16 מודעות ישראליות שרוכבות על טרנדים ותופעות רשת ומנצלות את הבאזז בצורה חכמה

השחר העולה
השחר העולה

אומרים שטיימינג הוא הכל בחיים וצודקים. אחת המתודות הפופולאריות בענף הפרסום והשיווק הדיגיטלי (ובכלל) היא לרכב על טרנדים ותופעות רשת ולנצל את הבאזז סביבן לקידום האינטרסים המסחריים של המפרסמים. בבחינת משרדי הפרסום והמפרסמים מדובר ב-win win situation. מצידו של משרד הפרסום זוהי הזדמנות טובה לפרץ קריאייטיביות ושחרור מוזות, ומבחינת המפרסם זוהי הזדמנות טובה מאי פעם לדחוף לקהל הצרכנים מסרים מסחריים אשר נעטפים בהומור אקטואלי הרלוונטי לשיח העדכני ברשת. המזבלה איגדה 16 מהלכים פרסומיים ישראלים אשר רוכבים על טרנדים ותופעות רשת.

1. #TheDress טרנד מה הצבע של השמלה: כחול ושחור או לבן וזהב?
משרדי הפרסום גרייט אינטראקטיב, אדלר חומסקי & ורשבסקי וסוכנות My Social של מעיין יחבס, מנצלים את הטרנד החם ברשת לקידום לקוחותיהם. גרייט עבור מותג כריות של יוניליוור ישראל, אדלר חומסקי ולמותג טמבור במסגרת קמפיין "תראו מה שצבע יכול לעשות" ומיי סושייאל עבור מותג האופנה Jack Kuba. כחול ושחור או לבן וזהב?

כריות
כריות
ג'ק קובה
ג'ק קובה
טמבור - תראו מה שצבע יכול לעשות
טמבור – תראו מה שצבע יכול לעשות
טמבור - תראו מה שצבע יכול לעשות
טמבור – תראו מה שצבע יכול לעשות

2. מחאת הקוטג'
סוכנות הפרסום twentythree של ארז רובינשטיין ויוסי צרפתי כבר ידועה באימוץ מהיר של טרנדים ותופעות רשת לקידום אינטרסים של לקוחות הסוכנות. אנגלו-סכסון תל אביב מורידה את מחירי הקוטג' בתקופת מחאת הקוטג'.

מחאת הקוטג'
מחאת הקוטג'

3. האייפון 6 פלוס המתעקם
משרד הפרסום אברהם מנצל את פרשת האייפון 6 פלוס המתעקמים במודעה זריזה עבור מותג מערכות השינה המתכווננות 'אירופלקס' (Aeroflex).

האייפון 6 פלוס המתעקם
האייפון 6 פלוס המתעקם

4. אני רוצה שוקולד!
פרשיית הישראלים אשר התפרעו בטיסת ישראייר לורנה הניבה לא מעט מודעות פרסומיות פרי עטם של המשרדים השונים. ענבר מרחב G במודעה עבור 'השחר העולה', בורגראנץ' עם מודעה לקידום השוקופאי וסוכנות מיי סושייאל עם מודעה לקידום מותג הוופלות מן.

השחר העולה
השחר העולה
בורגראנץ'
בורגראנץ'
ופל מן
ופל מן

5. את לא מחליטה עלי!
מעטים הפעמים שבהן הפרסומות עצמן הופכות לתופעות רשת. בין המקרים הבודדים ואולי היחידים בישראל שפרסומת הפכה לתופעת רשת ענקית היא קמפיין 'את לא מחליטה עלי' של Y&R ישראל לבמבה שוש אפוי. משרד הפרסום טוויסטד ניצל את התופעה במודעה לקופת חולים כללית.

את לא מחליטה עלי
את לא מחליטה עלי

6. פוליטיקה
אירועים שונים הקשורים לפוליטיקה העולמית ולפוליטיקאים מקומיים, הופכים לא פעם לתופעות רשת ולגל של ממים וגאגים פרי תוצר גולשים. מסיבות שונות ומובנות, לרוב משרדי הפרסום והמפרסמים נוטים שלא לרכב על עניינים פוליטים, אולם ישנם כמה משרדים אמיצים שבכל זאת בוחרים לנצל את הנושא להפצת מסרים פרסומיים.

בוטיק הקריאייטיב 'אהוי' של גלעד ורשבסקי ועמרי ירושלמי מנצל את השיח הציבורי סביב נשיא ארצות הברית המהסס ברק אובמה וההמתנה להחלטת הקונגרס בכל הנוגע לתקיפה אפשרית בסוריה, במודעה למרפאת השתלת השיניים DRBALAN של ד"ר יגאל בלן – השתלת שיניים ביום אחד בשיטה המתקדמת בישראל.

פרינט: אובמה, אין לך שיניים?
פרינט: אובמה, אין לך שיניים?

משרד הפרסום יהושע\TBWA החליט לנצל את השיח סביב הפרשה והשיק סדרה של שלוש כרזות עבור מותג ביתילי המזמינות את ביבי ושרה לחדש את הריהוט בבית ראש הממשלה.

ביתילי
ביתילי
ביתילי
ביתילי
ביתילי
ביתילי

יהושע\TBWA ממנפים את הבאזז סביב פרישתו של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 (יוזף רנציגר), במודעה לרשת מלונות פתאל המתקשרת מבצעים ייחודים לסוף השבוע הקרוב תחת המסר "זקוק למנוחה?".

מודעת האפיפיור של יהושע\TBWA
מודעת האפיפיור של יהושע\TBWA

7. קים קרדשיאן שוברת את האינטרנט
משרד הפרסום יהושע\TBWA מנצל את הבאזז סביב תמונותיה החושפניות של קים קרדשיאן ומגזין פייפר עם מודעה עבור סטודיו סי (Studio C) ברוח הטרנד הויראלי שכבש את הרשת.

סטודיו סי - קים קרדשיאן
סטודיו סי – קים קרדשיאן

ולקינוח, אומנם לא מדובר בתופעת רשת אך זו דוגמא מצויינת לניצול טיימינג. משרד הפרסום ליאו ברנט ישראל מנצל את המרתון בתל אביב לקידום השעועית של יכין בשילוט הומוריסטי במיוחד.

שעועית יכין
שעועית יכין

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים