השתקת עיתונאים: פייסבוק הסירה סטטוס של כתב 'כלכליסט' נמרוד צוק

נמרוד צוק, מתוך פייסבוק
נמרוד צוק, מתוך פייסבוק

עובדי פייסבוק הישראלים שולחים מסר נוסף לכתב דיגיטל ועל הדרך ממשיכים להוכיח כי מרבית ממה שיוצא מפיהם של בכירי הנהלת פייסבוק EMEA הוא בעיקר שקרים גסים שנועדו לכסת"ח על כלי הצנזורה הניסיוניים של פייסבוק או על החלטה כזו או אחרת של פייסבוק ישראל שגולתה בחינוך מובילי הדעה ברשת החברתית.

נמרוד צוק, כתב המדור הטכנולוגי של 'כלכליסט' מקבוצת ידיעות אחרונות, פירסם לפני כשבועיים (19.1) סטטוס זועף על כך שפייסבוק כופה עליו בכל פעם להתקין את אפליקציית המסנג'ר. צוק כתב: "היי פייסבוק יא חבורת כושים קוקסינלים, אם הייתי רוצים לצלם דברים בוידאו ולשלוח לאנשים הייתי מתקין אפליקציה שעושה את זה ולא את מסנג'ר. תמותו יום טוב".

הסטטוס של נמרוד צוק
הסטטוס של נמרוד צוק

אפשר לומר שצוק התגרה בגורל כאשר כתב את צמד המילים האסורות לכאורה: "קוקסינלים וכושים" וכך גם כתבו לו במרבית הטוקבקים שהספידו את ימיו של הסטטוס בטרם יוסר, אולם במפגש דיסקרטי שקיימה מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני לקבוצת עיתונאי דיגיטל ופרסום, יום בטרם פרסום הסטטוס של צוק (18.1), הודיע סיימון מילנר, מנהל המדיניות של פייסבוק EMEA שנכח במפגש, כי פייסבוק אינה מסננת או חוסמת סטטוסים בגין שימוש במילים המצויינות לעיל, ו"כושי וקוקסינל" אינן אסורות לשימוש.

לאור מאות החסימות של גולשים בחודשים האחרונים, טען מילנר במפגש כי למרות שכל הסטטוסים הכילו את המילים "'כושי או קוקסינל" זוהי אינה הסיבה שבגינה הם נחסמו אלא בכלל מדובר בצירוף מקרים וסיבות אחרות, שלטענתו נמסרו לאותם נחסמים. מילנר כמובן שיקר ועוד במצח נחושה אל מול הקהל אולי היחיד שפייסבוק עוד חוששת ממנו – עיתונאים.

לאחר פרסום הסטטוס של צוק, נשלחו לפייסבוק מספר דיווחים לרעה (ריפורט) בטענה כי מדובר בתוכן שאינו ראוי להיות בפייסבוק – קוקסינלים וכושים. לאחר מספר שעות, פייסבוק החזירה הודעה אוטומטית כי הסטטוס נבדק ונמצא תקין.

אלא שאמש (30.1), התקבלה הודעה נוספת מפייסבוק, הפעם הרשת החברתית טענה כי בחנה מחדש את הסטטוס של צוק, כאמור כמעט שבועיים לאחר שפורסם, ומצאה כי הוא דווקא כן מפר את תנאי השימוש שלה, וזאת בשונה מהטענה הראשונית והסטטוס של צוק צונזר וקוטלג ע"י פייסבוק כספאם כך שהוא זמין לצפייה רק ע"י צוק עצמו.

הודעת ההסרה
הודעת ההסרה

בהודעה נכתב: "הסרנו את הפוסט שדיווחת עליו לאור כך שהוא מפר את תנאי הקהילה שלנו". אבל מדוע פייסבוק בחרה פתאום להסיר את הסטטוס של צוק שלא הכיל דבר מלבד המילים "קוקסינל וכושי"?

הסרת הסטטוס כשבועיים לאחר שפורסם ונקבע כי אינו מפר את תנאי השימוש של פייסבוק, מעלה שוב מספר שאלות שנותרו ללא מענה; האם למרות טענותיו השקריות של מילנר, פייסבוק אכן אוסרת על שימוש במילים מסויימות? ומדוע אנחנו מפקידים מרצון כל כך הרבה כוח בידיהם של עובדי פייסבוק הישראלים, שאלה יכולים בקליק אחד, ללא דין וללא דיין, למחוק סטטוסים, אפילו לעיתונאים.

קראו גם:
פייסבוק מאיימת לחסום את דור צח מאתר mako
אביב מזרחי ממאקו-נקסטר מקבל 3 אזהרות
מאקו משיק פרויקט אנטי פייסבוק והכתבים מקבלים אזהרות

במשרד היח"צ 'שלום תל אביב' שמטפל בחברת פייסבוק ישראל סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים