מלחמה גורפת: אתר תפוז אנשים מצטרף למאבק נגד אדבלוק

תפוז אנשים
תפוז אנשים

האתרים המובילים בישראל מכריזים מלחמת חורמה על תוסף חוסם הפרסומות אדבלוק. אחרי כיכר השבת, פורטל עומרי חיון, גלובס ו-ynet גם אתר הקהילות תפוז אנשים מקבוצת קו מנחה, משיק פופ אפ עם הודעה ייעודית למשתמשים בחוסמי הפרסומות ומבקש מהם להכניס את תפוז לרשימה הלבנה (whitelist) של התוסף. מחאת ה-Adblock של האתרים מהגדולים והמוכרים בישראל היא אולי הדוגמא הראשונה להתלכדות קולקטיבית של גופים מתחרים תחת אג'נדה אחת. למזבלה נודע כי אתרים מובילים נוספים, ביניהם גם אתרי חדשות, יצטרפו אף הם בקרוב לגל המחאה שרק הולך וגדל.

מספר גורמים בתחום, מאשרים למזבלה כי תופעת השימוש בתוספי האדבלוק והאבדלוק פלוס מתרחבת, יותר ויותר גולשים מדי יום מתקינים את התוספים הפופולארים, הן בגירסאות המובייל והן בגירסאות הדסקטופ. כזכור האדבלוק הושק לאחרונה גם עם דפדפן ייעודי לאנדרואיד ולאייפון שכברירת מחדל חוסם את כל הפרסומות. על פי הערכות ונתונים של בכירים בתחום, מדובר בהיקפים נרחבים במיוחד, למעלה מ-30% מהגולשים ברשת הישראלית משתמשים בחוסמי פרסומות, הערכות אחרות משקפות כי היקף השימוש באדבלוק יגיע ללמעלה מ-50% עד סוף הרבעון הראשון של 2016.

בהודעה שהחלה להופיע למשתמשי האדבלוק בתפוז החל מאמש נכתב: "אתר "תפוז" הינו אתר אשר מתקיים מפרסומות. על מנת שנוכל להמשיך ולספק עבורך את התוכן בחינם, אנא הוספ/י אותנו לרשימה הלבנה בחוסם הפרסומות שלך".

תפוז, אדבלוק
תפוז, אדבלוק

הייאוש של הגולשים מכמות הפרסומות הגבוהה באתרים הולך וגובר ומנגד האתרים דווקא חוששים לעשות מעשה של ממש למיגור השימוש באדבלוק. חסימת הגולשים לחלוטין מגישה לאתר היא אופציה שהונחה על השולחן במרבית ממערכות האתרים, אולם אף אחד מהם עוד לא אימץ את הרעיון. למזבלה נודע כי אתר חדשותי מוכר שוקל בימים אלה את האפשרות של חסימה טוטאלית של משתמשי אדבלוק.

הנזק כאמור נאמד בעשרות מיליוני שקלים לאתרים, גם פתרונות טכנולוגים שונים אינם יכולים להילחם לחלוטין ולאורך זמן בתופעה. חסימת הגולשים או מעבר למודל של תשלום, הן כרגע האופציות היחידות עבור האתרים, כך לפחות הם חושבים. אולם אתרים כמו תפוז, שבסיסם ביכולות טכנולוגית, לא צריכים לנסות לחנך את השוק ולצאת נגד הגולשים.

בשונה ממרבית האתרים, תפוז דווקא היה אמור להפוך לכזה שמייצר מוצר ומעניק שירות ולא מנסה לבסס מחדש את מעמדו כדומיננטי ברשת הישראלית. חוזקת תפוז, שעדיין נחשב לאחד האתרים הפופולארים בישראל וזאת על אף הירידה החדה בטראפיק היא דווקא בטכנולוגיה. לתפוז יש מערכת פורומים ייחודית, מערכת וידאו ייחודית (פליקס) ומוצרים נוספים לצד אנשי טכנולוגיה שיכולים לייצר פרודקט. בדומה ל-Viddler, אתר וידאו שהפך לשירות מוניטיזציה והזרמת מדיה, גם פליקס היה אמור להפוך לשירות כזה, שבמקום לתפקד כאתר לשיתוף סרטונים, מייצר פלטפורמות וידאו לאתרי צד שלישי ולמשווקים, וכך גם מערכת הפורומים שלו שהשלד שלה יכול להיות מוצר בפני עצמו.

תפוז נרכש על ידי 'קבוצת קו מנחה' מידי אילן בן דב בספטמבר 2013 עבור 4.3 מיליון ש"ח. עיקר הפעילות של קבוצת קו מנחה של אבי בגס היא דווקא במוצרים ושירותים בורסאיים וכאלו לעולם התקשורת (דרך יפעת), כך שראוי כי גם התשתיות של תפוז יהפכו להיות קו מוצרים ופלטפורמות שימכרו לאתרים ומשווקים בארץ ובעולם.

קרדיט תמונה תפוז: ויקיפדיה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. מי שלא נותן תוכן איכותי שיסבול
    מי שמזבל אותנו בפרסומות שיסבול

    אנחנו הלקוחות שלכם
    תתנהגו בהוגנות ולא תצטרכו לבכות

  2. תורידו את כמויות הפרסומות ואל תדחפו לנו אותם מול הפנים ותאמינו לי שאף אחד לא ישתמש בחוסמי פרסומות, האתרים בישראל שלא יודעים שובע ראו כי טוב והחליטו לעשות ים כסף על הגולשים, כל מקום פרסומת, פופ אפ, כתבות ממומנות, אתה לא יודע אם מה שאתה כותב הוא אובייקטיבי או מישהו שילם כסף כדי שיופיע שם, הכל מסחרה אז פלא שהגולשים ישתמשו בכל דבר שאפשר על מנת להפחית את המסחרה מול הפרצוף שלהם?

  3. אתר נוראי. מערכת בלוגים מעצבנת. פרסומות קופצות בכל מקום, עיצוב מלפני עשור… יאללה, שייסגר כבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים