חברת המדיה ג'י סי דקו (JCDecaux), מודיעה על הזוכים בתחרות הקריאייטיב השנתית JCDecaux Awards 2017 שהתקיימה אמש ובסופה הוחלט מי מהעבודות תזכה את הצוות שעבד עליה בטיסה ואירוח מלא לפסטיבל הפרסום בקאן שיערך בחודש יוני הקרוב.
את המקום הראשון בתחרות קטף הצוות ממשרד הפרסום אברהם עם עבודה עבור חברת "עולם הקולנוע" תחת השם "צריך מדפסת חדשה?"– חברי הצוות הזוכה הם יעלי שוחט (קופירייטרית) ואור עדני (ארט דירקטור) והם יהיו אלו שיהנו מחבילת אירוח הכוללת נסיעה לשני לפסטיבל Cannes Lions ביוני 2017 (כרטיסים לפסטיבל, כרטיסי טיסה ומלון) – בשווי 5,000 יורו. בנוסף לחבילת האירוח, זוכה המקום הראשון בחבילת פרסום לתקופה של 10 ימים על פני 100 פני פרסום בתחנות אוטובוס ומכווני תנועה בשווי כולל של 80,000 ₪.
אל המקום השני הגיעו דותן פלזן (קופירייטר) ויניב זגורי (ארטדירקטור) ממשרד הפרסום מקאן תל אביב עם קמפיין פוסטרים לרשת הסופרמרקטים טיב טעם. במקום השלישי בתחרות זכו אורן בן נאים (קופירייטר) ומיטל מילר (ארטדירקטורית) ממשרד הפרסום ליאו ברנט ישראל עם קמפיין פוסטרים לחברת התעופה ארקיע.
המקומות השניים והשלישיים זוכים בקמפיין פוסטרים על מתקני הפרסום של חברת JCDecaux בשווי כולל של 87,500 ₪. ( 50,000 שח למקום השני ו- 37,500 ₪ למקום השלישי). התחרות השנתית של החברה אשר מתקיימת זו השנה השמינית, הושקה בסוף מרץ ועד למועד האחרון להגשה נתקבלו כ-120 פוסטרים מכ- 20 משרדים שונים בתחום.
מנכ"ל JCDecaux ישראל, מר פיליפ רו: "שנת 2016 היתה שנה טובה לתחרות מבחינת מסירות המשרדים ואיכות הרעיונות שהוגשו אולם השנה הפוסטרים שנשלחו לא עמדו בציפיות שלנו. ראשית, השנה היתה ירידה של 15% בכמות העבודות שהוגשו ביחס לשנה שעברה. שנית, בנוסף לירידה בכמות, שמנו לב לכך שאיכות העבודות שהוגשו היתה יותר נמוכה, מאחר ולא היתה אפילו עבודה אחת שיצאה דופן או בלטה באיכותה מבין כל השאר, דבר שהוביל לשיפוט מוטה. יותר מכך, אנו מצרים על כך ששלושת העבודות הזוכות הן של משרדי פרסום אשר נציגיהם היו חברים בוועדת השיפוט, וכתוצאה מכך החל מהשנה הבאה JCDecaux תשנה את תהליך השיפוט של התחרות. ברכות לצוותים הזוכים, למשרדי הפרסום ולקוחותיהם".
19 Responses
פנו אלינו מספר פעמים בחודשים האחרונים להשתתף, אפילו לשבריר שנייה היה איזה רעיון לקדם קמפיין פנימי סביב התחרות אבל כמו תמיד, העדפנו לוותר על התענוגכי נמצאו דברים יותר מעניינים להתעסק בהם .
עכשיו שאני רואה את שלושת המקומות הראשונים אני חייבת להגיד שהזעזוע הוא עמוק, הסיטואציה מחפירה, הבושה היא אין סופית והכל בסה״כ נורא עצוב.
המקום הראשון זה הלם, פשוט הלם
המקום השני עייף
והשלישי סטודנטיאלי
תנחומי למשתתפים האחרים על בזבוז זמן משווע
יותר מאשר לא לכבד את החלטת השופטים, אני לא מכבד את השופטים עצמם.
שיפוט מוטה זה לא חדש.
מספיק להסתכל על המקום ה-3 בדג הזהב האחרון, ועל המקום ה-3 שלפניו, זה כבר מזמן הפך לפינת "החברים מפרגנים".
או על הזוכים האחרונים ביאנג ליונס – שנה שעברה מהלך לא ישים, והשנה גם לא ישים וגם פשוט לא טוב.
עוד? זרקו מבט על הפיינליסטים בקקטוס, עבודות ביזיוניות שאף אחד לא שמע עליהם הגיעו לקו הסיום וגם כנראה יצאו עם גביע (תמנון שנכשל מכל כיוון אפשרי, טינק עם המהלך המועתק ועוד רבים וטובים שבקלות לא ראויים).
עוד? תסתכלו על הזוכים משנה שעברה (במיוחד על המקום ה-1) ותגידו לי אם זה הכי טוב שיש לענף להציע, אני בטוח שהיו עבודות הרבה יותר מקוריות.
אז נכון, אין חדש בהתנהגות הזו, זה תמיד י/היה. אבל עם זאת, יש מגמה מדאיגה אחרת:
פעם לשופטים היה עוד טיפת כבוד לענף, היום גם את זה הם איבדו. לפי הבחירות שלהם, הם בעצמם בזים לענף.
הפרגונים שלך יותר טובים מהמודעות הזוכות.
"עולם הקולנוע" רשת חשמל ואלקטרוניקה – פרסומת מדהימה שגורמת לנו הצופים להזדהות עם הדפסת תמונה במדפסת על הפנים . בכנות לא הכרתי את הרשת הזאת ובזכות התחרות והמזבלה אכיר ואתעניין, שפו
טיב טעם – ידוע באי כשרותו ובפתיחתו בשבת. הפרסומת מדוייקת ומעולה. בתל אביב ובכל עיר שאין תחבורה ציבורית מזל שיש טיב טעם. אהבתי מאוד.
והאחרונה – מראה הדף המעושן מגניב ומדליק אחלה פרינט.
האמת שכולנו שונאים להפסיד בצורה מבזה ולא מכובדת.
צודק מר וורדסמית בטענה שצריך להעלות את כל העבודות שנשלחו, אפילו רק כהוכחה לטענתו של מר פיליפ.
אש על הפרולוג הזה, אלא שבמקומו היית צריך לשנות את השיפוט כשראית לאן זה הולך, ולא לבכות בדיעבד. ממה שהבנתי, היו בסה״כ חמישה שופטים בסיפור, מה שהפך את התחרות למגוחכת.
וחבל. כולנו אוהבים כשמנצח קריאייטיב טוב באמת. או לפחות כך אני רוצה להאמין
מהתגובות שהולכות ונערמות פה, אפשר לסגור את התחרות.
תתביישו.
הדבר הזה צריך לעלות באייטמים במזבלה, אייס, כלכליסט – איפה לא?
לא מבין איך 17 משרדים עוברים על זה בשקט יחסי. לא מבין את כל הכתבים שרק מחפשים לכלוך בענף ורואים את הבולשיט הזה ולא אומרים מילה.
זה המשך ישיר למגמת השיפוט המוטה שכבר התרחשה בשנה שעברה,
אז הזוכים היו חצי כוח – אבל לפחות ענו על התנאים המינימליים. השנה נחצו כל הגבולות.
המקום הראשון – בכלל לא מודעת מדיה. יכולה בכיף להיות במדד אם בא לכם.
המקום השני – עובד רק בתחנות. לא עובד במכוונים ולא בפריזאים (וכפי שזכור לי רק המקום הראשון מקבל פרסום בתחנות). ואני אפילו לא מתייחס לרעיון.
המקום השלישי – לצחוק על כל התעשייה הזו בפנים ועם האצבע. פשוט חוצפה.
לא ברור איך מנהלי קריאייטיב העבירו את זה.
במקום להוכיח לבעל העסק שהסכים להשתתף שפרסום מקורי עובד, הוא הבין שדווקא השטחי, הרדוד והלא מדויק – זה מה שמנצח.
גם אם ישנו את התוצאה וגם אם ישנו את הפורמט, לא אשתתף יותר בתחרות.
ובמידה ואדע שאחד השופטים (לא קשה לדעת מי) ישפוט בתחרויות אחרות, אחרים גם אותם.
שפל חדש.
פיליפ, למה שלא תפרסמו את כל הכרזות שנשלחו ותתנו לאנשי הקריאייטיב לשפוט האם העבודות שנשלחו היו ראויות מספיק או האם העדפתם פשוט לתת את הפרסים למי שהבטיח לחברה שלך פרסום ארוך טווח על גבי המדיה שלכם?
עשיתם סיבוב מבייש על אנשי הקריאייטיב ששלחו עבודות ראויות, ירקתם להם בפרצוף ואני מאוד מקווה שבתחרות הבאה רק 3 המשרדים ש״זכו״ ישלחו מועמדות. אני בכל אופן לא אשלח יותר עבודה לתחרות שלכם.
ביזיון!
לצערך פיליפ ולצערי כנראה שבשנה הבאה כמות המשתתפים תרד עוד יותר אני ועוד רבים כמוני לא מתכוונים להשתתף בתחרות שמבזה את המילה 'קריאטיב' ונאמנות לקיראטיב טוב.
פשוט עצוב ומביך מה שקרה פה השנה!
לצערך פיליפ ולצערי כנראה שבשנה הבאה כמות המשתתפים תרד עוד יותר אני ועוד רבים כמוני לא מתכוונים להשתתף בתחרות שמבזה את המילה 'קריאטיב' ונאמנות לקיראטיב טוב.
פשוט עצוב ומביך מה שקרה פה השנה!
לצערי, אף אחת מהעבודות פה לא ראויה להיתלות על הקיר.
אחרי התבטאות כזו של פיליפ, היה מצופה להעלות את כל העבודות שהוגשו כדי לתת פרספקטיבה, האם הייתה כאן קומבינה בין השופטים או שהעבודות האחרות אפילו טובות פחות.
גילוי נאות: הייתה לי מועמדות בתחרות הזו.
אם אתה מודה ששיפוט היה מושחד תעשה שיפוט מחדש. כך לפחות נדע שאתה מכבד את עצמך ואת המשתתפים.
במקום להעליב את המשתתפים ולהגיד שאיכות העבודות ירדה. נראה לי העלבת אותם מספיק בתוצאות המושחדות
אולי שמה הבאה כשתהיה באפס הגשות תשנה את הגישה
ביזיון – אבל לפחות המרצע יצא מהשק
כל הכבוד לתגובה הלא ממלכתית!
מביך
מר פיליפ רו,
לא מביך אותך להצהיר בראש חוצות שהשיפוט היה משוחד ושנעשתה פה קומבינה מצחינה?
איכות העבודות ירדה השנה כי שנה שעברה אנשים השקיעו מאמצים רבים והשיפוט היה מוטה.
לכן השנה העבודות היו מחורבנות והשיפוט עדיין היה מוטה.
אחת השנים הבזיוניות בענף.
זה פשוט ביזיון.
JCD יכולים ללכת להזדיין.