מזבלה.קום

סערת אגאדיר: גולשים פנו למנהלי להקת 'די אנטוורד' בטענה כי אגאדיר הפרה זכויות יוצרים

ריצ' ביצ'
ריצ' ביצ'

הרשת החברתית סוערת מאז הסופ"ש לאחר שרשת ההמבורגרים 'אגאדיר' השיקה קמפיין סקסיקטי חדש תחת המסר 'Rich Taste'. למרות המרי הצרכני ואלפי התגובות הזועמות ברשת, שבין היתר גם הובילו לפגיעה כמעט אנושה בדירוגה של מסעדות אגאדיר באתרים חיצוניים כדוגמת 'טריפאדוויזר' (TripAdvisor), 'אגאדיר' לא מתנערת מהפרסום, ההפך הוא הנכון היא רק מגבירה אותו.

מחאת הדירוגים נגד אגאדיר
מחאת הדירוגים נגד אגאדיר

הבוקר עלתה 'אגאדיר' עם קמפיין חוצות חדש המציג דוגמנית בלונדינית צעירה במיטה לצידו של אדם זקן, סימן לתופעת ה-'שוגר דדי'. אנשי הפייסבוק של אגאדיר עונים בעוקצניות והומור לשאלות הגולשים בעמוד המותג ובקרוב גם יעלה סרטון המשך בקמפיין.

שילוט החוצות של אגאדיר, הבוקר
שילוט החוצות של אגאדיר, הבוקר
מתוך קמפיין אגאדיר
מתוך קמפיין אגאדיר

נקודת תקיפה נוספת מכיוון "המחאה הצרכנית" עלולה לגרום אי נוחות גדול יותר עבור 'אגאדיר' באם תתברר כנכונה. גולשים טוענים כי הרשת השתמשה שלא כדין בסגמנט מוזיקאלי מתוך השיר Rich Bitch של להקת Die Antwoord. 'די אנטוורד' הוא הרכב דרום אפריקאי שהפך בשנים האחרונות לאחד ההרכבים המדוברים בעולם. אפשר להגיד כי השימוש בפסקול הוא פקטור מהותי שהפיח חיים בקמפיין עצמו, שכאמור אף מושק תחת כותרת דומה לשם של השיר – Rich Taste אל מול Rich Bitch.

התביעה בדרך?
התביעה בדרך?

מומחים בתחום מעריכים כי לייסנסינג לשיר של 'די אנטוורד' בפרסומת יכול להיות עניין יקר במיוחד, עשרות אלפי דולרים רבים במקרה הטוב, מאות אלפי דולרים במקרים אחרים. כך שלא ריאלי כי 'אגדאיר' רכשה את הזכויות בסכומים שכאלו. מצד שני שיטת ה-Sound-alike, הנהוגה בתחום בהחלט יכולה להיות התשובה לשימוש "הפיראטי" לכאורה כפי שנטען ברשת.

מתוך פייסבוק
מתוך פייסבוק

ברשת 'אגאדיר' לא מספקים תשובות קונקרטיות. מקורב לקמפיין מספר למזבלה: "הכול חוקי". המזבלה פנתה לסוכנות הייצוג של הלהקה, התשובה תעודכן באם תתקבל. בנוסף גולשים רבים מספרים למזבלה כי החליטו לפנות ביוזמתם ללהקה ולמנהליה במטרה להבין האם סוגיית "זכויות היוצרים" היא שתספק את כלי הניגוח הכואב ביותר כנגד 'אגאדיר'.

המוזיקאי נוי אלוש, יצר קליפ קצר המשלב בין פרסומת אגאדיר לקליפ המדובר:

המהלך של אגאדיר הושק תחת המסר: 'טעם עשיר' (Rich Taste) באמצעות סוכנות המיתוג והפרסום 'מוגרבי אנד ארנלדס' של משה מוגרבי וקרן ארנלדס וחברת 'Two65' של גבי אטל ורן ברקו שאמונה על תכנון המדיה (בלבד). מערך הפייסבוק של אגאדיר מנוהל על ידי מעיין יחבס מסוכנות My Social שרק לאחרונה זכתה בתקציב.

מחאת הדירוגים נגד אגאדיר
מחאת הדירוגים נגד אגאדיר
מחאת הדירוגים נגד אגאדיר
מחאת הדירוגים נגד אגאדיר

ססיליה סיון, מנהלת השיווק של אגאדיר הגיבה על הקמפיין בעת השקתו: "אין ספק שאגאדיר דואגת תמיד לחדש ולהישאר הראשונה בתחומה. בימים אלה אנו משיקים את קמפיין הקיץ הבולט והקריאייטיבי שלנו. מדובר בקמפיין שנון אשר יצור טעם של עוד בדיוק כמו הארוחות המלאות טעם עשיר ויוקרתי והבשר האיכותי שלנו".

אגאדיר 2015
אגאדיר 2015

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. ערימה של טרחנים, הפייסבוק הוא תיבת תלונות אחת ענקית של אנשים משועממים. רק מחפשים על מה להתרעם
    מעייף

  2. רק תיקון קל זה לא"דיי אנטוורד" זה "די אנטוורד" עם יוד אחת – מבטאים זאת עם חיריק.
    זה לא Die באנגלית. זה באפריקאנס ומשמעות שם הלהקה היא "התשובה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים