ינון מגל הופך עורו בסרטון חדש של מירב בן ארי ואיגוד האינטרנט הישראלי

ינון מגל
ינון מגל

ינון מגל, העורך הראשי של וואלה! לשעבר וחבר הכנסת מטעם מפלגת הבית היהודי, כבר מזה זמן משתמש בעמוד הפייסבוק שלו ככלי פופוליסטי הרסני להפצת דברי הסתה, אלימות ויצירת פילוג וקרע בעם, אשר תכליתם בקריאה להוצאות להורג בדם קר ושלל התבטאויות שנויות במחלוקת, שלא מתקבלות בעין יפה, בעיקר מצד אנשי הענף.

ינון מגל. קרדיט: רז ציפריס
ינון מגל. קרדיט: רז ציפריס
ח"כ שפעם הכרתי. אסף שגיא
ח"כ שפעם הכרתי. אסף שגיא

למרבה האירוניה, מגל משתתף בסרטון חדש של חברת הכנסת מירב בן ארי שנעשה בשיתוף איגוד האינטרנט הישראלי שמטרתו להילחם בתופעות ההסתה ברשתות החברתיות, אך איך אפשר להילחם במשהו שאתה חלק ממנו?

מתוך הפייסבוק של ינון מגל
מתוך הפייסבוק של ינון מגל

בסרטון שיזמה חברת הכנסת מירב בן ארי ממפלגת 'כולנו' בשיתוף פעולה עם איגוד האינטרנט הישראלי וחברת הפרסום 'טינק' של יניב ויצמן, משתתפים חברי הכנסת ינון מגל, תמר זנדברג, יעקב מרג׳י, נאווה בוקר, יואל חסון, יוסי יונה, רחל עזריה וזוהיר בהלול.

מטרת הסרטון היא לחשוף חלק מהמתרחש כיום ברשתות החברתיות ולהעמיד מראה בפני כל אותם אנשים שמתבטאים באלימות, פוגעים ומסיתים מאחורי המסך מבלי להבין את הנזק שהם גורמים על ידי כתיבת פוסט כזה או אחר ושיתופו. בסרטון ניתן לראות את חברי הכנסת כשעל פניהם וגופם מוקרנות שקופיות בהן מופיעים ציטוטים אמיתיים שנאמרו עליהם ברשתות החברתית.

אורנה היילינגר, מנהלת המרכז לאינטרנט בטוח באיגוד האינטרנט הישראלי: "איגוד האינטרנט מקבל עשרות פניות ביום על תכנים פוגעניים שעלולים להיות הרסנים לאדם כלפיו הוא מופנה . חשוב שהציבור יידע כי שבכל פעם שהוא משתף או משתתף בפעילות אלימה ברשת יש מחיר כואב ומישהו משלם אותו. במיוחד למטרה זו האיגוד מפעיל קו למניעת אלימות ברשת אליו ניתן לפנות אם נתקלת בתוכן המכיל גזענות , שנאה, בריונות לשון הרע התחזות או זיוף שהוא וכלפי כל קבוצה או אדם ואנו נפעל להסרתו".

ח"כ מירב בן ארי: ״היום כל אחד יכול להתחבא מאחורי המקלדת ולכתוב ככל העולה על רוחו מבלי לקחת על כך אחריות, פעם ההסתה נעשתה ברחובות, היום היא מתקיימת ברחובות הרשת הווירטואלית, פה פוסט, שם שיתוף, עוד קבוצת וואטסאפ וככה נוצרת לה הסתה בלי שהרגשנו בכלל. כל גולש שמתכנן לכתוב תגובה אלימה ופוגענית צריך לחשוב לפני שהוא שולח אותה – למילים, כידוע, יש כח רב וראינו בעבר כמה מילים יכולות להרוס לאנשים את חייהם"

"דווקא ביום שאנו מציינים 20 שנה לרצח רבין, ובמקביל ישנה הסתה גואה במדינה דווקא בתקופה כזו חשוב לעלות למודעות הציבורית כמה הסתה היא דבר קשה וכמה עלינו כחברה מוטלת האחריות להתנער ממילים קשות וחסרות אחריות. אנו כחברה צריכים לחנך את דור העתיד שלנו שזו לא הדרך ודרכנו צריכה להיות סובלנית יותר ופחות אלימה. אני מקווה שהסרטון יצליח לעורר מחשבה בקרב הגולשים שאולי לא ימהרו בפעם הבאה להגיב באלימות חסרת רסן".

ח"כ יוסי יונה ממשתתפי הסרטון אמר: "נעניתי ברצון ליוזמה החשובה של מירב בן ארי שעיקרה הוא מאבק בשיח האלים המתקיים ברשתות החברתיות. התקופה הנוכחית הולכת להציב אתגרים כבדי משקל בפנינו; אנחנו חלוקים הן בפרשנות של הגורמים האחראים למציאות הפוליטית הקשה והן ביחס לדרכים המתבקשים כדי להיחלץ ממנה. חשוב שנדע לנהל את חילוקי הדעות בינינו ללא התלהמות ובאופן המכבד זה את זה. זה מבחנה של החברה הישראלית ושל התרבות הדמוקרטית שלה. האחריות מוטלת בעיקר על המנהיגות הפוליטית. אם ניכשל, כולנו נשלם את המחיר הכבד".

בן ארי מסכמת: "ההסתה מביאה לאלימות מילולית ופיזית אשר מכרסמת ביסודות הדמוקרטיה הישראלית. לפני 20 שנה ההסתה הייתה ברחובות, היום היא בעיקר ברחבי הרשת. אני מקווה שהסרטון יזעזע את הצופים ויצליח לעזור ולמגר את התופעה המכוערת הזו של הסתה ברשת, שהאצבע הקלה על המקלדת לא תהפוך לאצבע קלה על ההדק".

קרדיטים
יזמה: מירב בן ארי משרד פרסום: teenk קופירייטר: ניקו וואטס משתתפים: ינון מגל, תמר זנדברג, יעקב מרג׳י, נאווה בוקר, יואל חסון, יוסי יונה, רחל עזריה, זוהיר בהלול

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים