חשיפה: כך רני רהב קונה סטטוסים שיווקיים בעמודי הפייסבוק של גופי התקשורת מהגדולים בישראל

חשיפה: כך רני רהב משפיע על גופי התקשורת הגדולים ביותר בישראל וגורם להם לשתף פרסומת
חשיפה: כך רני רהב משפיע על גופי התקשורת הגדולים ביותר בישראל וגורם להם לשתף פרסומת

ימים לא קלים במיוחד עוברים על אימפריית יחסי הציבור והמדיה חברתית של יחצן העל רני רהב. דעיכתו של רהב בעין הציבורית החלה בפרשת רולדין-קופיקס, משם המשיכה למשבר יחסי ציבור של זוגלובק בעקבות תחקיר כלבוטק, לאחר מכן דילגה למשבר יחסי הציבור של אייל גולן ופרשת הקטינות ולקינוח משבר יחסי ציבור אישי ומקצועי של רהב בפרשת שרון שפורר ווהחרמת המפרסמים אשר עובדים עם משרדו.

רהב עתה צריך להחזיר את האמון מצד לקוחותיו, אמון שאולי אבד או נפגם בעקבות כל הפרשות המדוברות ועושה זאת בדרך לא דרך שמוכיחה שכוחו בגופי התקשורת הגדולים בישראל עדיין עומד איתן. חברת ג'ילט (Gillette) של קונצרן פרוקטר & גמבל, לקוחה של זרוע המדיה החברתית של רהב, השיקה לאחרונה קמפיין אינטרנטי בינלאומי בכיכובם של הטניסאי רוג'ר פדרר והכדורגלן ליונל מסי.

גולש בשם דן גבאי, גילה כי ביממה האחרונה, כעשרה עמודי פייסבוק (או יותר) מהגדולים בישראל, אשר רובם משתייכים לגופי תקשורת כדוגמת ישראל היום, YNET וערוץ הספורט, שיתפו את הפרסומת של ג'ילט בעמודי הפייסבוק שלהם, תוך שחלקם משתפים אף את קישורי הביט.לי (קישור עם ספירת קליקים) אשר נוצרו באופן ישיר על ידי רחלי ברזילי, עובדת מחלקת המדיה החברתית של רהב ועל ידי חברת ההפצה לידרס (Leaders).

באתר YNET אף כתבו אייטם חדשותי במדור הספורט שלהם על הפרסומת (קליק), אולם בעמוד הפייסבוק של אתר החדשות, בחרו לקדם דווקא את קישור היו טיוב ולא את הכתבה, צעד בלתי שפוי והגיוני בעולם המודרני שבו כולם רוצים למקסם את הטראפיק באתר, אשר מצביע כי כנראה לא מדובר בעוד שיתוף מידע חדשותי מצידם, אלא בצעד שיווקי מתוכנן. ב-YNET אף הגדילו ראש והחלו לקדם את הקישור ליו טיוב בתשלום באמצעות סטטוסים ממומנים ובישראל היום נעצו את קישור היו טיוב בראש עמוד הפייסבוק של החינמון.

כזכור הרשת החברתית אוסרת על מכירת סטטוסים אולם לא שם טמונה הבעיה האתית, אלא במניפולציה שבה גופי התקשורת הגדולים בישראל מציגים תוכן שיווקי כתוכן חדשותי, ללא גילוי נאות ולעיני מאות אלפי גולשים.

מקור פנימי אישר למזבלה את הפרטים ואת רכישת הסטטוסים מעמודי הפייסבוק של גופי החדשות ואף מסר כי עובדי רהב מדיה חברתית "נתבקשו" לשתף את הפרסומת של ג'ילט בפרופיל הפייסבוק האישי שלהם וזאת במטרה להגדיל את החשיפה.

אז כמה עולה לקנות סטטוס שיווקי בעמוד של ישראל היום ו-YNET? התשובה לא ברורה, הערכות הן שהמספרים נעים בין 8-15 אלף ש"ח. ערוץ הספורט, YNET, ישראל היום ומחלקת המדיה החברתית של רני רהב, לא מסרו את תגובתם עד למועד הפרסום.

חשיפה: כך רני רהב משפיע על גופי התקשורת הגדולים ביותר בישראל וגורם להם לשתף פרסומת
חשיפה: כך רני רהב משפיע על גופי התקשורת הגדולים ביותר בישראל וגורם להם לשתף פרסומת

הסטטיסטיקות של הקישור ששותף על ידי YNET וישראל היום ונוצר על ידי מחלקת המדיה החברתית של רני רהב; כזכור הסטטיסטיקות של קישור Bit.ly חשופות וזאת על ידי הוספת הסימן + בסוף הקישור.

הסטטיסטיקות של הקישור - רהב מדיה חברתית
הסטטיסטיקות של הקישור – רהב מדיה חברתית

לכידת המסך של גבאי – YNET וישראל היום משתפים את אותו הקישור המפנה ליו טיוב. YNET וערוץ הספורט אף שמו את הקישור על ממון וזאת על אף שגם עלה אייטם בנושא באתר YNET עצמו. אז למה להעביר טראפיק ליו טיוב במקום לאתר?

חשיפה: כך רני רהב משפיע על גופי התקשורת הגדולים ביותר בישראל וגורם להם לשתף פרסומת
חשיפה: כך רני רהב משפיע על גופי התקשורת הגדולים ביותר בישראל וגורם להם לשתף פרסומת

הפרסומת של ג'ילט:

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

13 תגובות לפוסט

13 תגובות

  1. שטויות. כולם מוכרים סטטוסים. אללק פייסבוק לא מאשרת. היא מרוויחה מזה הכי הרבה בינתיים….
    חוץ מזה שאין לה דרך לדעת לעולם.

  2. מה שרהב עושים פשוט לא אתי. חברת יחסי ציבור לא צריכה לעשות ״כל מה שהיא יכולה על מנת לספק את השירות שהלקוח של החברה ביקש״. היא צריכה לעשות רק מה שעומד בתנאי האתיקה. זה מוזר שצריך להסביר את זה.

    לשלם לעיתונים לשקר לקוראים במצח נחושה ולהציג פרסומת ככתבה חדשותית זה ממש לא אתי. כנראה שהתקשורת בישראל לא מבינה רמזים, והמחוקק צריך להפוך דברים כאלו ללא חוקיים. זה לא כך כך מסובך, דרך אגב. ליד כל פרסומת צריך להופיע כיתוב מסודר שמראה שמדובר בפרסומת.

  3. אז מה שאני מבין מהכתבה זה שאסור לחברת יחסי ציבור לעשות יחסי ציבור?
    את התלונות והטרוניות במקרה הזה אפשר וצריך להפנות לynet ודומיו.
    אני לא רואה שום בעיה בזה שהחברה של רני רהב עושה כל מה שהיא יכולה על מנת לספק את השירות שהלקוח של החברה ביקש.

  4. אולי כי משלמים להם לפי לחיצות על הביט.לי שלהם. מעניין איזה פקיד במשרד של רהב ישלם בראשו בגלל חוסר היכולת להבדיל בתנועה בין 2 העמודים שקיבלו בטעות את אותו לינק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים