בלוג המזבלה

כך נציל את הקקטוס – קקטוס הזהב 2011

קקטוס הזהב 2010 הופק ונוהל בחוסר טעם עם מרצים משעממים, פאנלים מרדימים (מבלי להכליל – רובם) ופרסים שחולקו לעבודות שאיך לומר בעדינות – חרטא ברטא. כך נציל את קקטוס הזהב 2011 מבלי להפוך אותו לעוד גולדן דראם של המזרח התיכון. תרגישו חופשי לטקבק הצעות משלכם, למתוח ביקורת, לתמוך ולייעל את מה שעלה לי בראש, מישהו תמיד מקשיב ואולי קקטוס הזהב 2011 לא יסתיים עם תחושה לא ברורה כמו הפרק האחרון של אבודים.

בסיס הפסטיבל: קקטוס הזהב יהפוך מ'תחרות קריאייטיב' לפסטיבל 'קריאייטיב אפקטיבי'.

שיפוט: ענף הפרסום הישראלי קטן מדי בשביל שצוות השופטים יורכב ברובו או כולו מעסקנים מקומיים. צוות השיפוט החדש יורכב מ-50% פרסומאים ממשרדים עצמאיים מהעולם, 10% מצוות שופטים מיוחד המורכב מבעלי אתרים ובלוגים בתחום הפרסום מהמובילים בעולם (איוון ראסזל, סטיב הול וכו'..) ו-40% שיורכב מפרסומאים ישראלים.

טיב השיפוט: 35% קריאייטיב ורעיון, 35% תוצאות ו-30% ביצוע.

קקטוס הזהב 2010 - צילום דביר רזניק
קקטוס הזהב 2010 - צילום דביר רזניק

אימות: כל הגשה תעבור בדיקה מידענית מעמיקה על ידי גורם חיצוני ובלתי תלוי לאימות הנתונים והתוצאות אשר הוגשו. עבודות תתקבלנה אך ורק עם חתימת הלקוח המזמין והצגת חשבוניות עבור אותו פרויקט על ידי המשרד המבצע.

הגשה וקטגוריות: עבודות שנעשו במסגרת דג הזהב, מדד המותגים וכל מיני פרויקטים של התקשורת הברנז'אית, עבודות יזומות וקמפיינים לקידום עצמי לא יוכלו להתחרות בקטגוריות הראשיות בקקטוס ויתחרו תחת קטגוריה ייעודית שתוקם. יוקמו קטגוריות ייעודיות לפרסום מגזרי, עבור חברות הפקה – פעילויות שטח למיניהן, פעילויות תוכן במדיה החברתית, קמפיינים משולבים, שיווק ויראלי, תוכן שיווקי, שיווק סלולרי ועוד… על פי מודל של תחרויות הפרסום בחו"ל. עבור קמפיינים שנשענים על מדיה (אינטראקטיב, פרינט, רדיו, חוצות, טלוויזיה ועוד) יקבע זמן אוויר / פריסה מינימלי להגשה.

הרצאות: לא יערכו הרצאות אורח של פרסומאים בני 80 שכל מה שיש להם לעשות בחיים זה להראות לנו פלייליסט של זוכי קאן.

תעריפי הגשה: עלויות ההגשה תהיינה שונות ובהתאם לקטגוריה ולטיב הקמפיין. עלות ההגשה עבור פעילויות יזומות, קרי דג הזהב ומדד המותגים תהיה גבוהה בסכום משמעותי מתעריפי ההגשה הקיימים. משרדים אשר אינם חברים באיגוד חברות הפרסום יוכלו להגיש עבודות לקקטוס בתשלום גבוה מהסכום אותו חברת איגוד משלמת.

21 תגובות

  • אני הולך להגיד עכשיו משהו שנשמע לכאורה מזעזע
    בוא נוציא את התחרות הזאת החוצה… לעולם האמיתי – העולם של הצרכנים

    אז נכון שבכל מה שקשור לאמנות אחרת היו מגכחים על הרעיון שהצעתי בטענה שהקהל הרחב לא באמת יודע מה טוב עבורו… והטעם שלו לא תמיד נחשב האיכותי

    אבל זה נכון למוזיקה, לסרטים, לתיאטרון
    במקרה שלנו זה שונה, כי בסופו של דבר האמנות שלנו נגזרת מהתירגום שהצרכן עושה מהמסר שהצגנו לו למעשים. (רכישת המוצר, העדפת מותג מסויים)
    ולכן לדעה שלו יש חשיבות מכרעת לאיכות הפרסום (או לפחות לאפקטיביות שלה)

    אז יכול להיות שהצרכנים יבחרו בפרסומות הכי בנאליות והכי קיצ'יות ,אבל זה מה שתפס אותם בסופו של דבר…
    וחוצמזה שהציבור היום כבר לא פריאר כמו פעם…

    אז לשורה התחתונה -אולי כדי לתת לאנשים בבית לבחור ולדרג חלק מהפרסומות.
    רעש זה בטוח יעשה

  • גלעד – אם אתה תוציא את זה לעולם האמיתי באחריות (עד כמה שאפשר לכתוב כזה דבר במזבלה) הצרכנים יעיפו לחלק ניכר מהפירסומאים קקטוסים לפנים.

    בקשר לאירוע – לשמחתי אני ויתרתי השנה אבל באמת כפי שהתרשמתי צריך להושיב כמה אנשים בכירים על כמה קקטוסים גדולים ושעירים ולהשקות אותם טקילה עד שיצעקו חמאס.

  • צריך צוות שיבדוק את העבודות לעומק, כי לפחות שתי עבודות (במקרה הטוב) וביניהן זוכת גרנד קקטוס מועתקות אחד לאחד. זה בושה.

  • ואולי גם למנוע ממשרדים להגיש עבודות שעלו לאוויר לפני שנתיים.
    אם זה לא רלוונטי מהשנה הקרובה, פשוט כבו לו את האור!

  • מעולה.
    מסכים עם כל מילה. הביצה בארץ כל כך קטנה, כולם יודעים מי עשה מה למי, ולא מהססים לסגור חשבונות עם קולגות.
    תנו לצוות אובייקטיבי לשפוט.

  • [Comment ID #35303 Will Be Quoted Here]

    זה יתן עדיפות למותגים חזקים ולא למהלכים חזקים.

    לא יעבוד

  • לא יודע מה לומר לגבי כל השטויות שאנשים כתבו פה למעלה כמו למשל "לתת לקהל הרחב לבחור את הקריאיטיב הטוב ביותר"( שטויות במיץ סברס, אלא אם אתה מעוניין שג.יפית תזכה ב-90% מהפרסים…).

    בכל אופן, מה שכן הייתי רוצה לומר מעל במה זו הוא: כל הכבוד דורי! כל הכבוד על הפוסט החשוב והבועט נגד המשחק הדבילי הזה שנקרא קקטוס הזהב.
    אני מקדים ואומר לכל העסקנים שיגיבו פה אחרי: אני לא הגשתי אף עבודה לקקטוס ומעולם לא זכיתי באחד ולמרות זאת – לא צריך להיות גאון כדי להבין שכל התחרות הזאת מסריחה מהראש. כשלמדתי פרסום הבטחתי לעצמי שיום אחד אני אמלא את המדף בפרסי קקטוס מוזהבים ומכובדים. ככל שהזמן עובר והתחרויות מסתיימות, אני מבין שגם אם היו לי עשרה כאלו על המדף, זה פשוט לא היה אומר כלום על היכולת שלי ליצור…

    אהה כן, ברכות לזוכים…

  • תצילו קודם את עצמכם. קודם כל תפסיקו לקרוא לעצמכם משרד פרסום ואח"כ תתמקדו במה שאתם עושים -בצורה מאוד בינונית-וזה בלוג לפרסום.

  • השיפוט בקטגוריית הרדיו היה פשוט בזיוני
    לא יכול להיות שעבודה של באומן שגורפת פרסים בכל העולם
    לא ראויה אפילו לקקטוס זהב

    או שהרדיו המעולה של גיתם לצ'אנס לא זוכה אפילו בארד
    בעוד עבודות די בינוניות של מקאן לוקחות פרסים

  • נו דורי, פתרת את זה. מה אתה רוצה מאיתנו? חם היום, עזוב להתאמץ 😀

  • לי הפריעה אווירת החפ-לפ. פעם בשנה מוציאים את עובדי הקריאייטיב מהכלובים שלהם. אם כבר עושים אירוע, אז שייזייף הרגשה של חגיגיות, כבוד וגלאם.
    היום הזה אמור להוות הפוגה משגרת היומיום, אבל זה לא התעלה בהרבה מעל יום עבודה אפרורי.

    + בתור התחלה, יעזור מבחר משקאות יותר מגוון מ: אשכוליות, ערק, או ערק אשכוליות.

  • מצטרף לביקורת על הנקניקות והערק.
    ובכל זאת, עם כל הכבוד, דורי, ויש כבוד,
    מי שמך לשנות חוקים של תחרות פרסום שקבעו ע"י מנהלי הקריאייטיב
    הותיקים והמוערכים בענף. שופטים שהתחרו בתחרויות בכל העולם.
    זה שזכית בפיינליסט בקאן?
    בוא תיתן כבוד לאנשים ממקאן, שלמור, באומן וגיתם, שמתמודדים עם לקוחות אמיתיים, לחצים אמיתיים ובעיקר בריפים. עם כל הכבוד לחלוקת העטים ולבריפים הוירטואליים ביוטיוב.
    ולכל הוונאביז והלוזרים מהטקס… אתם לא שווים אפילו את הקשות המקלדת

  • [Comment ID #35311 Will Be Quoted Here]

    בתור אחד שמזלזל בהפגנתיות בדעות ורעיונות של אחרים , אולי טוב שלא הגשת מועמדות לקקטוס.

    כי במידה ולא היית זוכה היית טוען שכל מה שהאחרים עשו זה שטויות!!!

  • רעיון השופטים מחו"ל חולמני ולא תפור עד הסוף.
    הרי יש לא מעט עבודות טובות וראויות המבוססות על תובנות שהן נטו ישראליות או על באזז ישראלי – צריך שופטים מכאן בשביל להבין את הרעיונות לעמוק.

  • חממה ללוזרים
    אני עוד לא ראיתי בארץ עבודה ראויה ומבריקה שלא הוגשה לקקטוס.
    תנו לקקטוס שקט, זאת תחרות קריאטיב והיא צריכה להישאר כזאת.
    לתחרות קריאטיב יש תפקיד וזה למתוח את גבולות הקריאטיב, להיות האש לפני הפרסום הרגיל
    לגרום לו להשתפר. גם אם בשוליים פרסום כזה מופיע בדג הזהב או במקום קטן אחר, זה ככה בכל העולם ובוא נפסיק להיות ולחשוב כמו קטנים וקטנוניים.
    ואת זה אני אומר כשמרבית העבודות שזכו בקקטוס הן עבודות משמעותיות.

    דורי, בלי קשר אתה ממש בסדר, יש לך אנרגיות ואתה חי ואוהב פרסום וקריאטיב
    אל תסטה מהדרך שלך. הפוסט הזה הוא סוג של סטיה.

    בהצלחה

  • אני מסכים מאוד עם שני דברים: לתת לחברות פרסום שלא באיגוד צ'אנס להשתתף תמורת סכום יותר גבוה ובלי מודעות שהופיעו רק ב-"דג הזהב" אלא אם כן זאת קטגוריה נפרדת.
    יש הרבה מה לשפר. בייחוד במבנה האירוע וגם מה שזרוב כתבה. אני לא אומר טוקסידו אבל גם לא בכפכפים. בואו נעשה את זה קצת נוצץ

    בקשר לשיפוט (וגילוי נאות: שפטתי ועם זאת הופתעתי לראות דברים בחוץ ודברים בפנים) אני חושב שהוא נעשה בצורה טובה יחסית עם מערכת ממוחשבת מאוד מתקדמת ועם אנשי קריאייטיב שמייצגים קשת רחבה. אני יכול להעיד שלא נתקלתי בדילים או סגירת חשבונות אבל אולי זה רק אני. את שני הציונים הכי גבוהים שנתתי, קיבלו אופטיקנה 500$ של מקאן ותערוכת LG של שמעוני. רוב המשרדים קיבלו את מה שמגיע להם גם אם דברים מסוימים הוחמצו או גאונתם לא הובנה.

    טוב שיש תחרות קריאייטיב ישראלית בישראל.

  • ישבתי שלוש שעות בשירותים אחרי הנקניקיות האלה.

    לפחות הברמניות היו שוות.

הוסיפו תגובה