הכירו את עמית הלפרין – סמנכ"ל השיווק והלקוחות של עכבר העיר

עמית הלפרין, צילום: מנחה נופה
עמית הלפרין, צילום: מנחה נופה

המזבלה וקהילת 'מנהלי שיווק מצייצים' מכירות לכם מדי שבוע את האנשים שמאחורי מושכות השיווק של החברות והמותגים מהמוכרים והמובילים במשק הישראלי. האורח השבועי הוא עמית הלפרין, סמנכ"ל השיווק והלקוחות של 'עכבר העיר', מותג מדריכי הבילויים והפנאי של קבוצת הארץ. עכבר העיר עבר באחרונה הליך מיתוג מחדש עם השקת אתר אינטרנט משודרג ועשיר בתוכן ומידע, לוגו, שפה עיצובית חדשה וגולת הכותרת… חזרה למהדורת פרינט.

אני במשפט:
איש שיווק ודיגיטל, שחקן נשמה ועכבר אמיתי עם ראיה רחבה אך עם זאת ירידה מטורפת לפרטים.

איך הגעתי לעולם השיווק?
אני מגיע מעולם יחסי הציבור. אחרי לימודי התואר הראשון בתקשורת וניהול עבדתי כיועץ תקשורת בשטרן אריאלי. ניהלתי בין היתר את התקציבים של 012 סמייל, ICQ, אריקסון, Dell, צבר תיירות ונופש, תפוז, ONE והייתי שותף לניהול התיקים של פרוקטר אנד גמבל וגוגל ישראל. אחרי שנתיים מאתגרות עברתי לקבוצת הארץ.

דרור גנות, מנכ"ל הדיגיטל דאז, נתן לי הזדמנות ופתח עבורי את התפקיד השיווקי הראשון שלי בקבוצה, וניהלתי את המוצרים המסחריים של כל קבוצת האתרים בהם: הארץ, TheMarker ועכבר העיר. בהמשך עברתי לנהל את השיווק של עכבר העיר. אני חושב שתחום השיווק לא מעריך מספיק את היכולות של מי שהגיע מעולמות היח"צ ואני שמח להיות חלק מהמגמה בענף שמשנה את חוקי המשחק.

עמית הלפרין, צילום: מנחה נופה
עמית הלפרין, צילום: מנחה נופה

מהו המהלך השיווקי המשמעותי שהובלתי לאחרונה?
בשנה האחרונה התמקדנו בבניית מוצרים חדשים והאסטרטגיה שהנחתה אותנו הייתה שידברו עלינו פחות וישתמשו בנו יותר. תחרות פרסי עכבר העיר שהתקיימה זאת השנה הרביעית יצרה שיחה ערה ברשתות החברתיות ובקרב אנשי ומוסדות תרבות, כמות השיתופים והמעורבות של המועמדים השונים הפתיעה אפילו אותנו, והמהלכים הדיגיטליים שיזמנו יחד עם המועמדים והעמודים הגדולים בפייסבוק הגדילה את החשיפה למותג ואת הטראפיק לאתר.

אנחנו נמצאים בעיצומו של השקת מהלך אסטרטגי רחב לעכבר העיר הכולל מיתוג מחדש, שינוי שפה עיצובית, לוגו עדכני, אתר רספונסיבי חדש ומהדורת פרינט שתסקר אירועים ברמה הארצית. במסגרת השינוי בהנהגתה של טל לוין, המנכ"לית והעורכת הראשית של העכבר, הבלטנו תכנים מדריכיים תוך התמקדות בסיקור אירועים, ביקורות והמלצות לצד לוח האירועים המקיף ביותר בישראל.

הדגש בעכבר ממשיך להיות על המלצות משתלמות, חיבור לפעילויות קהילתיות וקידום אירועים ייחודיים, שלא מקבלים ביטוי בפלטפורמות תקשורתיות אחרות. הגדרנו מחדש את מיקומו של העכבר בחיי הגולשים, הערכים שהוא מייצג והעוגנים האסטרטגיים התומכים ברוח המותג החדשה. השפה עיצובית חדשה תבוא לידי ביטוי במגוון מוצרים אינטראקטיביים שעתידים לעלות בקרוב, ויש בהחלט למה לחכות.

עכבר העיר
עכבר העיר

מה הוא מנהל שיווק טוב בעיני?
כדי להצליח בתחום צריך להסתכל על הדברים בראייה רחבה ובו זמנית לקלוט את הפרטים הקטנים בכל מהלך. יצירתיות היא מרכיב חשוב בהצלחה, וכמובן חשוב לדעת להקשיב וללמוד מכל גורם או סיטואציה בדרך. מנהל טוב ידע לשמור על מקצועיות, אמינות וישיג את מטרתו באמצעות קשר אישי, סבלנות ודבקות במטרה. אני מאמין בעבודת צוות אבל גם בחשיבה עצמית, לקיחת אחריות וקבלת החלטות לאחר בחינת כל החלופות.

פרגון לחברה שעושה פעילות שיווקית טובה בארץ?
יש הרבה חברות ומותגים שעושים פעילויות שיווקיות טובות ומעניינות אבל חייב לציין לטובה את החברים מהחינוכית. הקמפיין לציון חמישים שנה לטלוויזיה החינוכית שהובילה עינת דקל וייצמן היה מוצלח מאוד וחצה את כל הפלטפורמות, עמוד הפייסבוק שלה שזכה בתואר העמוד הטוב ביותר בתחרות פרסי עכבר העיר לשנת 2016 ממשיך להיות אחד העמודים המשובחים ברשת שמשלב גם הומור אקטואלי עם קטעי ארכיון נדירים ובעיקר מחזיר אותי אחורה לימים שהייתי "חולה" והתעקשתי להישאר בבית מול המסך. תמיד נחמד לשתף פעולה עם צוות חינוכית דיגיטל ובמיוחד עם רוני א. צייג ואביב אברמוביץ' שמעבר לניסיון וההבנה בדיגיטל הם אנשים טובים ויצירתיים שכיף לעבוד איתם.

שער עכבר העיר החדש
שער עכבר העיר החדש

מגיע גם פרגון לערוץ הילדים על הקמפיין "רוצה, שווה, יכולה" להגברת המודעות לשיוויון מגדרי ולתאגיד השידור הציבורי, ובמיוחד למיה זיו סילבר, שמוכיחה לכולנו שאין תחליף לתוכן אמיתי ומעניין.

מהו שיווק דיגיטלי עבורי?
שיווק יצירתי המחבר בין הצרכים והרצונות של הקהל לפלטפורמות הדיגיטליות של המותג. אני מאמין בשיווק של 360 שכולל מפגש עם הצרכנים בכל נקודות הפעילות של המותג כאשר הדיגיטל הוא מרכיב חשוב מאוד תמהיל, במיוחד בתחום המדיה. מהלכים פורצי דרך לא חייבים להיות מלווים בתקציבים גדולים אבל צריכים להיות ממוקדי מטרה, מותאמים לקהל ובעיקר מעניינים.

מסר למנהלי שיווק חדשים:
אל תשבו כל היום מול המחשב, צאו לשטח, תקשיבו לקהל היעד, תדברו איתו ואליו ותשפרו תמיד את המוצר או השירות שלכם. תרתמו את כל עובדי הארגון למהלכים שאתם מנהלים כי בסופו של דבר כל עובדי החברה הם אנשי השיווק שלה. אל תפחדו להעז, לשאול שאלות, להתייעץ עם קולגות וללמוד כל הזמן. הכי חשוב ליהנות מהדרך ולא לפחד מטעויות.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים