מנכ"ל JCDecaux ישראל פיליפ רו מודה: השיפוט בתחרות JCDecaux Awards 2017 היה מוטה

פיליפ רו
פיליפ רו

זעם בענף: אנשי ונשות הקריאייטיב בענף הפרסום הישראלי זועמים ובצדק על חברת המדיה JCDecaux ישראל שהודיעה באחרונה על הזוכים בתחרות הקריאייטיב השנתית שמאתגרת את משרדי הפרסום ליצור קריאייטיב שינצל בצורה מקסימלית ויצירתית את מתקני הפרסום של ג'י סי דקו.

ביום שני האחרון, הודיעה החברה בהודעת יח"צ שנשלחה ע"י עז פוזננסקי, מחליפו של עודד ינקלביץ' כאחראי השיווק התפעולי של JCDecaux ישראל, על הזוכים בתחרות. אל ההודעה צורף גם ציטוט הזוי למדי של פיליפ רו, מנכ"ל JCDecaux ישראל בו הודה כי השיפוט בתחרות היה מוטה וכי שלושת העבודות הזוכות היו של משרדי פרסום שנציגיהם היו חברים בוועדת השיפוט.

פיליפ רו
פיליפ רו

במקום לבטל לחלוטין את הכרזת הזוכים התחרות השנה ולהתכנס להפקת לקחים לקראת התחרות בשנה הבאה, רו למרבה הפליאה החליט דווקא להכות חטא על פשע ונזף במשרדי הפרסום, תוך שהוא מציין כי איכות העבודות שהוגשו לתחרות הייתה ירודה ושום עבודה לא בלטה באיכותה. בציטוט שנשלח הודה רו כי JCDecaux עצמה לא הקפידה על תקנון ההגשה לתחרות שמציין במפורש (סעיף 2.6) כי "חבר ועדת התחרות לא יוכל להצביע לפרסומת אשר בינו לבין הצוות המשתתף ששלח פרסומת זו ו/או הלקוח שאת מוצריו ו/או שירותיו היא נועדה לפרסם קיימת זיקה כלשהי, לרבות יחסי עובד מעביד".

רו כתב: "שנת 2016 היתה שנה טובה לתחרות מבחינת מסירות המשרדים ואיכות הרעיונות שהוגשו אולם השנה הפוסטרים שנשלחו לא עמדו בציפיות שלנו. ראשית, השנה היתה ירידה של 15% בכמות העבודות שהוגשו ביחס לשנה שעברה. שנית, בנוסף לירידה בכמות, שמנו לב לכך שאיכות העבודות שהוגשו היתה יותר נמוכה, מאחר ולא היתה אפילו עבודה אחת שיצאה דופן או בלטה באיכותה מבין כל השאר, דבר שהוביל לשיפוט מוטה. יותר מכך, אנו מצרים על כך ששלושת העבודות הזוכות הן של משרדי פרסום אשר נציגיהם היו חברים בוועדת השיפוט, וכתוצאה מכך החל מהשנה הבאה JCDecaux תשנה את תהליך השיפוט של התחרות. ברכות לצוותים הזוכים, למשרדי הפרסום ולקוחותיהם".

לאור דבריו של רו, אנשי הקריאייטיב במשרדים החלו להפיץ קריאות ל-JCDecaux בהם דרישה שתפרסם את כל הכרזות שהוגשו לתחרות ותאפשר להם לשפוט האם הן ראויות או לא. במקביל הועלו טענות כי זוהי אינה הפעם הראשונה שמשרדים המקורבים לשופטים בתחרות של JCDecaux זוכים במקומות הראשונים. המזבלה פנתה לחברת JCDecaux בבקשה שתעביר לידיה את כל המודעות, אולם החברה טרם הגיבה. חלק מהעבודות שלא זכו בתחרות פורסמו תחת קולות מחאה ע"י יוצריהן ברחבי פייסבוק.

אופיס דיפו - זרמון גרופ
אופיס דיפו – זרמון גרופ
אופיס דיפו - זרמון גרופ
אופיס דיפו – זרמון גרופ
מחסני חשמל - אדלר חומסקי
מחסני חשמל – אדלר חומסקי
המכללה למנהל - אדלר חומסקי
המכללה למנהל – אדלר חומסקי
ג'יפ - אדלר חומסקי
ג'יפ – אדלר חומסקי
קימקו - אדלר חומסקי
קימקו – אדלר חומסקי
טיב טעם - מקאן תל אביב
טיב טעם – מקאן תל אביב
ארקיע - ליאו ברנט
ארקיע – ליאו ברנט
עולם הקולנוע - פרסום אברהם
עולם הקולנוע – פרסום אברהם

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

10 תגובות לפוסט

10 תגובות

  1. מעניין אותי מאוד אם השימוש בתמונות באתר הזה נעשה כחוק וברשיון. נבדוק את זה.

  2. לפחות 4 מהעבודות שהועלו נראות הרבה יותר טוב מהזוכים ועונות על הקריטריון.
    שלא לדבר שאחת העבודות יש בה את אותו הרעיון של המקום ה-1 אחד על אחד.
    במקרה כזה שיש 2 עבודות עם אותו רעיון בדיוק, אף אחת מהן לא אמורה לקחת.
    לרדת על הרמה השנתית בשביל להצדיק את הבחירות המגוחכות האלה זה לא תשובה עניינית.
    נקסט.

  3. פה הטעות שלך.

    תחרות לא הייתה אמורה להיות משהו כיפי. לפחות לא תחרות קריאייטיב בה הפרס הוא טיסה לקאן. צריך להתאבד עליה ולהביא רעיונות מעולים, ומכל מה שהספקתי לראות בפייסבוק (לפחות אלו שהתגאו מספיק כדי לפרסם) הרמה של העבודות השנה היא סטודנטיאלית לחלוטין. רמה של סקיצות שאני מתבייש להראות ללקוח בתור ראפ.

  4. ממש לא מקצועי ולא לעניין. התייחסנו לתחרות ברצינות והשקענו והרגשנו שקיבלנו התייחסות לא ראוי ולא הגיוני.תחרות אמורה להיות משהו כייפי ומעודד יצירתיות בענף, וחבל שככה זה נגמר.
    פעם הבאה כבר לא יהיה רצון להשתתף בתחרויות האלה.

  5. אם המודעה של אופיס דיפו באמת נשלחה,
    אז לא היא ולא המודעה של עולם הקולנוע היו אמורות להתקרב למקום ה-3!
    בושה! ממתי רעיון מנצח את אותו הרעיון בדיוק?!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים