בעקבות הביקורת: פייסבוק ישראל מאיימת לחסום את כתב mako דור צח

דור צח
דור צח

כתב טכנולוגיה נוסף של אתר mako שלקח חלק בפרויקט הסיקור המיוחד שמתח ביקורת על מדיניות פייסבוק, קיבל הודעה כי פוסטים שכתב מפרים את תנאי השימוש של הרשת החברתית. כזכור, לפני מספר ימים נחשף במזבלה כי אביב מזרחי, כתב מאקו נקסטר שפירסם כתבה במסגרת פרויקט "השנה שבה פייסבוק איבדה את זה", זכה לקבל בפרק זמן של 24 שעות בלבד, כ-3 התראות שונות מפייסבוק, בהן נאמר לו כי עליו להשמע לכללי הקהילה בטרם הפרופיל שלו יוסר.

אזהרה מפייסבוק
אזהרה מפייסבוק

עתה גם עיתונאי הדיגיטל דור צח (דורצח) מרגיש את כובד משקלה המאיים של פייסבוק במה שנראה כמו ניסיון ממוקד נוסף של הרשת החברתית בחינוך עיתונאים ואושיות מובילות, לבל יסקרו ויבקרו אותה באור שלא מתאים לה. יש לציין כי גם למזרחי וגם לצח יש V אימות בפייסבוק. מדובר בסמל סטטוס שפייסבוק העניקה לעיתונאי דיגיטל נבחרים וככל הנראה היא מצפה לתמורה כלשהי.

בסטטוס שפירסם צח לפני כשעה קלה נכתב: "פייסבוק הזהירו אותי עכשיו שפוסטים שכתבתי "מפרים את תנאי הקהילה". הם לא כתבו אילו פוסטים, בבחינת "אם אתה לא יודע מה עשית אני לא אגיד לך". בצירוף מקרים מסתורי לקחתי לאחרונה חלק בפרויקט של מאקו על הטרלול שאחז השנה בפייסבוק, וגם אביב מזרחי, שכתב לפרויקט הזה, קיבל אזהרות דומות. בקיצור, המשאלה שלי ל-2017 היא שמארק צוקרברג יעבור תאונת קוקרינג".

הסטטוס של דור צח
הסטטוס של דור צח

במקביל, גם לי מלאך, אושיית פייסבוק פופולארית ואשת תוכן במשרד 'גרייט דיגיטל' צייצה בטוויטר כי נחסמה זו הפעם השלישית ברציפות לחודש ימים. מלאך כתבה: "חסמו אותי שוב ל-30 יום. מעניין מה כואב לכוס של אמא של צוקי".

אמש פורסם במזבלה כי כתבי מאקו לא לבד בסנקציות הלא ברורות של פייסבוק. גם דוד ורהטיים, עורך מדור וואלה! ברנז'ה מצא עצמו חסום ללא סיבה.

"בפייסבוק מהלכים על חבל דק מאוד" כך מספר גורם בחדשות 2 למזבלה. אותו גורם בחברת החדשות אומר לא לייחוס, כי העיתונאים לא יבליגו לעוד זמן רב לשרירים שמפגינה כלפיהם פייסבוק ובכוונתם להעמיק את הסיקורים בתחום.

למרות הפניות, בדוברות פייסבוק ישראל סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים