הצינור חוגג 900K ו-ynet בלחץ היסטרי – דירוג עמודי הפייסבוק לחודש ינואר 2016

דירוג ינואר 2016
דירוג ינואר 2016

המזבלה וחברת SpyTheNet סוקרות מדי חודש בדירוג ראשון מסוגו, את עמודי הפייסבוק הישראלים האינטראקטיבים ביותר. החודש גם הושק לראשונה דירוג המשפיענים שיסקור מדי חודש את זירת המשפיענים בפרופילים פרטיים וידרגם על פי מידת השפעה בקרב קהילות העוקבים.

דירוג העמודים נחלק למספר קטגוריות ומאפשר הן לגולשים והן למנהלי המותגים ואנשי המקצוע בעולם הפרסום והשיווק, לקבל תשקיף מדוייק של הלך הרוח ברשת החברתית, מי פופולארי יותר ומי פופולארי פחות, מי עושה עבודה טובה יותר ממתחריו ומי פחות. קטגוריות המדרג מציגות מידע על עמודי פייסבוק, קבוצות פייסבוק (סגורות ופתוחות על פי גודלן), לצד מדרג ייעודי עבור עמודי מותגים.

האלגוריתם שמאחורי הדירוג מתבסס על מספר פקטורים, שבסיסו במספר האינטראקציות שמצליחים לייצר העמודים ביחס למספר האוהדים שלהם, בשילוב פרמטרים נוספים שנועדו לצמצם את השפעה של קידום ממומן בפייסבוק על המיקום בדירוג. לצד כל דירוג ניתן להוריד PDF אינטראקטיבי, שמציג מידע נרחב יותר על העמודים.

דירוג ינואר 2016 מושק במקביל לנקודת מפנה חשובה בעולם המקוון, עמוד הפייסבוק של תוכנית 'הצינור' בערוץ 10 חוגג בימים אלה 900,000 אוהדים, ובכך הופך לעמוד הפייסבוק הגדול ביותר ובראייה שנתית השני בישראל. גודלו של עמוד 'הצינור' לצד הורדת החשיפה האורגנית של עמודי הפייסבוק החדשותיים, מצליח לזרוע לחץ גדול בקרב גופי התקשורת הגדולים, בראשם עמוד הפייסבוק של ynet, שאנשיו מנסים בימים אלה להגדיל את החשיפה והאינטראקציה תוך שימוש בתכנים לא שגרתיים, שבעיקר שמורים לעמודים ויראלים ולא לעמודי חדשות.

הצינור בפייסבוק
הצינור בפייסבוק

נקודת המפנה המשמעותית הקודמת, הייתה במאי 2014, דאז עמוד הפייסבוק 'סטטוסים מצייצים' חגג חצי מיליון אוהדים. על פי המתודה שנפרסה לראשונה במזבלה, תחת הכותרת 'זה הרגע שבו כולנו צריכים לשנות אסטרטגיה', הוצג כי ברגע שעמוד 'סטטוסים מצייצים' יגיע ל-900 אלף אוהדים, הוא יהפוך באופן גורף לעמוד הפייסבוק המשפיע ביותר בישראל וכזה שיאיים באופן ישיר על גופי החדשות הגדולים.

למרבה האירוניה, 'סטטוסים מצייצים' הוסר מהרשת החברתית, לאחר שהוצג באתר גלובס, אולם ללא הוכחות קונקרטיות, כי מפעילי העמוד, אבי לן ועדי בנטוב לן, מכרו סטטוסים לצד שלישי, וזאת בניגוד לתקנון השימוש של הרשת החברתית. קשה עדיין שלא להרים גבות, גם אם בדיעבד על כך שהעמוד הכל כך משמעותי לתרבות הדיגיטלית בישראל, הוסר בכזאת קלות, במיוחד לאור המרוויחים העיקריים מהסרתו, להלן גופי החדשות.

כאמור, עמוד הצינור הגיע לנקודת רתיחה דומה לזו של מצייצים, הוא כבר אינו עמוד שמתבסס רק על גאגים ויראלים, אלא גוף חדשותי עצמאי, כזה שלא רק מייצר את דור אושיות הפייסבוק הבאות במסגרת פרויקט 'החזית', אלא גם כזה שחושף בכתבות תחקיר עוולות שונות ואחראי באופן ישיר לתפנית בהתנהלותם של מרבית ממערכות החדשותיות בתוך גבולות פייסבוק.

כפי שנחשף אמש במזבלה, מרבית מגופי החדשות שפועלים בפייסבוק, נמצאים בימים אלה במה שמתאר גורם בכיר בענף למזבלה כ'פאניקה'. לא רק שהחשיפה והאינטראקציה נמצאת בירידה מתמדת, אלא גם אותם גופים נאלצים להתמודד עם מתחרים גדולים מהם ודעת קהל שלילית, שלא תורמת במיוחד לחשיפה התכנים בפייסבוק.

ynet
ynet

גורם מקורב ל-ynet מספר למזבלה כי התכנים הלא שגרתיים שעולים בימים אלה לעמוד הפייסבוק של אתר החדשות, הם חלק מניסוי ובדיקות, שמטרתם להבין מה עובד יותר ומה עובד פחות. על פי מידע אחר שהגיע לידי המזבלה, עולה כי החשיפה האורגנית של ynet נפגעה בצורה משמעותית בשבועות האחרונים. חלק מהנתונים שהגיעו לידי המזבלה, מצביעים על ירידה חדה בחשיפה האורגנית של עמודי חדשות, שנעה בין 20% ל-50% ובמקרים מסויימים אף למעלה מ-60%. ראוי לציין כי חלק מהעמודים מדווחים למזבלה דווקא על עלייה בחשיפה האורגנית.

על פי דירוג ינואר 2016, עולה כי אליאל הילל שומר על מעמדו כעמוד הפייסבוק הפופולארי ביותר בישראל. עמוד הפייסבוק של הצינור מתברג במקום השני, חברת הכנסת שלי יחימוביץ ממשיכה להיות האישה והפוליטיקאית הדומיננטית ביותר בפייסבוק ומתברג במקום השלישי, הקומיקאי ואיש התקשורת חנוך דאום, מתברגת במקום הרביעי , נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס במקום החמישי, ראש הממשלה בנימין נתניהו במקום השישי, הזמר משה פרץ ממשיך להיות האמן הפופולארי ביותר בישראל ומתברג במקום השביעי, יאיר לפיד מתברג במקום השמיני, צה"ל במקום התשיעי ואת העשירייה ראשונה חותם עמוד הפייסבוק של חן מזרחי, אחת מתופעות הפייסבוק המדוברות ביותר בישראל.

עמוד הפייסבוק של 'חדשות כיכר השבת' (מקבוצת ידיעות) שומר על מעמדו כגוף החדשות המוביל בפייסבוק ומתברג במקום ה-32 (מלבד הצינור). עמוד הפייסבוק של הראפר יואב אליאסי הצל, ממשיך לשמור על כוחו ומיצובו כגוף חדשות אלטרנטיבי מוביל ומתברג במקום ה-27. במקום השני מבין עמודי החדשות – ידיעות אחרונות שמתברגים במקום ה-43.

בעקבות הסרת 'סטטוסים מצייצים' וחלוקת הדיבידנדים הווירטואלית שלו, עמודי הנישה ממשיכים להתברג במקומות גבוהים במיוחד בדירוג. עמוד 'היגיון של אישה' מתברג במקום ה-11, עמוד 'כשאבא ואמא בני דודים' מתברג במקום ה-20, עמוד הפייסבוק של 'תכל'ס' מתברג במקום ה-24, 'ילדים הם התסריטאים הטובים בעולם' מתברג במקום ה-34, עמוד 'חיילים מצייצים' מתברג במקום ה-51, 'דוסים מצייצים' מתברג במקום ה-91, 'חוכמת הפרפר' של אבי לן מתברג במקום ה-95, ואת רשימת 100 העמודים, חותם הבלוגר עומרי חיון.

דירוג 100 העמודים הישראלים | להורדת PDF מלא

דירוג 100 העמודים הישראלים
דירוג 100 העמודים הישראלים

דירוג המותגים | להורדת PDF מלא
בגזרת המותגים, עמודי הפייסבוק של קליק ונייקי, שמנוהלים על ידי גרייט אינטראקטיב, ממשיכים לשמור על מקומות ראשונים בדירוג. עמוד הפייסבוק של נסקפה במקום השלישי, שחקן חדש ומשפיע במיוחד בדירוג המותגים הוא עמוד הפייסבוק של אדידס, שמנוהל על ידי סוכנות My Social של מעיין יחבס, אדידס ישראל מתברגים במקום הרביעי. חברת התקשורת בזק במקום החמישי, קוקה קולה ישראל של 'החברה המרכזית לייצור משקאות קלים' במקום השישי, ביסלי של אסם שמשיקים בימים אלה קמפיין חדש עם גדי וילצ'רסקי, מתברגים במקום השביעי וחברת התעופה אל על במקום השמיני. לבקשת המפרסמים, דו"ח המותגים הורחב מדרג יותר עמודים מסחריים.

דירוג המותגים
דירוג המותגים

דירוג הקבוצות | להורדת PDF מלא
קבוצת הפייסבוק 'פשפשוק' של אהוד פורת, היא המותג הדומיננטי ביותר בקרב קבוצות הפייסבוק הגדולות בישראל עם כ-350 אלף חברים וחברות. במקום השני קבוצת הפייסבוק 'ישראל שלנו' עם כ-300 אלף. במקום השלישי 'אמהות מבשלות ביחד' עם 272 אלף, קבוצת הפייסבוק הייעודית שחושפת לכאורה את כל האמת על פרשת תאיר ראדה מתברגת במקום הרביעי עם 218 אלף חברים וקבוצת 'אמהות קונות ביחד' במקום החמישי עם 190 אלף חברים.

דירוג הקבוצות
דירוג הקבוצות

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים