קריאייטיב, תאגידי ענק ואיך תראה גוגל בעתיד – רשמים אישיים מתוך אירוע הקריאייטיב של גוגל

dori_bi

היום התקיים אירוע הקריאייטיב השנתי 'Creative Sandbox' של גוגל. באירוע נכחו כ-150 עסקנים שונים בתחום, רובם מתחומי הקריאייטיב ובדרגים שונים. את האירוע פתחו אור ליבן ואלון חן, שני גוגליסטים ישראלים שבאופן אישי אני מאוד אוהב ומכבד, אם אפשר להגיד משהו לזכותה של גוגל, זה שיודעים שם לבחור בפינצטה את ההון האנושי הטוב ביותר שיש כיום בשוק – לפחות בתפקידי השיווק וניהול לקוחות. המבוא של הכנס עסק בעיקר בהצגת סרטוני קייס של מפרסמים גדולים מהעולם שהשתמשו בצורה "חדשנית" בפלטפורמות ובנכסים הדיגיטלים של גוגל.

המטרה העיקרית שלשמה התכנסנו הייתה ברורה – גוגל רוצה שנעשה קריאייטיב. על הנייר היא רוצה שניקח את הפלטפורמות שלה לקצה ונשתמש בכל הנכסים שלה על מנת ליצור אינטראקציה חדשנית עם הצרכנים. גוגל כבר שנים היא חברת הפרסום הגדולה והרווחית ביותר בעולם, לתואר הזה גם תוסיפו את העובדה שהיא גם חברת המדיה הגדולה ביותר בעולם וחברת הפרפורמנס הגדולה ביותר בעולם.

ב-DNA שלה, גוגל רוצה להיות הכי קריאייטיבית, צעירה ובועטת שיש, כזו שתקרא את מפת הטרנדים של המחר ותיישמם שלשום. בפועל, ה-Corporate הנוקשה של גוגל, אינו באמת מאפשר למפרסמים ולמשרדי פרסום לקחת את הפלטפורמות שלה לקצה המקסימאלי. היות וגוגל לא באמת פותחת את נכסיה המדהימים לטעמי בפני הפרסמים – אנו נוטים להתלהב (יתרה) מכל השתלטות על ערוץ יו טיוב ופעילות שנעשתה לראשונה בגוגל האנג-אאוט.

קריקטורה: The Daily Killer
קריקטורה: The Daily Killer

בתמונה: קריקטורה של צח פלדמן (The Daily Killer) שמסכמת את האירוע היום – "מנוע חיפוש ראשים".

הטעות העיקרית של גוגל היא הקיבעון, במובן מסוים גוגל תקועה בתוך הדודל של עצמה. גוגל לא צריכה למכור לנו שאנחנו צריכים לעשות קריאייטיב ובכלל לא צריכה לנהל דיאלוג עם משרדי פרסום או פרסומאים, היא לא צריכה אותנו. גוגל היא משרד פרסום שבבעלותו נכסי המדיה החזקים ביותר כיום ברשת – גוגל היא השילוב המושלם, יותר מפייסבוק ויותר מכל תאגיד ענק אינטרנטי שעוד יבוא. עכשיו הגיע הזמן שגוגל תהיה גם זרוע קריאייטיב והפקות, גוגל צריכה לעבוד אך ורק מול מפרסמים, היא צריכה לבוא אליהם עם רעיונות, מוצרים מוכנים והערכת אפקטיביות המדוייקת לרמת המיקרו, מבלי לעבור בכלל דרך משרדי הפרסום. אם גוגל תעבוד נכון – לרוב משרדי הפרסום והשיווק בעולם הפועלים ברשת לא תהיה יותר זכות קיום.

לאחר שליבן וחן סיימו את נאומי הפתיחה שלהם, התקיימו 3 הרצאות של עובדים בכירים ממעבדות הקריאייטיב של גוגל (Google Creative Labs) וממחלקת התוכן והקידום של יו טיוב. למרות שאלה מאיישים תפקידים אשר בהגדרתם משוייכים לתחומי הקריאייטיב – גישת ה-Corporate הזקנה הייתה מורגשת, הם מדברים קריאייטיב אבל לא מבינים קריאייטיב.

את האירוע חתם הפרסומאי/אמן/סופר גדעון עמיחי בהרצאתו 'החיים בבטא 2013'.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים