לא שרד את פייסבוק: קפה דה מרקר נסגר

theMarker cafe
theMarker cafe

אחרי 13 שנות פעילות, קבוצת הארץ-דה מרקר סוגרת את שעריה של הרשת החברתית העסקית הראשונה בישראל – TheMarker Cafe, שבמרוצת השנים נשחקה לחלוטין בעקבות השתלטותם של תאגידי האינטרנט הרב-לאומיים.

2007 הייתה שנת צמיחה וחדשנות בקבוצת התקשורת של שוקן שהרחיבה משמעותית את פעילות הדיגיטל של הארץ ו-TheMarker. במאי 2007 גייסה הקבוצה עשרות עובדים חודשים והשיקה שני מיזמי אינטרנט חדשים; TheMarker Cafe – שהפכה בתוך זמן קצר לרשת חברתית עסקית פופולארית ואתר עכבר העיר Online שהיה גם הוא באותה תקופה אתר בידור, בילוי ופנאי פופולארי.

עד 2009-10 נהנה קפה דה מרקר מאחוזי כניסה ושימוש גבוהים יחסית אל מול קהל שהחל לזלוג לרשתות פייסבוק, לינקדאין וטוויטר. מתוך הקפה קמו קהילות שיצאו מהעולם הווירטואלי ובין חבריו התקיימו מפגשים ואירועים. בסקר שנערך בנובמבר 2009 בקרב 500 מבוגרי המכללה למינהל, ציינו 14% כי הם גולשים ב-TheMarker Cafe.

בעשור האחרון ולמרות גסיסתו ומעבר הגולשים לפלטפורמות רב-לאומיות, נהנה קפה דה מרקר מכ-250K כניסות בחודש כך על פי הערכה, כאשר מרביתן משאילתות של גולשים במנועי החיפוש.

רשת קפה דה מרקר מצטרפת לשורה של יוזמות דיגיטל שנאלצו לסגור את שעריהן לאור מונופול האינטרנט האגרסיבי של פייסבוק וגוגל, בהן גם אתר הנשים סלונה שהודיע לאחרונה על שינויים בפעילותו.

בהודעה שנשלחה למשתמשי הקפה והושמה בעמוד הראשי שלו, נכתב כי במהלך החודשים הקרובים קפה דה מרקר ירד מן האוויר ותכניו לא ישמרו ולא יהיו נגישים עוד לציבור. "אנחנו ממליצים למי שמבקש לשמר תכנים שפרסם באתר, לגבות אותם כבר כעת באופן עצמאי" נכתב בהודעה.

אהרון שצקין, ששימש כמנהל קהילת אוכל וטלוויזיה בקפה ובעכבר Cafe (רשת חברתית נוספת שהוקמה), כתב בבלוג שלו על סגירת האתר: "דגל שחור מתנוסס על הצעד הזה, זאת כיוון שלא רק שסגרו את האתר אלא מורידים את השלטר על חוות השרתים ומונעים גישה לחומרים הרבים שם , אני בפורמט הזה של האתר כתבתי מעל 12 שנה הייתי מנהל קהילת האוכל וגם מנהל קהילת הטלוויזיה. בסוף 2008 הדמרקר עבר משבר, מסוף 2010 העורכים של הרשת החברתית עזבו. הפורמט לא התחבב על הגולשים והחל זילזול במנהלי הקהילות, לא עוד מפגשים לא עוד קידום כתבות ולאט לאט הקהילות התרוקנו מתגובות."

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. יש סיבות נוספות לכישלון: בעיות טכניותמרבות, קשיים טכניים, שאיש לא פתר ולא שדרג. קחו אחריות, דמרקר, רבים מאיתנו נטשו בגלל פלטפורמה בעייתית טכנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים