מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני זוכה לערך ויקיפדיה – הויקיפדים תוהים על חשיבותו

עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל
עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל

עדי סופר תאני, מנכ"לית נציגות חברת פייסבוק בישראל, שנבחרה לאחרונה לאישה המשפיעה בישראל על ידי מגזין פורבס, זוכה לרגע של כבוד ונכנסת לפנתיאון של האנשים שראויים לערך ויקיפדיה. ערך הויקיפדיה של סופר-תאני, שנכתב לפני מספר ימים, זוכה גם להתייחסות הויקיפדים, שחלקם חושבים שסופר-תאני אינה ראויה לו.

הערך המפורט, שנכתב על ידי יוזר אנונימי בשם 'בנדיטית' וכנראה משקף כי זה נכתב על ידי גורמים מטעמה או כאלו המקורבים למנכ"לית פייסבוק ישראל, זוכה להתייחסות של כמה מנהלים בכירים בויקיפדיה (ויקיפדים), שנחלקים בדעותיהם, חלקם חושבים כי סופר-תאני ראויה לערך ויקיפדיה, חלקם האחר לא.

"פייסבוק ישראל אינה חברה גדולה ולמנכ"ליה לא מגיע ערך, גם אם הם מתראיינים בתקשורת" כך כתב אחד הויקפדים, שגם הרחיב "אני עדיין חושב שמנהלת חברה של 20 עובדים לא ראויה לערך, גם אם זה סניף של חברת ענק".

מתוך ויקיפדיה
מתוך ויקיפדיה

על פי הערך, סופר תאני נולדה ב-1927. היא גדלה בסביון כבת בכורה מבין שלוש בנות. אמה עבדה כמנהלת בית ספר ואביה כאדריכל. שירתה בצה"ל כמאבחנת מחקר בבית הספר לטיסה. בעלת תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב, ותואר MBA בתוכנית Kellogg-Recanati של אוניברסיטה זו. סופר תאני מתגוררת בסביון, אם לשתיים ונשואה לבנג'י תאני.

כזכור, בתחילת חודש ספטמבר, עמוד הפייסבוק של תנועת 'באים לבנקאים' הוסר על ידי חברת פייסבוק ישראל. בעקבות כך פעילי התנועה הבטיחו כי יפקדו את ביתה של סופר-תאני בסביון, האירוע שנפתח בפייסבוק הוסר בתוך שעות ספורות. על פי מידע שהגיע למזבלה, 'באים לבנקאים' לא מימשו בשלב זה את הבטחתם, אולם למזבלה נודע כי בשבועות הקרובים, הפעילים יפקדו את ביתה וזאת כחלק ממחאה לנוכח סגירת עמוד הפייסבוק.

למרות חילוקי הדעות בין מנהלי ויקיפדיה, נראה כי ערך הויקיפדיה של סופר-תאני ישאר ולא יוסר. ויקיפדיה הוקמה בתחילת דרכה כ-"אנציקלופדיה חופשית", אולם מזמן האסטרטגיה שלה היא העלאת ערכים לא רק על פי פרמטר של מה ראוי ומה לא, אלא גם של מה מביא טראפיק ומה לא, מה מחפשים בגוגל ומה לא. העלאת ערכים בויקיפדיה היא מתודת 'לכידת חיפושים' ידועה, אשר משמשת לעיתים רבות גם להדחקת איזכורים כאלו או אחרים בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים.

עדי סופר תאני - ויקיפדיה
עדי סופר תאני – ויקיפדיה

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. אין ספק שמי שעובר על חוקי פייסבוק פעם אחר פעם, מתעלם מאזהרות ונחסם בסופו של דבר, ראוי שילך להפגין מול ביתה של עדי (מסביר למה כל כך הרבה אנשים הבטיחו את מקומם בהפגנה). ואם זה לא ילך, שיאשים את שרי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים