פיצה האט לבנון נוזפת בפיצה האט הישראלית בסטטוס פייסבוק

פיצה האט
פיצה האט

עידכון 11:00: // זכייני פיצה האט במדינות ערב: לבנון, איחוד האמירויות וערב הסעודית, נוזפים בשם פיצה האט העולמית בזכיין הישראלי על תמונה לעגנית של ברגותי ◄ פיצה האט לבנון רוכבים על הבאזז ומפיצים קריאות לחרם ◄ משרד הפרסום הישראלי אכן פוטר, כך על פי בדיקה של המזבלה ◄ תגובת פיצה האט ישראל: "מדובר בפוסט הומוריסטי לשירות המשלוחים של פיצה האט ישראל שהוחלט להסירו לאור בקשת הנהלת הרשת הבנילאומית".

מותג טורטית של שטראוס עלית, זוכה בימים אלה לחשיפה חסרת-תקדים בעקבות תיעוד של מרואן ברגותי, אוכל בסתר בתאו. אבל יש את אלה שדווקא מפסידים. בסטטוס לא אופייני, רשת פיצה האט העולמית (Pizza Hut), מפרסמת לכאורה סטטוס בעמוד הפייסבוק שלה שמונה למעלה מ-29 מיליון איש, בו היא נוזפת באופן רשמי בזכיין של פיצה האט ישראל, לאחר שזה העלה לעמוד הפייסבוק שלו תמונת גאג לעגנית שרכבה על הבאזז סביב ברגותי-טורטית.

התמונה שפורסמה אמש (שלישי בשעות הצהריים), הצליחה ליצור לא מעט דרמה עם אלפי תגובות ושיתופים ותגובות אנטי ישראל וכנגד פיצה האט בישראל שבבעלות הזכיין אודי שמאי. ברשת פיצה האט בלבנון – החליטו ככל הנראה לנצל את המצב ולהטריל עם פרסום הודעה על הגינוי בשם פיצה האט העולמית, לכאורה. למרות מה שנראה כמו טרולינג יצירתי, מסתמן כי משבר בינלאומי עבור פיצה האט העולמית יהיה בלתי נמנע, עם מאות כתבות שכבר התפרסמו בשפה הערבית, אלפי ציוצים, סטטוסים וגרפיקות שמופצות תחת תגית boycott_pizzahut# וקריאות לחרם על פיצה האט.

האם מדובר ב"פייק ניוז"?
יש לציין כי נכון למועד הפרסום, הודעת הגינוי לא עלתה בעמוד הפייסבוק הרשמי של Pizza Hut או בפרסומים רשמיים אחרים. ואתרים רבים, בעיקר בחו"ל פרסמו את הידיעה כאילו זו באמת פורסמה מטעם פיצה האט העולמית. עמוד הפייסבוק של רשת הפיצריות, משתמש בפיצ'ר מיוחד של פייסבוק שמאפשר לפצל עמוד גדול אחד לאיזורי פעילות גיאוגרפים, כפי שבמקרה של לבנון. מכך נבעה הטעות והמחשבה כי מדובר בעמוד העולמי הרשמי.

התמונה שהוסרה
התמונה שהוסרה

בתמונה שהוסרה מהעמוד של פיצה האט ישראל, נראה ברגותי אוכל בשירותים כשעל ריצפת התא מונחים מגשי פיצה, לצד הכיתוב "ברגותי, אם כבר לשבור שביתה, לא עדיף פיצה?".

בסטטוס שפירסמה פיצה האט לבנון נכתב: "פיצה האט העולמית מתנצלת בפני כל מי שנפגע מהפוסט שפורסם בעמוד של פיצה האט ישראל. אנו מגנים את הפרסום והוא אינו משקף על ערכי המותג שלנו. הזכיין הישראלי הסיר את התמונה באופן מיידי וסיים את ההתקשרות שלו עם משרד הפרסום שפירסם את התמונה".

פיצה האט מתנצלת
פיצה האט מתנצלת

נכון למועד פרסום הפוסט, הסטטוס של פיצה האט (קליק למקור), הצליח להניב 300 שיתופים, 500 לייקים וכ-220 תגובות.

משרדי הפרסום הישראלים אימצו רק באחרונה את ז'אנר ה-RTM (ריל טיים מרקטינג), שגולתו ביצירת פרסומות זריזות שרוכבות ומתכתבות בזמן אמת עם אירועי באזז ותופעות עולמיות, כפי שקרה במקרה של פיצה האט בישראל. בעקבות הסיפור, נראה כי במשרדי הפרסום יאלצו להיות זהירים ומאופקים בהבלחת ה-RTM הבא.

חרם על פיצה האט
חרם על פיצה האט

הסטטוס באנגלית:
“Pizza Hut International apologises for any offence caused by a recent post on Pizza Hut Israel’s Facebook page. It was completely inappropriate and does not reflect the values of our brand. The local franchisee in the country removed it immediately and the relationship with the agency that posted it was terminated, and we truly regret any hurt this may have caused.”

הסטטוס בערבית:
تعتذر بيتزا هت بمجموعتها العالمية عن المنشور المسيء في صفحتها على فايسبوك اسرائيل والذي تمت إزالته على الفور من قبل الوكيل المحلي. هذه الأفعال لا تعكس أبداً قيم علامتنا التجارية وما هي إلا تصرف فردي من قبل شركة الإعلان التي تم إنهاء التعامل معها في الحال” لذا، نرجو من متابعينا قبول اعتذارنا وأسفنا الشديد عما حصل."

תודות: יפעת קלמר, דניאל שטרית, עידו קינן (חדר 404)

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. האמת צריך לעשות חרם על פיצה האט לקחו ערבי לעשות קמפיין זבלות של פיצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים