המחאה חזרה? עמוד הפייסבוק 'עולים לברלין' חזר לרשת החברתית

עולים לברלין
עולים לברלין

שלושה חודשים לאחר שנעלם מעל פני הרשת החברתית בנסיבות מיסתוריות, עמוד הפייסבוק 'עולים לברלין' של נאור נרקיס (קליק), שעמד בראש 'מחאת המילקי' והקריאות לחרם על רשת 'סופר-פארם' חזר לאוויר, גם עמוד הפייסבוק של נרקיס עלה מחדש. על פי נרקיס, הסיבה להורדת העמוד היא איומים שקיבל, לרבות ניסיונות לפריצה לחשבון הבנק שלו, חשבון האימייל, הפייסבוק ואף חשדות למעקב אחריו.

עידכון 17:40: עולים לברלין שוב ירד מפייסבוק (לכידת המסך מטה מ-15:30 25.11).

לפני כשבועיים, שודרה ב'אנליסט', המגזין הכלכלי של ערוץ 10 בהנחיית מתן חודורוב, כתבה נוקבת ותמוהה, שבחרה להציג את נרקיס כאילו היה אחרון השרלטנים וככזה שיזם את המחאה בשביל להתעשר ולא בשביל להוביל שינוי. בכתבה אף התראיין בחור אנונימי בשם ירון זעפרני, שזכה לטייטל מפוצץ "ממאוכזבי נאור נרקיס". זעפרני טען כי נרקיס הבטיח שיקים רשת או שירות מתחרה במחירי סופר-פארם, אך כשל מלספק את הבטחותיו. לא ברור מדוע בערוץ 10 טרחו כל כך בכדי לחפש "מאוכזבים" מאדם אשר מיוזמתו הפרטית בחר להוביל שינוי, אדם אשר אינו אוחז במשרה ממשלתית או ציבורית ואינו חייב דבר לאיש.

ירון זעפרני
ירון זעפרני

על כתבתו של חודרוב הגיב נרקיס: "אני חושב שמתן הוא בסך הכל כתב הגון מאד, אבל אני לא שיתפתי איתו פעולה בתחקיר הזה כי לא רציתי למשוך תשומת לב. בחודש וחצי שהספקתי להרים קמפיין נגד סופר פארם ולהקים עסק מתחרה, ניסו לפרוץ לי לחשבון ג׳ימייל, קיבלתי שחזורי סיסמאות חשודים למייל שמעולם לא ביקשתי, ניסו לפרוץ לחשבון בנק שלי וקיבלתי טלפונים מלחיצים מהפקידה בבנק שמישהו ממש מנסה בכוח לפרוץ לי לחשבון, ופשוט החלטתי לקחת צעד אחורה. פחדתי מאד. כן, אלו פניה של הכלכלה הישראלית למי שמנסה לאיים אפילו קצת על הכוחות החזקים כאן. וכל התראיינות לתקשורת – הרגשתי שתסכן אותי. לכן לא דיברתי עם מתן".

מתן חודורוב
מתן חודורוב

"מה שבאמת מעניין זה שכשמישהו מנסה לצאת נגד השיטה כאן תוקפים אותו אוטומטית בכלי התקשורת והוא סופג איומים אישיים, בעוד שראש הממשלה שמוכר את הגז שלנו, חברות ענק כמו אינטל שמוציאות מהמדינה מיליארדים בסחטנות כמעט ולא מסוקרות מרוב פחד של כלי התקשורת. כאילו, קצת תמוה שמתן ראיין ״מאוכזבי נאור נרקיס״ אבל לא את ״מאוכזבי שוד הגז״ או ״מאוכזבי המדיניות הכלכלית של הממשלה״. אה כן, וגם מוצרי מזון שבקושי העזו לדבר עליהם לפני שהעליתי בפשטות את הנושא הזה. אבל מתן חודורוב נפל כאן למשהו הרבה יותר גרוע ולא מקצועי, שזה הכניעה הטלוויזיונית משתקת הציבור לריאלטי, רכילות ושטחיות".

"עוד סיבה לכך שלא שיתפתי איתו פעולה בכתבה. כי החיים שלי מה זה לא מעניינים. וזה די מתסכל לחשוב שכתב כלכלי בכיר עוסק בשטויות המבוימות שהיו בכתבה. היה יותר מהותי אם כתב כלכלי היה בודק למשל כיצד טופל נושא מונופולי המזון מאז שהנושא עלה, האם הצטמצמו הפערים בין ישראל לברלין, מה עשו נבחרי הציבור כדי להלחם ביוקר המחייה. אבל לא, להכנס בילד בן 26 זה יותר קל. בכל מקרה חברים, אני מאד מקווה לראות אתכם בהפגנת הגז ביום שבת. אני היום גר בתל אביב ולא בברלין, אני לא מעביר יותר אנשים לברלין או נותן סיוע בתחום, עובד בעבודה רגילה וקצת מבאסת, ועושה את המעט שאני יכול כדי לשפר את המקום שבו אני חי" כך כתב נרקיס.

עמוד הפייסבוק עולים לברלין חזר לאוויר
עמוד הפייסבוק עולים לברלין חזר לאוויר

גולשים נוספים הגיבו בפליאה רבה לכתבת התחקיר של ערוץ 10, בין המגיבים גם ליאור נויפלד, קופירייטר וצייצן פופולארי שכתב (קליק לסטטוס):

"מתן חודורוב, איך אתה לא מתבייש לעמוד מאחורי התחקיר הפח שהרגע שידרת. למי שפספס – חודורוב, הכתב הכלכלי האמיץ של הערוץ, יצא לחקור מה עלה בגורלו נאור נרקיס, האיש שפרסם את פוסט המילקי המפורסם. התחקיר המדהים שלו חשף שנרקיס ניסה למנף את הפרסום לעסק עבור מהגרים לאירופה! ביזיון! לעשות כסף זה הביזנס של שטראוס, לא של אנשים פרטיים! אחר כך, תחזיקו חזק, הוא תכנן לייבא מוצרי טואלטיקה כדי להתחרות בסופר פארם! בושה שכזו, למנף את הפרסום שלו עקב פערי מחירים כדי לייבא מוצרים בזול! ואם כל זה לא מספיק, אז בסוף הוא לא עשה את זה! רמאי!

תקשיב טוב כתב כלכלי, נשבר לי לשמוע את התחקירים הצרכניים הכלום ושום דבר שלך ושל חברים שלך, בזמן שעשר משפחות גונבות לי את המדינה, את הפנסיה, את המחצבים, את החסכונות, את הסיכוי לדיור נורמאלי… אתה מתבכיין לי על נאור פאקינג נרקיס, שבפוסט מסכן אחד חשף עוולה צרכנית כל כך גדולה – פערי המחירים של מוצרים זהים באירופה, שאתה והחברים שלך או לא ידעתם (בזיון), או ידעתם ופחדתם לדבר על זה (בזיון גדול יותר). אולי נייבא עיתונאים כלכליים מברלין? תברר לי כמה עולה".

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. מתן חודורוב באמת כתב טוב אבל פישל בגדול בכתבה ההזוייה הזו. אני חושב שהוא חייב לבחור התנצלות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים