קו מנחה נגד אדבלוק: אייס וביזפורטל מצטרפים למאבק ה'אנטי אדבלוק' – עומרי חיון חוסם את הגישה

אבי בגס, קו מנחה
אבי בגס, קו מנחה

גל מחאת ה'אנטי אדבלוק' של אתרי התוכן הישראלים ממשיך להתרחב, החל מאמש, גם אתר חדשות הכלכלה המוביל 'ביזפורטל' ואתר חדשות הברנז'ה 'אייס' שניהם מקבוצת קו מנחה של אבי בגס, מצטרפים ליוזמה ומציגים הודעה לגולשים אשר משתמשים בחוסם הפרסומות הפופולארי.

כפי שפורסם לראשונה במזבלה, הראשון ליישם בקבוצת קו מנחה הוא אתר 'תפוז אנשים', שהחל כבר בשבוע שעבר להציג פופ-אפ למשתמשי האדבלוק, שעושים שימוש בתוספי חוסמי הפרסומות השונים (אדבלוק, אדבלוק פלוס) ו/או באפליקציה ייעודית של אדבלוק שהושקה לאחרונה לאייפון ולאנדרואיד.

אנטי אדבלוק - אייס
אנטי אדבלוק – אייס

בכך מצטרפים אתרי קבוצת קו מנחה לרשימה מכובדת של אתרים נוספים, ביניהם ynet, גלובס, כיכר השבת ופורטל עומרי חיון, שכבר נוקטים באמצעים שונים לשכנוע הקוראים שלא להשתמש באדבלוק או לחילופין להכניס את האתרים לרשימה הלבנה, שמאפשרת הצגה נקודתית של פרסומות באתרים שנבחרים על ידי הגולש.

בהודעה ג'נרית שפורסמה בהתאמה במרבית מאתרי קו מנחה, נכתב: "אתר XYZ הינו אתר אשר מתקיים מפרסומות. על מנת שנוכל להמשיך ולספק עבורך את התוכן בחינם, אנא הוספ/י אותנו לרשימה הלבנה בחוסם הפרסומות שלך".

אנטי אדבלוק - ביזפורטל
אנטי אדבלוק – ביזפורטל

כזכור, על פי הערכות של בכירי גלובס, כ-20% עד 30% מהגולשים שפוקדים את 20 האתרים הגדולים בישראל, משתמשים בחוסמי פרסומות. על פי הערכות של בכירים בתחום, מוערך כי עד סוף הרבעון הראשון של 2016, למעלה מ-50% מהגולשים ברשת הישראלית יחסמו פרסומות, כל שבעבור האתרים מדובר בנזק כלכלי הנאמד במיליוני שקלים מדי חודש.

בפורטל עומרי חיון אף נחסמה לחלוטין הגישה למשתמשי Adblock ואלה מועברים לעמוד ייעודי שם נכתב: "אין באפשרותך לגלוש בפורטל עומרי חיון, הסר חוסם פרסומות". "שלום, מערכת פורטל עומרי חיון זיהתה כי הינכם משתמשים בחוסם פרסומות Adblock. לחסימת פרסומות יש משמעות אחת בלבד, והיא פגיעה ביכולת של הכותב להתפרנס מעבודתו. אנא הסירו את חוסם הפרסומות או לחילופין הוסיפו את פורטל עומרי חיון לרשימה הלבנה של האדבלוק והמשיכו ליהנות מתוכן איכותי, ראשוני ובעיקר כזה שאתם רוצים לקרוא בחינם."

על פי הקאונטר שהושם בפורטל חיון, עולה כי כ-35 אלף גולשים נחסמו עד כה מגישה לתוכן באתר. במקביל למזבלה נודע כי גוף תקשורת גדול, יחל בחודשים הקרובים לפרוס אפשרות של מודל תשלום לגולשים שמעדיפים להמשיך לגלוש באתר ללא פרסומות.

בחו"ל חסימת גולשי האדבלוק הוכיחה את עצמה כלא אפקטיבית, התוסף שמתעדכן באופן תדיר על ידי הקהילה, מצליח לעקוף ולהתעדכן לאור כל שינוי שמתווסף באתרים. ההודעה של ynet לדוגמא תוקנה ונחסמה על ידי קהילת תומכי האדבלוק בתוך שעות ספורות מרגע הפרסום.

פורטל עומרי חיון, אדבלוק
פורטל עומרי חיון, אדבלוק

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. בכיינים
    אתם חזירים שחושבים רק על כסף ולא עיתונאות
    תפסיקו להציק עם כמות ואיכות הפרסומות ואז נסיר את החסימה

    בכיינות חזירית

  2. תשובה עניינית לעומרי חיון ולכל מי שמתפרנס מפרסומות באינטרנט ומתבכיין על אובדן הכנסה בעקבות חוסמי פרסומות:

    לדבריהם, "לחסימת פרסומות יש משמעות אחת בלבד, והיא פגיעה ביכולת של הכותב להתפרנס מעבודתו."

    טעות מרה וראיית מציאות חד צדדית ואגצנטרית. כמובן שלחסימת פרסומות יש משמעות נוספת. אסביר.

    (שיעול, שיעול)

    מפרסמים וגופי תוכן חינמי יקרים,

    אנחנו, קהל הגולשים שלכם, בהחלט מפנימים כי אתם מתפרנסים מפרסומות. זהו רע הכרחי בעולם של תוכן בחינם. באמת שאין לנו שום בעיה עם פרסומות ט-ק-ס-ט פשוטות, כמו בחיפושים בגוגל, כמו ברשת הפרסום הרחבה של גוגל. גם האנשים שמתחזקים את תוספי ADBLOCK למיניהם, השנואים עליכם כה, מבינים את החשיבות של פרסום בעולם של תוכן חינמי – אפילו הם נמנעים לרוב מחסימת פרסומות טקסט בתור ברירת מחדל!

    כאן בדיוק הבעיה אתכם. לא מעניין אתכם מודעות טקסט פשוטות ולא מעצבנות. אתם רוצים את תשומת הלב שלנו גם במחיר של הסחת דעת מעצבנת. תבינו אחת ולתמיד, אנחנו ס-ו-ל-ד-י-ם מאגרסיביות הפרסום שלכם. הבאנרים הדוחים שלכם בוטים, קופצנים, תזזיתים, מעצבנים. הפרסום שלכם הוא IN-YOUR-FACE.

    מודעות טקסט?
    אין בעיה לסבול. לא מסיח את הדעת ואפילו יכול לספק שירות חשוב.

    הר של זבל שויזואלית פשוט צורח לי בפנים?
    תשכחו מזה! ולא תהיה לי טיפת נקיפת מצפון על כך שאני "גוזל לכם את הפרנסה", בכיינים שכמותכם. האלטרנטיבה של פרסום עדין יותר (unobtrusive) קיימת, היא רק קצת פחות רווחית. אתם פשוט חמדנים מדי מכדי להשתמש בה.

    בהצלחה לכם במאבקכם לעצבן אותנו,
    אדי בלוקי

  3. כשהגאונים שמנהלים את האתרים האלו ישימו פרסומות כמו שצריך לשים ולא יקפיצו חלון דפדפן נוסף כל פעם שהגולש מזיז את העכבר . ומלמטה עולה פרסומת ומשמאל למטה קופצת צמיגת שירות ותמיכה ובאמצע מרחף חלון ובתוך הדף עצמו יש 2 חלונות ענקים של פרסומות יעודיות ובין השורות של המאמרים יש שורות קישור ( הכי יעילות לדעתי ) שמפנות למאמרים או פרסומות נוספות כשכל זה יעלם ובין שורות התוכן יהיו פרסומות סבירות ונעימות ….
    רק אבל רק אז אסגור את הADBLOCK בינתיים תהנו לכם מהאתרים שלכם בלעדינו .

    משתמש ADBLOCKPRO מכור…. וברוך שפטרנו מהחלונות הקופצים , וכל שאר החברים שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים