למה עדי סופר תאני הגיעה עם 2 מאבטחים לאירוע קקטוס הזהב 2017?

קקטוס הזהב 2017 - צילום: נדב CJ (אייס)
קקטוס הזהב 2017 – צילום: נדב CJ (אייס)

קקטוס הזהב, תחרות הקריאייטיב השנתית של עולם הפרסום הישראלי שמתקיימת ע"י איגוד חברות הפרסום ואיגוד השיווק הישראלי, נערכה ביום חמישי האחרון בתל אביב. מה שאמורה היתה להיות תחרות קריאייטיב שמוקירה מצויינות פרסומית, הפכה בעיקר למכונת ממכר משומנת בחסות חברת פייסבוק ישראל שלמרבה האירוניה, אופי פעילותה פוגע בעיקר ביצירתיות ובפעילותם של משרדי הפרסום והמפרסמים.

תחרות קקטוס הזהב 2017 הושקה השנה תחת אג'נדה חברתית ביוזמת משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, חברת פייסבוק ישראל ונשיא המדינה ראובן רובי ריבלין שהציגו את 'אמנת הפרסום'. בזמן שבבאומן ובפייסבוק ביקשו לחנך משרדים ומפרסמים לייצר קמפיינים תחת אחריות חברתית תוך שילוב הגיוון המלא של אוכלוסיית המדינה, נראה היה שאלה שכחו שאת האתיופים, הערבים ויתר הפנים שהם מבקשים להציג יותר בפרסומות ובקמפיינים, לא תמצאו עובדים במשרדי הפרסום עצמם או בחברת פייסבוק ישראל.

מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני שהגיעה לכנס על תקן אורחת כבוד וכנותנת החסות הראשית של קקטוס הזהב, בחרה להישאר מאחורי הקלעים תוך שהיא מלווה בשני מאבטחים. סופר תאני שעלתה לבמה שם נשאה מספר מילים שזכו לאפס מחיאות כפיים, נעלמה במהרה מהטקס והשאירה את עבודת הכפיים ליחצנה זמיר דחב"ש ולצוות עובדי פייסבוק ישראל.

קקטוס הזהב 2017 (נדב CJ, אייס)
קקטוס הזהב 2017 (נדב CJ, אייס)

גם השנה הנפוטיזם של קקטוס הזהב הורגש היטב, ויש כאלו שיגידו שזהו מסמר נוסף בארונו של הקקטוס שכבר הורד 6 מטר מתחת לאדמה לפני מספר שנים. במשרד הפרסום באומן בר ריבנאי שעובדים בצמוד עם חברות גוגל ופייסבוק ישראל, זכו למרבה האירוניה בפרס זהב GRAND בקטגוריית "השימוש הטוב ביותר במדיה" עבור מודעה וורטיקאלית של פורד, שנעשתה ביחד עם פייסבוק ישראל שגם דאגה לקידום צפיות מאסיבי עבור המודעה.

את הפרס העניק מרקו מיקיאלי, ראש תחום משרדי פרסום בפייסבוק ישראל, שאמר: "פייסבוק בחרה לחבור השנה לתחרות הפרסום הישראלית מתוך זיקה עמוקה לחשיבות התאמת הקריאייטיב למדיום הפרסומי בו הוא מוצג. בעידן רווי הפלטפורמות, בו הרוב המכריע של החשיפה למסרים הפרסומיים מתרחשת ראשית במובייל, כל מדיום פרסומי מחייב התייחסות קריאייטיבית שונה הלוקחת בחשבון את מאפייניו היחודיים אך גם את אופן חוויית צריכת המדיה של הצרכנים. זו בהחלט תקופה מרגשת של הזדמנויות, יצירתיות וחדשנות בענף הפרסום העולמי והמקומי".

עדי סופר תאני  (נדב CJ, אייס)
עדי סופר תאני (נדב CJ, אייס)

גם אדלר חומסקי & ורשבסקי, שנהנים ממנכ"ל (אמיר גיא) שגם משמש כיו"ר איגוד חברות הפרסום, זכו ליתרון משמעותי בדירוג העבודות על פני משרדים אחרים. מרבית העבודות שעלו לגמר הקקטוס לא הציגו חדשנות כלשהי; לא יצירתית ולא טכנולוגית. בין הזוכים היו בעיקר משרדים כמו באומן שהגישו עבודות ספק פיקציות ספק אמיתיות, כפי שבמקרה של ספלנדיד שעל פי הקייס סטאדי זכו לחשיפה של 500 איש בלבד. והיו גם כאלו כמו ליאו ברנט, שאומנם היו קריאייטיבים להפליא במהלכים של ברגר קינג אך את מרבית החשיפות שלהם הניבו דווקא מחוץ לישראל.

אולם למרות הכול, קקטוס הזהב התאפיין ויזכר בזכות דבר אחד בלבד – הפחד הגדול של חברת פייסבוק מהמזבלה שהורגש היטב על ידי כלל הנוכחים. בחברת פייסבוק ישראל ובאיגוד הפרסום חששו מאוד מפרובוקציה דמיונית שחשבו שאעשה, ואף תגברו את האבטחה במקום. בזמן שהשיח המרכזי התמקד דווקא ב:"מה דורי יעשה כשעדי סופר תאני תעלה לבמה", ה-Disruption האמיתי היה באי עשיית דבר.

ולסיכום, 8 דברים שקרו בקקטוס הזהב ולא ידעתם עליהם:

– למרות שוידאתי עם משרד היח"צ של איגוד הפרסום, נאמר לי עם הגעתי לקקטוס שלא קיים כרטיס על שמי.

– עידו קינן הכניס אותי כ+1 שלו וכשנכנסו למתחם, ארבעה מאבטחים זינקו עלינו, ערכו חיפוש על עידו ורצו לקחת לו את המצלמה.

– עם הגעתי, ג'ולי יפה, יחצנית פייסבוק ישראל מטעם 'שלום תל אביב', נצפתה משוחחת בטלפון ואומרת בבהלה "יש לנו מקרה חירום".

– כמה דקות לאחר השיחה של יפה, זמיר דחב"ש, היחצן של פייסבוק ישראל הגיע לאירוע בריצה.

– במשך חצי שעה דחב"ש נצמד אלי וניסה להאזין לשיח שלי עם חברים, מתוך ניסיון להבין מה לכאורה תכננתי לפייסבוק באירוע.

– עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל לא הסתובבה בין הקהל והגיעה עם שני מאבטחים. סופר תאני עלתה לבמה ממאחורי הקלעים וברחה אחרי זה, גם דרך מאחורי הקלעים.

– בסיום האירוע, יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום הודה לי על כך שלא עשיתי פרובוקציות (פחחח).

– מהקקטוס חזרתי בשעה 02:00 רק בכדי לגלות שבשעה 1:30 (בלילה), פייסבוק ישראל החליטה גם לסגור לי את הפרופיל.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים