מי רוצה להוציא את אתר הברנז'ה אייס מדפי ההיסטוריה?

אייס
אייס

אתר אייס (ice) של קבוצת קו מנחה (אבי בגס), הופך ליעד במתקפה מוזרה למדי מצד מנהלי האנציקלופדיה החופשית 'ויקיפדיה', שעל פי דיון שפורסם אמש באחד מעמודי השיחה של הויקיפדים והגיע לידי המזבלה, נטען כי 'אייס' על אף שהוא מופיע כמקור בערכים רבים והיותו אחד מאתרי הברנז'ה הותיקים בישראל, הוא אינו אתר חדשות אמין ויתכן ויש לחסום אותו מהופעה כמקור בויקיפדיה.

בעמוד השיחה של הויקיפד Gilgamesh (גילגמש) נפתחה שיחה ייעודית סביב אייס, תחת הכותרת "אתר חדשות המדיה Ice". הויקיפד IKhitron (יגאל) מפעיל מערכת בויקיפדיה, ביקש להתייעץ עם עמיתו הויקיפד "גילגמש" בעניין אייס. על פי דבריו של "יגאל", אייס משמש כמקור בלמעלה מ-150 ערכים, אולם לדעתו האישית האתר אינו אמין. על פי הטענות כמעט שאין כתבה שעולה באייס ללא שגיאות כתיב ויתרה מכך, על פי הטענות, באתר אייס פורסמו לכאורה מספר ידיעות שגויות במרוצת הזמן. "יגאל" אף מדגיש כי לדעתו אייס "מביא חדשות מצויינות" אולם לא כאלו שאפשר להסתמך עליהן ועל המידע שמובא בהן.

מתוך ויקיפדיה
מתוך ויקיפדיה

בתגובה כתב "גילגמש": "אני בהחלט חושב שאם יש בעיית אמינות צריך לטפל בקישורים האלה, כנראה על ידי הסרה גורפת שלהם והכנסת הקישור לרשימה השחורה. אי אפשר להתבסס על אתר שיש בו שגיאות חמורות שחוזרות על עצמן. ככה הורדנו למשל את האתר זוכרות אם אני לא טועה".

בהמשך לשיחה בין הויקיפדים, פורסמה ב'מזנון' של ויקיפדיה, אזור ייעודי המשמש לדיונים כללים, הודעת אזהרה תמוהה למדי לגבי אייס, שם נכתב: "אני מבקש מהקהילה להזהר מפני הוספת קישורים לאתר הזה ולבדוק היטב את הכתבות".

מתוך ויקיפדיה
מתוך ויקיפדיה

דוד שי, אחד הביורוקרטים של ויקפדיה אף הוא השתתף בדיון, ספק אם יצא להגנת אייס, אולם הדגיש את חשיבותו של האתר. שי כתב: "אתרי חדשות טועים, אולי בגלל לחץ הזמן ואולי מסיבות אחרות, לכן צריך להיזהר אתם. אייס הוא חלק מקבוצת קו מנחה, כנראה אינו גרוע מאחרים ואינו טוב מאחרים מבחינת אמינות, אבל הוא ייחודי בתחומי העניין שלו, אין לוותר עליו".

בשלב זה לא ברור מדוע הויקיפדים דווקא בחרו לעסוק באתר אייס, מדובר באתר חדשות ברנז'ה ותיק ומוכר, כתביו משה בנימין ואלכס כץ נחשבים לאנשי תקשורת אמינים ומוערכים בברנז'ה וגם אם נעשו שם שגיאות בעבר, הרי שניתן לספור אותן על יד אחת ולבטח לא משהו שמצדיק חסימתו של אייס מהאנציקלופדיה "החופשית".

האם מישהו מחפש לסגור חשבונות אישיים עם אתר הברנז'ה?
המזבלה תמשיך לעקוב אחר הנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים