חבר הכנסת בוז'י הרצוג ייצג את פייסבוק בעתירה שהגיש אבי לן לבג"ץ (דאחקה ויראלית)

קרדיט: אייס, יח"צ, בוז'י הרצוג
קרדיט: אייס, יח"צ, בוז'י הרצוג

אבי לן, מפעיל אתר 'סטטוסים מצייצים' שהעמוד שלו הוסר בינואר השנה על ידי פייסבוק ישראל לאחר שפורסם בגלובס כי לן מכר סטטוסים שיווקים לצד שלישי וזאת בניגוד לחוקי הפלטפורמה, נמצא בימים אלה במספר הליכים משפטיים נגד חברת פייסבוק ישראל ורשם החברות. חברת פייסבוק ישראל מיוצגת על ידי משרד עורכי הדין 'הרצוג פוקס נאמן' ורשם החברות על ידי פרקליטות המדינה.

במסגרת העתירה למתן צו על תנאי שהוגשה ביום חמישי האחרון (8.10) על ידי אבי לן, עדי בנטוב לן ואריה שפר באמצעות עורכי דינם אדם ורדי, גיא אופיר ואדם ג'ונסון, כנגד חברת פייסבוק ישראל ורשם החברות, מבקשים העותרים לחייב את חברת פייסבוק ישראל למסור כתובת רשמית ולספק דרכי התקשורת ברורים וזאת לצורך מסירת מסמכים ופניות, כל זאת בהתאם לחוק החברות בישראל.

על פי אתר בית משפט השלום, מי שייצג את פייסבוק ישראל בהליך המשפטי הוא לא אחר מאשר יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר מפלגת העבודה וחברת הכנסת מטעמה. הרצוג, בעברו עורך דין ושותף במשרד עורכי הדין 'הרצוג פוקס נאמן' שהוקם על ידי אביו חיים הרצוג ז"ל ב-1972, אומנם התפטר מהפירמה היוקרתית כבר ב-1999, אולם שמו, כמייצג ובא כוחו של משרד עורכי הדין 'הרצוג פוקס נאמן' עדיין מופיע ככזה במערכת 'נט המשפט' של הרשות השופטת.

אתר בית משפט השלום
אתר בית משפט השלום

צילומי מסך מתוך מערכת 'נט המשפט' שהופצו ברשת, הפכו לדאחקה ויראלית בקרב קהילת עורכי הדין שצחקו לנוכח הידיעה האבסורדית כאילו הרצוג עצמו ייצג את חברת פייסבוק ישראל, הכול תודות למערכת מידע לא עדכנית או מתוחכמת במיוחד שעדיין מציגה את הפוליטיקאי כעורך דין פעיל המייצג את משרד עורכי הדין.

משה הלוי
משה הלוי

אז מדוע הרצוג עדיין מופיע כבא כוחו של המשרד? הבלוגר משה הלוי הידוע בכינוי 'הלמו' (Halemo), מסביר: "משרד הרצוג-פוקס-נאמן מייצג את פייסבוק. אבל המערכת בבתי המשפט לא עובדת על שמות של משרדים אלא שמה את שם העורך הראשון של המשרד בשם המייצג".

זו לא הפעם הראשונה שבוז'י מופיע כעורך הדין המייצג בעניין פייסבוק. גם בתביעה של מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני נגד עורך הדין גיא אופיר, שהוגשה לפני מספר חודשים לאחר שאופיר איים לחשוף את פרטיה של סופר-תאני, נרשם הרצוג כבא כוחה של פייסבוק. על פי עורך הדין יהונתן קלינגר, "הכרטיס החכם" של הרצוג, תעודה דיגיטלית המאפשרת לעורכי דין גישה למערכת 'נט המשפט' היא זו שחתומה כמטפלת בתיק, לצד זה של עורך הדין יוסף אשכנזי מהרצוג פוקס נאמן.

נט המשפט
נט המשפט

בעניין עתירת לן לבג"ץ בנושא פייסבוק ישראל, מספר עורך הדין גיא אופיר: "היעדר היכולת המוחלטת ליצור קשר עם פייסבוק, הוא עובדה ידועה לכל. ביום חמישי הוגשה עתירה לבג"ץ באמצעות משרדי, נגד רשם החברות ופייסבוק העולמית, בה מתבקש בג"ץ להורות לרשם החברות לחייב את פייסבוק העולמית, להירשם כחברה זרה הפועלת בישראל, ובהתאם לקיים מען בישראל לפניות הציבור".

"העתירה מפנה לסעיף 346 לחוק החברות, אשר קובע: "חברת חוץ לא תקיים בישראל מקום עסקים…אלא אם כן נרשמה כחברת חוץ לפי הוראות סעיף זה…" עוד קובע סעיף 346, כי חברת חוץ הפועלת בישראל תרשום את: "השם והמען של אדם היושב בישראל המורשה לקבל בעבור החברה כתבי בית-דין והודעות שיש להמציא לחברה".

עורך הדין גיא אופיר
עורך הדין גיא אופיר

בעתירה שהוגשה נכתב: "הרשת החברתית פייסבוק הינה עולם בתוך עולם, אשר מתנהלים בו כ-4 מיליון ישראלים. הרשת החברתית פייסבוק מתנהלת כ"שליט" טוטליטרי של אותו עולם וירטואלי. היא קובעת את הכללים, ומוציאה לפועל את גזרי הדין של מי שלטעמה הפר את כלליה. פייסבוק טוענת, למרות נוכחותה המאסיבית בישראל, כי פייסבוק ישראל בע"מ אינה שלוחתה המתאימה, ולא ניתן ליצור עמה קשר. כך, ניסיונות אפילו להמציא כתבי טענות לפייסבוק העולמית באמצעות פייסבוק ישראל נתקלים בהתנהגות שערורייתית וחמקנית של אחרון החייבים בהוצאה לפועל. אפילו פניות מצוקה של נפגעי בריונות רשת אל פייסבוק ישראל נענות בצורה אדישה וגסה".

"כאשר 1 מכל 7 אנשים בעולם, ו-1 מכל 2 אנשים בישראל, מתקשר עם הזולת באמצעות הרשת החברתית פייסבוק, אין להסתכל על פייסבוק כאל "תאגיד פרטי" ואל הרשת החברתית כ"חצרין פרטיים". הרשת החברתית מספקת בישראל שירות חיוני לציבור, ולא מתקבל על הדעת, שלא ניתן יהיה ליצור עמה קשר, כל שכן, במקרים דחופים הנוגעים לפגיעה קשה בזכויות אדם.מטרתה של עתירה זו, להביא מזור לציבור, כך שמי שיתקל בבריונות רשת בפייסבוק, מי שזכויותיו יפגעו ברשת החברתית, ומי שידרש למענה בשעת מצוקה, יוכל לעשות כן באמצעות פניה בדואר, בפקס, בטלפון או במענה פרונטלי".

בג"ץ 6653/15

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים