הורי הנרצחת בפיגוע בפריז תובעים את פייסבוק, גוגל וטוויטר: "סיפקו תמיכה לדאעש"

נועמי גונזלס
נועמי גונזלס

משפחתה של נועמי גונזלס (Nohemi Gonzalez), סטודנטית אמריקאית לעיצוב שנרצחה בפיגוע הטרור בפריז בנובמבר שנה שעברה, הגישה ביום שלישי האחרון תביעה כנגד ענקיות האינטרנט; פייסבוק, גוגל וטוויטר לבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו, בטענה כי הרשתות החברתיות הפרו את חוק האנטי-טרור האמריקאי (Anti-Terrorism Act) בכך שהן סיפקו במודע "תמיכה חומרית" לארגון הטרור 'המדינה האסלאמית' (דאעש), שהובילה באופן ישיר למספר פיגועים, בה פיגוע הטרור בצרפת בו נרצחו 130 איש.

דאעש גייסו כספים ברשתות החברתיות
דאעש גייסו כספים ברשתות החברתיות

גונזלס (23 במותה), הייתה סטודנטית לעיצוב באוניברסיטת קליפורניה שבלונג ביץ'. היא הגיעה לפריז במסגרת תוכנית חילופי סטודנטים ונרצחה באחת המסעדות שהותקפו.

בכתב התביעה שהגישה המשפחה נכתב: "במשך שנים, הנאשמות (פייסבוק, גוגל, טוויטר) איפשרו ביודעין לקבוצת הטרור isis להשתמש בשירותי הרשתות החבריות ככלי להפצת פרופגנדה קיצונית, גיוס תרומות ומשיכת מתגייסים חדשים".

עוד צויין בכתב התביעה כי על פי נתונים של 2014, ארגון דאעש הפעיל למעלה מ-70 אלף חשבונות טוויטר, כאשר לפחות 79 מהם היו מאומתים – דהיינו טוויטר אישרה כי מדובר בחשבונות רשמיים. מתוך אותם חשבונות, הפוצו בכל דקה נתונה כ-90 ציוצים.

חברת גוגל (באמצעות חברת האם אלפבית) סירבה להגיב לפניית 'הגרדיאן' ושיגרה הצהרה באימייל: "יש לנו מדיניות ברורה שאוסרת על גיוס פעילי טרור ויצירת תוכן מסית ואלים. גוגל פועלת להסרת סרטונים בהתאם למדיניות ולדיווחי הגולשים". גוגל אף הדגישה כי היא סוגרת חשבונות שמנוהלים ע" ארגוני טרור, אולם רק באם מדובר בהפרות חוזרות ונשנות.

פייסבוק מסרה ל'הגרדיאן': "אין מקום ברשת החברתית לגופי טרור או כל תוכן שמקדם פעילות טרור, אלימות והסתה. פייסבוק פועלת באגרסיביות להסרת כל תוכן מסית שעובר על מדיניות פייסבוק". את תגובת טוויטר לא ניתן היה להשיג.

כתב התביעה המלא ב-PDF

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים