פייסבוק מחקה את עמוד 'דיווח ראשוני' שמנה 256 אלף אוהדים

דיווח ראשוני
דיווח ראשוני

עמוד הפייסבוק החדשותי 'דיווח ראשוני' שמנה למעלה מרבע מיליון לייקים וסיקר אירועי חדשות ואקטואליה עם אג'נדה ימנית, הוסר לפני דקות ספורות מהרשת החברתית. מנהליו שהפעילו אותו ללא תמורה ב-4 השנים האחרונות לא קיבלו שום הודעה על הסיבה למחיקתו, וזאת כאמור בניגוד להצהרות של פייסבוק, לפיהן היא מודיעה לבעלי עמודים ופרופילים שעברו על תנאי השימוש שלה, על סיבת המחיקה. בקרב אנשי ימין נשמעו טענות כי העמוד הוסר לאור האג'נדה הפוליטית של פייסבוק נגד אותם קולות מהימין. דניאל גינת צייץ על הסרת העמוד: "סתימת הפיות של פייסבוק נגד הימין ממשיכה".

דיווח ראשוני שזכה ל-256 אלף לייקים נחשב לאחד מעמודי החדשות והאקטואליה החזקים בפייסבוק בישראל. בעבר נחסם מספר פעמים לאור הפרת זכויות יוצרים – נושא שפייסבוק העלימה ממנו עין במשך שנים ארוכות וזאת במטרה להעביר את תכני הוידאו מפלטפורמת יו טיוב של גוגל. אולם בשנה האחרונה החלה פייסבוק להילחם באותם מעלי תכנים, לאחר שאלו סיימה לשרת את האינטרס שלה במלחמה מול יו טיוב וחסמה ועדיין חוסמת ומשביתה ללא הודעה מראש מאות עמודים שכאלו מדי חודש.

יוסי דוידוב, אחד ממנהלי 'דיווח ראשוני' כבר נתקל לא פעם בהחלטות שרירותיות של פייסבוק כשזו חסמה את הפרופיל האישי שלו. עתה פייסבוק כאמור חוסמת את העמוד עליו עמל במשך 4 שנים, כמעט מסביב לשעון.

הסטטוס של דוידוב
הסטטוס של דוידוב

בסטטוס כואב שפירסם דוידוב לפני דקות ספורות כתב: "המומים ומופתעים אנו מודיעים: דף החדשות שניהלנו במשך 4 שנים, דיווח ראשוני, ואשר מנה עד לפני שעה למעלה מרבע מיליון עוקבים – הוסר על ידי פייסבוק ישראל לצמיתות ללא רמז או הסבר, למעט הודעת מייל המספרת לנו את עצם הסרת הדף. אנו מתכוונים לפנות לפייסבוק ישראל בצינורות פוליטיים ומשפטיים על מנת לברר את הנושא".

ביוני 2017 התכנסה ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת בכדי לדון בכללי הצנזורה של פייסבוק. חלק ממסקנות הועדה היו שפייסבוק אינה יכולה עוד להסיר עמודים ופרופילים ללא מתן הסבר מנומק שיפרט את הסיבות למחיקות וחסימות. הועדה אף החליטה כי גולשים שעמודיהם נחסמו או הוסרו מפייסבוק, יוכלו לפנות לועדה באמצעות האימייל וזו תעביר את הפנייה למנהלת המדיניות של פייסבוק ישראל – ג'ורדנה קטלר למען זו תעביר לועדה תשובה מנומקת להסרת העמוד. אולם מאז התכנסות הועדה נחסמו אלפי עמודים ופרופילים נוספים ופייסבוק אינה מגיבה בנושא, לא לועדת המדע והטכנולוגיה ולא לגולשים.

מפייסבוק ישראל ודוברות 'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא, אולם גורם בחברת פייסבוק אמר למזבלה שלא לייחוס כי פייסבוק נוהגת במרבית המקרים להחזיר עמודים שנמחקו לאחר פרסום הדברים במזבלה ובכלי תקשורת נוספים, ומבדיקה ראשונית עולה כי ככל הנראה גם עמוד 'דיווח ראשוני' שהוסר בעקבות הפרות חוזרות ונשנות של זכויות יוצרים, ישוב לפייסבוק.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים