הברנז'ה סוערת: האם פרסומת 'האחים פולנטה' של אדלר חומסקי ומפעל הפיס היא העתקה בוטה ממערכון זהו זה?

מתוך סרטון האחים פולנטה
מתוך סרטון האחים פולנטה

הביצה המקומית סוערת היום לאחר שהתגלה כי משרד הפרסום אדלר חומסקי אנד ורשבסקי ומפעל הפיס, העתיקו לכאורה ובצורה בוטה, מערכון של 'זהו זה' וזאת במסגרת קמפיין 'האחים פולנטה' אותו השיקו לקידום הלוטומניה (הגרלת הלוטו) לפני כחודש.

גולש בשם ערן שטרום (Eran Shtrum), עורך וידאו וחובב מושבע של 'זהו זה', יצר סרטון השוואה בין מערכון נוסטלגי של 'זהו זה' (הערוץ הראשון – הטלוויזיה החינוכית) וסרטון פולנטה אשר לא משאיר הרבה מקום לדמיון. בנוסף, למזבלה נודע כי גם 'מרכז הבנייה הישראלי', הלין לפני מספר שבועות בפני מפעל הפיס על העתקת מוטיבים שונים מתוך סרטון פרסומת אינטרנטי של בן סלע וסניה ולדברג אשר הושק לפני כחמישה חודשים.

האם צוות הקריאייטיב של אדלר חומסקי העתיק את המערכון של 'זהו זה', או שמא מדובר במקריות או בתירוץ "ההשראה" המוכר? כך או כך נראה שהאירוניה היא המנצחת הגדולה בסערה הברנז'אית, לאור כך שסרטון 'האחים פולנטה' מציג קבלן/מתווך דירות תחמן במיוחד, אולם מסתמן כי לפחות הפעם, משרד הפרסום הוא שיצא התחמן האמיתי בסיפור.

בהתייחס לסרטון של 'מרכז הבנייה הישראלי', משרד יחסי הציבור 'פיליזר תקשורת', מסר למזבלה: "לאור פנייתכם, צפינו בסרטון של מרכז הבנייה הישראלי ויש לציין כי אין כל דימיון בינו לבין סרט הלוטו. בעולמות של בניה וקבלנות אכן ייתכנו נושאים משותפים כאשר מדברים על עוולות אך אין אנו רואים קישור רעיוני, תוכני וקריאייטיבי כלשהו שעולה בקנה אחד עם סרט הלוטו."

עידכון 24.3: על פי מידע שהגיע למזבלה בטלוויזיה החינוכית שוקלים צעדים משפטיים.

■ טרם התקבלה תגובת אדלר-חומסקי ומפעל הפיס בכל הנוגע למערכון 'זהו זה' של הטלוויזיה החינוכית.
■ תודה למושון ולמיכאל על הטיפ.

סרטון ההשוואה של שטרום: האחים פולנטה VS ברקו (דב גליקמן) של זהו זה

הסרטון של מרכז הבנייה הישראלי

ברוכים הבאים לבונבוניירה מבית האחים פולנטה! סרטון הפרסומת של מפעל הפיס

קרדיטים
קרדיט סרטון ההשוואה: ערן שטרום // קרדיטים מרכז הבנייה הישראלי: בן סלע וסניה ולדברג // קרדיטים האחים פולנטה: סמנכ"ל קריאייטיב: טל ריבן סמנכ"לית לקוחות: ענת לבנטון מנהל קריאייטיב: ערן טלמור קופי: אבירם לוי ארט: איתי בלפר סופרוויזרית: קטי אורצקי תקציבאית: גת נפתלי, שירן נמרון מנהלת הפקה: מיטל צורף מפיקה: אדוה יוחנן מנהלת מסחרית: יפית לוטן מנהל פלנינג: אור גלייכר חברת הפקה: פראדיסו בית פוסט: סנובול במאי: אוהב פלנץ שחקן: חי דוידוב מוזיקה: תומר בירן קריין: נמרוד רשף דיבוב: צביקה פורמן

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. פריסמתם שלושה סרטונים
    ובסוף למטה יש קרדיטים, אבל רק לאחד……

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים