לי-אור אברבך עוזב את גלובס, ישמש כמנהל מחלקת התוכן בחטיבת הרדיו של תאגיד השידור

לי אור אורבך, צילום: יריב פיין וגיא כושי
לי אור אורבך, צילום: יריב פיין וגיא כושי

העיתונאי לי-אור אברבך, כתב התקשורת של גלובס ועורך מגזין פירמה ומי שנחשב לאחד העיתונאים המוערכים בתחומו, עוזב את גלובס לאחר 7 שנים ועובר לתאגיד השידור הישראלי "התאגיד" או בשמו הרשמי 'כאן', שם ישמש כמנהל מחלקת התוכן בחטיבת הרדיו של התאגיד; מערך הרדיו המתחדש של קול ישראל, תחת סמנכ"ל הרדיו של התאגיד שמעון אלקבץ והמנכ"ל אלדד קובלנץ, שיחל את שידוריו בעוד כ-4 חודשים במקומה של רשות השידור.

אברבך (36), בעל תואר ראשון בפוליטיקה וממשל מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, החל את דרכו העיתונאית בתחנת הרדיו האזורי 'רדיו דרום' בבאר שבע, שם שימש ככתב, עורך ומגיש. ב-2004 הצטרף אברבך לאתר וואלה! שם שימש ככתב המדיה של וואלה! ברנז'ה ובמקביל הגיש פינה בתוכנית הבוקר של ערוץ 10. לאחר וואלה! שימש ככתב המדיה של מעריב ו-nrg ברנז'ה וב-2009 הצטרף לגלובס כשהחליף את יעל גאוני ככתב המדיה של גלובס.

בינואר 2011 מונה לעורך ירחון 'פירמה' של גלובס במקומו של רותם דנון. במסגרת עריכת מגזין פירמה, הוביל אברבך את עריכת 'מדד המותגים' ואת הדירוגים השנתיים של גלובס; '100 המשפיעים בתקשורת' ו'סוכנות הפרסום של השנה' ולקח חלק בעריכה והנחיית ועידת הפרסום והשיווק MAD של גלובס. מאז תחילה השנה מגיש ועורך אברבך (לסירוגין) את התוכנית הכלכלית 'סוגרים חשבון' בטלוויזיה החינוכית.

התאגיד
התאגיד

על עזיבת גלובס צייץ אברבך בטוויטר: "אחרי כ-7 שנים בגלובס, הודעתי היום שאני ממשיך הלאה. בכך אני בעצם גם מסיים תקופה כעיתונאי תקשורת וממשיך הלאה אל תאגיד השידור הישראלי. יא אללה".

נתי טוקר, כתב המדיה של דה מרקר, נפרד מאברבך בציוץ: "הקולגה שהיה לי הכי מעניין ומאתגר (ולפעמים מעצבן) לעבוד מולו. חבל שאתה הולך. התאגיד הרוויח בגדול. בהצלחה בהמשך".

אברבך מסר ל'רוטרניק': "כמי שליווה וסיקר במשך שנים את התהליכים הדרמטיים ביותר בתקשורת הישראלית, אני מרגיש שהקמת תאגיד השידור הישראלי היא המרגשת שבהם ואני שמח על ההזדמנות שניתנה לי לקחת בה חלק. ברצוני להודות לאיתן מדמון, חגי גולן ואלי ציפורי, ולכל החברים הטובים בגלובס, על ההזדמנות להתפתח, לצור ולהשפיע, ואני נרגש לקראת המפגש המחודש שלי עם עולם הרדיו שאני אוהב כל כך".

שמעון אלקבץ, סמנכ"ל הרדיו של התאגיד, מסר ל'רוטרניק': "ליאור הוא עיתונאי עתיר ניסיון ורב כישרונות עם רגישות גדולה לפריפריה החברתית והגאוגרפית ואני שמח על הצטרפותו".

תאגיד השידור הישראלי עתיד להחליף את רשות השידור בספטמבר 2016 וזאת על פי חוק השידור הציבורי התשע"ד-2014. מטרת תאגיד השידור הציבורי היא ביסוס שידור ציבורי איכותי ויעיל בישראל, ושידוריו יחליפו את שידורי רשות השידור בטלוויזיה וברדיו, שידורי הטלוויזיה החינוכית, מתוך כוונה להוות מקור יצירה ותוכן באינטרנט ובאמצעים הדיגיטליים השונים.

ב-10.9.2015 פורסם תיקון לחוק שבמסגרתו שונה שם החוק לחוק השידור הציבורי הישראלי ושמו של התאגיד שונה לתאגיד השידור הישראלי, כמו גם תיקונים נוספים אשר התייחסו להליך הקמתו של התאגיד. מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי הוא אלדד קובלנץ, גילי שם טוב היא הדוברת וסמנכ"ל הדיגיטל של התאגיד הוא אלעד טנא.

מתוך עמוד הפייסבוק של "התאגיד":

בתמונה: לי-אור אברבך, צילום: יריב פיין וגיא כושי // תודה ל-רוטרניק על חלק מהמידע.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

  1. ליאור היה בתחרות קשה עם נתי טוקר מי משמיץ יותר בחריפות את עובדי רשות השידור.לדעתי טוקר עקף אותו בסיבוב בהשמצות ובליקוקים בייחוד לארדן.מעניין מה יקבל טוקר? הרצחתם וגם ירשתם??…הכל אפשרי!!

  2. עיתונאי מעולה ומבריק. התאגיד הרוויחו וגלובס הפסידו. בטוח יעשה עבודה מצויינת.

  3. בושה וחרפה!
    עיתונאי גלובס שמדרג את קובלנץ בשיא פרמידת המשפיעם בתקשורת. מקבל מקובלנץ ג'וב להחות תוכנית "סוגרים חשבון" בחינוכית……..
    שוחד לאור יום.
    אברבך גומל לו בסיקור רצוף בדברי הלל והתוצאה:
    אברבך מקבל תפקיד של מנהל בכיר בתאגיד.
    אוי לנו!
    שחיתות במיטבה.

  4. בשביל לקרוא טוויטר לא צריך להגיע לאתר הזה. לא הבאתם שום מידע חדש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים