פייסבוק הופכת את הרשת החברתית למגרש משחקים אקסקלוסיבי – כך תאמתו את העמוד שלכם ולא תשארו מאחור

אימות עמודי פייסבוק - verified Page
אימות עמודי פייסבוק – verified Page

במאי 2013, החלה הרשת החברתית 'פייסבוק' בדומה לטוויטר וגוגל, לפרוס פיצ'ר חדש לאימות זהותם של עמודי אוהדים (Verified Page) ופרופילים אישיים (Verified Profile) השייכים למותגי על, גופי חדשות גדולים, סלבריטאים ואושיות בתחומים שונים: מוזיקה, ספורט, משחק, עיתונות, ממשל ומשפיעני רשת.

עם השקת הפיצ'ר, הרשת החברתית הצהירה כי זה נועד לאמת את זהותם האמיתית של הפרופילים והעמודים ולוודא שהם מי שהם מתיימרים להיות ובכך להדחיק את תופעת ההתחזות והחשבונות המזויפים (פקטיבים) אשר מציפים את הרשת החברתית מיום הקמתה. לאחר אימות הפרופיל או העמוד, מוצב לצד שמו תג כחול אימות אשר מצהיר כי זהותו אומתה על ידי פייסבוק, אולם לא בכך מסתיימות ההטבות של אותם עמודים ומאחורי אימות העמודים שוכן מהלך אסטרטגי גדול בהרבה מכפי שפייסבוק מצהירה בפני הגולשים או התקשורת.

אם אתם מנהלים עמוד פייסבוק מאומת, סביר כי כבר נתקלתם בכמה מההטבות הנלוות לאימות העמוד; החשיפה האורגנית של הסטטוסים זוכה למקפצה רצינית, לעיתים של עשרות אחוזים, העמוד זוכה לקידומים אורגנים במקומות שונים ברחבי הרשת החברתית ותיעדוף בתוצאות החיפוש. בנוסף, בפני חלק מאותם עמודים שאומתו נפתחה הגישה לשימוש באפליקציית 'Facebook Mentions' אשר הושקה לאחרונה ומאפשרת ניטור איזכורים ברחבי הרשת החברתית וניהול אינטראקציה ודיאלוג עם הגולשים.

אולם מעבר לכך, המטרה האמיתית של פייסבוק כפי שנחשפת לראשונה במזבלה, שונה לחלוטין מכפי שהרשת החברתית מצהירה ועתידה בסופו של תהליך לקבור מיליוני אתרים, עסקים ומפרסמים קטנים אשר לא יזכו לאימות זהותם.

האסטרטגיה של פייסבוק מאחורי מהלך האימות מזכירה סלקציה בכניסה למסיבה רק שהפעם מדובר במסיבה הגדולה ביותר בעולם. בדומה למארגני מסיבות אשר מעוניינים אך ורק בקהל בליינים אשר מתאים להם וסביר שיגרום להכי פחות בעיות, גם פייסבוק מבצעת סלקציה ובוררת את נבחרת החלומות שלה (עמודי הפייסבוק המאומתים) אשר בסופו של התהליך יהיו היחידים אשר יזכו לחשיפה אורגנית בניוז-פיד של הגולשים. פייסבוק רוצה ליצור מגרש משחקים סגור, שבו ישחקו רק אלה אשר יעברו את הסלקציה שלה.

אימות עמודי פייסבוק - verified Page
אימות עמודי פייסבוק – verified Page

בשנים האחרונות ביצעה פייסבוק שינויים רבים באלגוריתם ה-EdgeRank אשר בין היתר קובע את הפרמטרים לאיכותו של עמוד ומשפיע על החשיפה האורגנית שלו. ההשלכות שבעקבות השינויים באלגוריתם גררו לכך שבזמן שהחשיפה האורגנית של 99.99% מהעמודים ברשת החברתית ירדו בצורה דרסטית עד כדי הגעה לאחוז אחד בלבד מסך האוהדים וכפו על אותם מנהלי עמודים לקדם את תכניהם בתשלום, (ראו: פייסבוק רוצחת עסקים קטנים וגם הגיע הזמן להזמן להגיד ביוש לצוקרברג), כמה מאות עמודים, אשר חברו לפיילוט סודי ובלתי מוצהר של הרשת החברתית, זכו לעלייה משמעותית בחשיפה האורגנית שלהם וזאת ללא הצורך בקידום סטטוסים בתשלום.

בקשה לאימות עמוד פייסבוק
בקשה לאימות עמוד פייסבוק

מוערך כי לקראת 2015, פייסבוק תסיים לפרוס את הליך אימות העמודים ומודל 'הגן הסגור' של הרשת החברתית יצא לפועל. בין אם אתם מנהלי עמודים גדולים של מאות אלפי אוהדים או קטנים של עשרות אלפים, סביר כי לאחר פריסת המודל של פייסבוק, החשיפה האורגנית שלהם תרד אל מתחת ל-1%, דהיינו סטטוס ממוצע של עמוד עם כ-100,000 אוהדים יגיע לכ-1000 גולשים בלבד. כמובן שישנם משתנים רבים בחשיפה האורגנית של הסטטוסים – קרי ויראליות ורלוונטיות לקהל האוהדים, אולם במרבית המקרים, האלגוריתם של פייסבוק לא יאפשר את פריצת תקרת הזכוכית שתציב הרשת החברתית למרבית העמודים.

לאחרונה החלה פייסבוק לאמת גם דפים ישראלים. בין העמודים אשר זכו לאימות: עמוד הפייסבוק של YNET, עומרי חיון, טיים אאוט, עמודי פוליטיקאים ונוספים אשר צוברים יתרון בולט ומשמעותי על פני מתחריהם, בעיקר בזכות העובדה שעתה סטטוסים של אותם עמודים זוכים לחשיפה אורגנית גבוהה יותר. אז איך מקבלים כרטיס למגרש המשחקים האקסקלוסיבי של הרשת החברתית? כך תאמתו את עמוד הפייסבוק שלכם ולא תשארו מאחור:

1. השיטה המהירה ובעלת סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר היא הפעלת לחץ ישיר על מנהלי השיווק של פייסבוק ישראל. אם אתם משקיעים בפרסום ברשת החברתית (ראו: כך פייסבוק גובה "פרוטקשן" ממפרסמים ישראלים), מומלץ להתנות באופן אסרטיבי ונחרץ את המשך הפרסום ברשת החברתית בקבלת אימות לעמוד האוהדים שלכם. מנהלי השיווק של פייסבוק ישראל ובכלל, נמדדים על פי הצלחתם בשוק המקומי ואיום על שינוי דרסטי בתקציב הפרסומי שלכם, הקפאתו או הפסקתו לחלוטין, בהחלט יתמרץ אותם לפעול לאימות העמוד שלכם בתוך זמן קצר יחסית – בין מספר שבועות לחודשים ספורים.

לרשימת עובדי מחלקת השיווק של פייסבוק ישראל הקליקו כאן.

2. שיטה נוספת אשר מתאימה בעיקר לידוענים בתחומים שונים ולגופי תקשורת וחברות מסחריות גדולות, מאפשרת להגיש בקשה אונליין לאימות העמוד. פייסבוק אומנם מצניעה את אותם קישורים ומקשה על גילויים, אולם לנוחיותכם שניים מהם מצורפים מטה. לבקשה תצטרכו לצרף מסמכים רשמיים המעידים על זהותכם האישית או על זהות הגוף אותו אתם מייצגים. חשוב להבהיר כי הסיכוי שתצליחו לאמת עמוד באמצעות הגשת הבקשה שואף לאפסי, אבל לא עולה כסף לנסות.

להגשת בקשה לאימות עמוד הקליקו כאן או כאן.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

7 תגובות לפוסט

7 תגובות

  1. [Comment ID #115264 Will Be Quoted Here]

    אין כל קשר בין כמות האוהדים לאימות העמוד.. ראיתי כבר עמודים של אלפים בודדים שקיבלו אימות
    הכול עניין של קשרים או כמה כסף אתה משקיע בפרסום בפייסבוק

  2. יאלללללה עוד שטות קונספרטיבית מבית ראשו ההזוי של דורי בן ישראל… בלוג פח לניהול המלחמה המיותרת שלו בפייסבוק. מי סופר אותו בכלל? הם יעשו מה שבא להם, ושיתחילו עם סגירת העמוד שלו ויפה שעה אחת קודם. ביוש דורי פח ישראל.

  3. מעניין, חושב שאתה צודק, זה כמו כשמחפשים את העמוד של קוקה קולה היינו מגיעים לעמודי המיחזורית שהם פתחו (לפני שנתיים בכל אופן) ונשמע הגיוני שהם ירצו שמפרסמים גדולים ישימו כסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים