אתר רוטר מכריז כי יתרום 25% מהכנסות הפרסום באתר בשם גולשים שיסירו אדבלוק ויתקינו אדבלוק סלקטיבי

אדבלוק, Adblock
אדבלוק, Adblock

אתר הפורומים הפופולארי 'רוטר' (Rotter) מצטרף החל מהיום (ראשון) למיזם כחול לבן בשם 'The Adblocker Project' שפיתח גירסא "קהילתית" של תוסף חוסם הפרסומות אדבלוק המבוססת על הקוד הפתוח של ה-Adblock פלוס המוכר.

תרומה באמצעות אי חסימת מודעות
תרומה באמצעות אי חסימת מודעות

'פרויקט האדבלוקר' הוא תוסף דפדפן פרי פיתוח ישראלי אשר חוסם את כל הפרסומות בדומה לתוספי האדבלוק והאדבלוק פלוס אבל עם טוויסט קטן וקהילתי; הוא מציג רק פרסומות "שתורמות" – דהיינו פרסומות שהוגדרו מראש לחלוקת רווחים על ידי בעלי האתר שהתחייבו להעביר 25% מהכנסותיהם לאחת מהעמותות או הארגונים שהצטרפו בשלב זה ליוזמה, ביניהם; ארגון פעמונים, רשת המעונות על"ה – עזרה לילדים המיוחד והאגודה למלחמה בסרטן.

בכניסה לאתר רוטר, תקפוץ למשתמשי אדבלוק ואדבלוק פלוס הודעה שמזמינה אותם להצטרף לחוסם הפרסומות החדש, שכאמור יתרום בשמם 25% מהכנסות האתר מפרסומות שאינן נחסמות. ההתקנה של התוסף החדש דורסת את ההתקנה המקורית של האדבלוק והגולש מועבר אוטומטית לעמוד הסבר על הפרויקט. שם נכתב: "חוסם הפרסומות יתרום עבורך אחוזים מכל פרסומת אותה יציג הדפדפן שלך, ויחסום פרסומות אשר לא יתרמו". לאחר ההתקנה מוזמן הגולש לבחור את העמותה אליה יתרמו הכספים, כאשר האייקון של התוסף החדש ידווח בזמן אמת על מספר הפרסומות שנחסמו ועל מספר הפרסומות "התורמות" שנצפו.

באתר הפרויקט ניתן לראות דוח מצב מתעדכן (זמן אמת+כמה שעות) שמציג את מצב התרומות הן מצד אתרי התוכן והן מתד הארגונים שמקבלים את התרומות. נכון למועד פרסום הפוסט, גולשי רוטר "תרמו" כ-487 מודעות לשלושת העמותות, כאשר שווי המודעות הנתרמות עומד על כ-7 ש"ח לערך.

כזכור, לפני כ-4 חודשים הצטרף רוטר למאבק 'האנטי אדבלוק' של אתרי התוכן הישראלים וכחלק ממסע השכנועים, החליט לבטל לחלוטין את השימוש במודעות פופ אפ ולהתמקד בעיקר בהכנסות ממודעות גוגל, המלצות תוכן ושיתופי פעולה שונים. על פי הערכות שונות, כ-35% מסך הגולשים בישראל משתמשים כיום בחוסמי פרסומות.

מתוך אתר רוטר
מתוך אתר רוטר

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

5 תגובות לפוסט

5 תגובות

  1. החוסם החדש של Ad Block Project לא סתם דורס את האדבלוק, אלא דורס כל חוסם פרסומות אחר ללא התראה… מאד נוח לכולם, חוץ מלנו 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים