום של אדם מבוגר עם רגליים פתוחות ואישה רוכנת לעברו בפוזה שלא משאירה מקום לדמיון. זה מה שאתם שווים? פרסום לצרכני זנות עם שעון יוקרתי? גועל נפש".

ניצול שואה? קרדיט: נדב עבודי
ניצול שואה? קרדיט: נדב עבודי

3. "לא הבנתי, זה עמוד של מסעדת המבורגרים או עמוד של נערות ליווי עבור גברים בגיל העמידה?".

4. "מי האידיוט שעדיין חושב שזה לגיטימי לפרסם מוצר בדרך הזאת? מזעזע, לא פחות מזה. מקווה שתרגישו את ההשלכות על הבחירה המטומטמת הזאת."

מאיר כץ
מאיר כץ

במקביל לתגובות הנזעמות, ליוי וינטר, מנהלת מדיה חברתית במקצועה, יזמה מהלך להורדת הדירוג של אגאדיר. מאז שוינטר פירסמה את הסטטוס, דירוג מסעדות אגאדיר צנח אל מתחת ל-1.4 כוכבים.

וינטר כתבה: "אגאדיר, חשבו שהמודעה הדוחה הזאת תהיה מהלך פרסומי מדהים וויראלי, אולי הם צדקו אבל מה שהם לא הביאו בחשבון זה שיש מצב שזה יחזור אליהם כמו בומרנג: כל מה שצריך לעשות זה ללכת לעמוד שלהם ולתת להם כוכב אחד בביקורת, אם אתם חשים יצירתיים תכתבו גם את דעתכם עליהם. כשהתחלנו היה להם 3.9".

ליוי וינטר
ליוי וינטר

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. החלק המצחיק הוא שהמוצר שלהם טוב, המותג מבוסס, חווית הקנייה נעימה… יש כל כך הרבה זוויות יעילות שיכלו להשתמש בהן…
    דווקא עכשיו, כשיש המון מודעות לזכויות נשים וסקסיזם (אפילו באופן אגבי ולא אקטיביסטי בכלל מצד גברים!) לצאת עם כזה קמפיין, במקום להאיר את הצדדים החזקים של המותג…

  2. מעין יחבס וסיסיליה סיוון (שיווק, אגאדיר) פישלו בענק, ויהיה מעניין לראות איך זה מתרסק בימים הקרובים. לא תעזור כאן מכבסת המילים של 'רחוק מלב הקונצנזוס' או 'פרסומת פרובוקטיבית'. זה לא עושה לי פרובוקציה. זה פשוט מגעיל ומכעיס אותי.

    נתקעתם בעבר, תוציאו את הראש מהתחת ותצעדו קדימה. לא ניתן לפצות על חוסר כשרון באמצעות פרסום שפוגע בבני אדם. הצעה: אם לא היית רוצה שהאמא, האחות, בת הזוג או הבת שלך תצטלם בקמפיין שלך, אל תפיק את הקמפיין הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים