4 טרנדים בפרסום הדיגיטלי שצריך לקחת בחשבון ב-2015

digital_trends_2015
נגה בקל
נגה בקל

מאת: נגה בקל, מנהלת מדיה חברתית ותוכן בהאקריו, המרכז להכשרת והשמת עובדים למקצועות ההיי-טק.

אימוץ מהיר ונרחב של פלטפורמות דיגיטליות על-ידי צרכנים, מוביל מותגים וחברות להשקיע תקציבים הולכים וגדלים בפרסום הדיגיטלי ובאופן טבעי, היצע הפתרונות העומדים לרשותם גדל גם כן בשנים האחרונות. בפוסט הבא אסקור 4 טרנדים של פרסום דיגיטלי שצריך לקחת בחשבון ב-2015:

שיווק מבוסס תוכן ו-Native Advertising
שיווק מבוסס תוכן הוא פתרון ותיק יחסית בגזרה הדיגיטלית, ואת ההתחלה שלו ניתן לזהות כבר בקטגוריית המדורים הפרסומיים בעיתונות לפני עשרות שנים. יחד עם זאת, אנו עדים לשינויים מהותיים שעובר שיווק מבוסס תוכן ברשת האינטרנט בשנים האחרונות – החל מכניסתן של הרשתות החברתיות אל חיינו, יצירת בלוג חברה וקהילות תוכן באתרי צד ג'.

שתי דוגמאות בולטות שאנחנו רואים בשינויים שעוברת קטגוריית שיווק מבוסס תוכן:
1. אתרי תוכן שמאפשרים למותגים לנהל זירות עצמאיות בתוכן בצורה שרלוונטית ונותנת ערך לגולשי האתר – דוגמאות מובילות בארץ לשימוש כזה הן הערוצים המסחריים באתרים כגון חורים ברשת וגיקטיים. חשוב להדגיש כי לא מדובר בתוכן שיווקי מסוג המדורים הפרסומיים בעיתון, אלא בתוכן שנמצא בהלימה לתכנים שמציעים האתרים ושנצרכים על-ידי הגולשים.

2. פלטפורמות דוגמת Outbrain או Taboola המאפשרות הפצה מהירה של תכני המותג – בין אם מדובר בבלוג חברה, בערוץ מסחרי (כפי שציינתי קודם לכן) או סקירת מותג באתר בלתי-תלוי. המפתח בשימוש בפלטפורמות אלה הוא ההבנה כי גולשים מגלים דרכן תוכן (לפעמים מבלי לדעת איך הדברים בדיוק קורים) – ולכן יש צורך לקשר לתוכן שמעניין את הגולשים הרלוונטיים. כמו כן, יש לזכור שלפעמים נעשה שימוש בכלים האלה גם להפצת תכנים שליליים על מתחרים (לדוגמא ביקורות / סקירות שליליות).

רשתות חברתיות – פרסום, פרסום, פרסום (אבל יותר ממוקד מבעבר)
השינוי המשמעותי ביותר שעוברות פלטפורמות של רשתות חברתיות הוא הגבלת חשיפה אורגנית של תכני מותג ו"אילוץ" של המותגים לקנות מדיה בכדי להיחשף לקהל רלוונטי. המפתח הוא אותו "קהל רלוונטי" – בעוד בעבר הפרסום בפייסבוק (לדוגמא) התבסס בעיקר על מאפיינים דמוגרפיים ותחומי עניין של המשתמשים, בשנתיים האחרונות אנחנו עדים לכך שהפרסום הופך להיות צר יותר.

הדוגמאות הבולטות הן שימוש בקהלים מותאמים אישית שצוברים תאוצה:
1. שיווק מחדש (רימרקטינג) – לגולשים שכבר ביקרו באתר החברה, הורידו אפליקציה או השלימו פעולה כלשהי באתר ובאפליקציה – מתוך הנחה שגולש שביקר באתר החברה, יש לו עניין רב יותר במה שיש לה להציע.

2. לקוחות קיימים – באמצעות ייצוא מידע ממערכות CRM / ניוזלטר קיימות, שיווק ללקוחות קיימים של החברה – מתוך תפיסה של הגדלת נתח ארנק אצל לקוחות קיימים.

3. קהלים דומים לקהלים הנ"ל – בזכות המידע הנרחב שיש לפייסבוק על משתמשים, היא מאפשרת למפרסמים לייצר "קהלים דומים" לקהלים מוגדרים מראש (אותם קהלים בשיווק מחדש / לקוחות קיימים) על בסיס מגוון משתנים – וזאת מתוך תפיסה שגולשים (וצרכנים) בעלי מאפיינים דומים, עשויים להתנהג באופן דומה.

כלומר, פרסום למיקרו-סגמנטים הופך להיות משמעותי יותר בפעילות המדיה החברתית של ארגונים – הן בגלל האפשרויות הטכנולוגיות והן בגלל הגבלת החשיפות האורגניות של הרשתות החברתיות.

ביג-דאטה משתלטת על עולם השיווק והפרסום
אחת ממילות הבאזז הנפוצות בשנים האחרונות בעולם הטכנולוגי משפיעה באופן ישיר על העולמות העסקיים ועולמות השיווק – החל מאיסוף, ניתוח והצלבה של נתונים בכדי לגלות דפוסים ולקבל תובנות עסקיות משמעותיות. בין שלל הכלים שמאפשרים אחסון ושליפה מהירים של נתונים, קמו בשנים האחרונות מספר חברות המאפשרות לנתח לעומק התנהגות גולשים באתרי אינטרנט ובאפליקציות – החל ממפות חום, מעקב קליקים וניווט – כל זאת במטרה למצוא את החורים במסננת בהם גולשים נוטשים את אתר האינטרנט שלנו ובמטרה לזהות דפוסי משתמשים שיכולים להיות שווים הרבה מאוד כסף.

ClickTale
ClickTale

רוב הכלים הללו מציעים דברים שמערכות ניתוח נפוצות יותר (גוגל אנליטיקס לדוגמא) לא מציעות, והם מתאימים לחברות וארגונים שמבינים שיש בידיהן מידע גולמי עצום שהן לא מנצלות בצורה מיטבית. דוגמא לשני כלים מובילים מסוג כזה ניתן למצוא אצל Clicktale הישראלית ו-Kissmetricks האמריקאית.

תמונות, תמונות בכל מקום
מייצג בולט לשינוי שעובר עולם האינטרנט בשנים האחרונות הוא החשיבות של תמונות כחלק מתוכן. אנו עדים לכך בכמות הולכת וגדלה של נוכחות תמונות ברשתות חברתיות קלאסיות ובצמיחתן של רשתות חברתיות מבוססות תמונות (אינסטגרם, פינטרסט וכו').

דוגמא נוספת לכך היא שינויי ה-UI שעוברים אתרי תוכן בארץ ובעולם, אשר מבליטים תוכן מבוסס תמונות בכתבות תוכן ומרכזים חלק גדול מהתוכן סביב תמונות אלה (בארץ ניתן לציין את שינוי ה-UI שעובר אתר וואלה! ואת העיצוב החדש של אפליקציית המובייל של כלכליסט).

אמרה ישנה היא שתמונה שווה 1,000 מילים ואתרים ברחבי הרשת בהחלט מפנימים זאת. לא רק שתמונות מעובדות על-ידי המוח האנושי במהירות הגבוהה פי 60,000 מאשר טקסט, אלא הן גם מובילות לזכירות גבוהה יותר עד פי 6.5 אל מול טקסט בלבד. בדיוק אל זירה זאת נכנס הסטארט-אפ הישראלי img.Ads – אשר מציע פלטפורמת פרסום המבוססת על תמונות באתרי תוכן. Img.Ads מציעה למותגים וחברות לפרסם באתרי תוכן בהקשר ישיר לתוכן המופיע בתמונה.

מה ניתן לעשות עם פרסום מסוג זה?
פרסום מבוסס תמונה מציע למפרסמים מגוון אפשרויות, לדוג' – פרזנטור שנהנה מחשיפה תקשורתית ומאפשר למותג לחזק את הקשר אליו באמצעות הצגת מודעות המותג לצד תמונת הפרזנטור, הצגת מודעה לצד תמונה של מוצר בכתבה שסוקרת אותו (מבחן דרכים של דגם רכב חדש ולצדו מודעה המזמינה את הגולש לנסיעת מבחן) ועוד… מלבד היתרונות שצוינו קודם לכן (מהירות עיבוד וזכירות), פרסום כזה מעלה ב-50% את פוטנציאל החשיפה לקמפיין בגלל השילוב בתוך שטף הקריאה של הגולשים ונמצא כמשפיע גם על אהדת מותג ועל הנטייה לרכישה.

לסיכום, בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים וכלים רבים חדשים אשר צצים במרחב הדיגיטלי ומציעים למותגים וחברות דרכים חדשות להגיע בצורה אפקטיבית יותר אל הצרכנים שלהם. חלק מהמגמות הנ"ל התחילו כבר לפני מספר שנים, אך בשנה הקרובה נראה אותן מתעצמות והופכות למהותיות בתמהיל שיווק של כל ארגון. החוכמה היא להתנסות במגוון כלים ולמצוא את אלה שמשרתים בצורה הטובה ביותר אתכם.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים