הביזנס אינסיידר יוצא נגד משתמשי אדבלוק וחוסם גישה

ביזנס אינסיידר
ביזנס אינסיידר

אתר החדשות האמריקאי 'ביזנס אינסיידר' (Business Insider) שנוסד ב-2009 ע"י קווין רייאן, מי ששימש בעבר כמנכ"ל חברת DoubleClick (דאבל קליק) של גוגל, הצטרף באחרונה למאבק עולמי של גופי התוכן, בהם פורבס, מול גולשים שמשתמשים בתוספי חוסמי פרסומות שונים, בראשם אדבלוק ואדבלוק פלוס.

ההחלטה של הביזנס אינסיידר לחסימת הגישה למשתמשי האדבלוק, נובעת מהרצון של האתר להגדיל את הכנסותיו ולעמוד בציפיות וביעדים של חברת התקשורת הגרמנית אקסל שפרינגר, שהשלימה בשנה שעברה רכישה של 97% ממניותיו, בסכום של למעלה מ-350 מיליון דולר.

ביזנס אינסיידר VS אדבלוק
ביזנס אינסיידר VS אדבלוק

הביזנס אינסיידר מצטרף כאמור לשורה ארוכה של אתרי חדשות ותוכן בארץ ובעולם שעלו בשנה האחרונה למתקפה מול משתמשי האדבלוק, אולם הוא בין הבודדים, לצד מגזין פורבס העולמי, שחוסמים לחלוטין את הגישה למשתמשים.

בפוסט שפורסם באחרונה באתר, נדרשים הקוראים להסיר את האדבלוק ו/או להכניס את הביזנס אינסיידר לרשימה הלבנה של התוסף. לגולשים שמעוניינים להמשיך לחסום פרסומות, מוצע לעשות מנוי לאתר בעלות של החל מ-9 דולר לחודש עבור גירסא מופחתת פרסומות.

על פי קאונטר הצפיות של הכתבה בביזנס אינסיידר נחשפים מימדי הענק של המשתמשים באדבלוק, למעלה מ-1.3 מיליון חשיפות. על פי הערכות של בכירי האינטרנט בישראל, כ-32% מכלל הישראלים משתמשים כיום בחוסמי פרסומות. מדובר בנתון גבוה במיוחד שמעמיד את הישראלים בראש טבלת "שונאי הפרסומות". נתונים אחרים, משקפים כי הממוצע העולמי עומד כיום על כ-10% וכ-18% באתרי טכנולוגיה.

מקור בחברת פייסבוק, מספר למזבלה כי הביזנס אינסיידר ביסס את מעמדו ואת מספר הכניסות הגבוה לאתריו, בעיקר על טראפיק שמגיע לפייסבוק. אין כמעט כתבה של BI שלא מקודמת בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק ומפולחת לקהלי יעד רלוונטים לתוכן, ובכך לרשת החברתית יש אינטרס מובהק, להילחם בתופעת האדבלוק ולא רק עבור הפרסומות בתוך הרשת החברתית עצמה, שכן שותף תוכן שאינו מצליח להרוויח הוא גם כזה שאינו יכול לממן את הפעילות הפרסומית בפייסבוק.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים