מקור: פייסבוק סירבה לסייע ל'רשת' בהחזרת עמוד 'האח הגדול' מידי קשת

האח הגדול, רשת
האח הגדול, רשת

למזבלה נודע כי חברת פייסבוק ישראל בניהולה של המנכ"לית עדי סופר תאני, סירבה לסייע לזכיינית ערוץ 2 'רשת' בהעברת הבעלות על עמוד הפייסבוק של 'האח הגדול' מידי זכיינית ערוץ 2 קשת.

לקראת סוף מרץ השנה, נפרדה קשת מתוכנית הדגל שלה 'האח הגדול' שלאחר סיום העונה השמינית שלה עברה למתחרה – רשת, וזאת לאור רכישת 33% ממניות רשת ע"י ענקית ההפקות והפורמטים ההולנדית – אנדמול, בעלת הפורמט של האח הגדול ושותפה בהפקתו בישראל וזאת באמצעות חברת קופרמן הפקות של אלעד קופרמן, ממנו רכשה 51%. לאחר הרכישה קופרמן הפקות אף שינתה את שמה לאנדמול ישראל.

עדי סופר תאני, צילום: מירי דוידוביץ
עדי סופר תאני, צילום: מירי דוידוביץ

כשבועיים לאחר סיום העונה השמינית של האח הגדול וכפי שנחשף במזבלה – קשת ביצעה מחטף לעמוד הפייסבוק המפלצתי של תוכנית הריאליטי המדוברת שמנה בזמנו כחצי מיליון גולשים. בהנהלת קשת לא הסתפקו בניכוס העמוד, שלטענת גורם מקורב בכלל שייך לבעלת הזיכיון אנדמול, אלא אף שינו לו את השם ל"קשת" ומחקו אלפי תכנים שהתפרסמו בו במרוצת השנים. ובכך לזכיינית נוצר בין לילה נכס אסטרטגי חדש שנושא את שמה.

קראו גם: הונאת האוהדים הגדולה שמאחורי TVBee ו-T5

לקראת הפיצול המיועד של קשת ורשת בחודש נובמבר הקרוב, אז יהפכו הזכייניות לערוצים עצמאיים עם ימי שידור מלאים, כל אחת באפיק ייעודי משלה, בהנהלת רשת לא קיבלו בעין יפה את המחטף של קשת שבוצע בשעת לילה מאוחרת וחיפשו דרכים להחזיר את נכסי הסושיאל (אינסטגרם ופייסבוק) של האח הגדול לרשותה. לבינתיים, ב'רשת' עלו בסדרת פרומואים עם קול קורא לאודישנים שגם בישרו על מעבר האח הגדול לשורותיה, לצד עמוד פייסבוק חדש עבור האח הגדול שצבר עד כה כ-7,500 לייקים בלבד תחת השם "האח הגדול – רשת".

בניסיון להחזיר את החזקה על עמוד 'האח הגדול' בפייסבוק, פנו ב'רשת' לעזרת חברת פייסבוק ישראל בבקשה כי זו תסייע בהחזרת העמוד החטוף, כך נודע למזבלה. בזמן שההשתלטות של קשת על עמוד האח הגדול הייתה מעשה נכלולי למדי, יש שיגידו הונאתי אפילו, הן כלפי הזכיינית המתחרה והן כלפי הגולשים שחלקם הרגיש מרומה בעקבות חטיפת הלייק שלהם, הרשת החברתית סירבה להתערב. יש לציין כי החלפת שם עמוד 'האח הגדול' ל'קשת' התאפשרה בזכות אישור ידני של עובד פייסבוק שעבר על הבקשה שנשלחה ע"י קשת.

פייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. זה דף בפייסבוק של קשת. הוא לא שייך לרשת.

    שרשת תפתח דף פייסבוק משלה על האח הגדול ותצבור שם מנויים ולייקים משלה.

    או שיהיה לה יותר כבוד ממה שהיה לקשת ובמקום לפרנס את צוקי, שתפתח עמוד משלה באתר שלה, על האח הגדול עם לייקים וכל הבולשיט הנוסף שיש בפייסבוק.

  2. בתחילת דרכה של פייסבוק ישראל , הרשת היתה במה לשיח רציני בין משתתפים בעלי רמה. היום פייסבוק היא מזבלה. השיח רדוד וזאת מחמאה. הרצון להביע דעה כדי ליצור דעת קהל , הוא ברכה לבטלה. אין בין משתתפי השיח אנשים ברמה בעלי תפקידים שהשיח ברשת יכול להשפיע על קבלת ההחלטות שלהם. כיום תחת ניהולה של עדי סופר תאני , הכתיבה בפייסבוק כמוהה כעמידה על שרפרף במרכז הייד פארק בלונדון ומתן נאום מתלהם להמונים הנהנים מההופעה ומביטים על הנואם כהזוי. מי שנושאת באחריות לרמה הנמוכה של השיח כאן היא המנכלית. ועוד נמסר לי על ידי חבר מהימן שיורוקום, פלאפון ופייסבוק כולן יחד וכל אחת בנפרד , עובדות עם שירות הבטחון הכללי – השב"כ. כך פייסבוק ישראל "שומרת" במרכאות על הפרטיות של כולנו. נחזה שפייסבוק ישראל הפכה להיות גורם איסוף עבור השב"כ. בעבר הייתי פעיל מאד ברשת. אך לשמע הידיעות הקשות והרדידות הנוראה סגרתי את חשבוני אך לא ידעתי שנשאר חן רדום אחד. חזרתי לכתוב בהיקף קטן ואני שוקל שוב לסגור את כל החשבונות הנושאים את שמי וכל תוכן אחר הקשור בי. הכל כתוצאה מניהולה של הרשת על ידי עדי סופר תאני. חבל.

  3. פייסבוק בתקופתה של עדי סופר תאני הפכה לאתר בלתי ידידותי למשתמש. שום דבר אינו נגיש. אין אפשרות להתגונן בלחיצת מקלדת כנגד מטרידים. אין אפשרות מיידית פשוטה למחוק מטרידים. הכל מסובך מעצבן לא נגיש. פניות לעזרה אינן נענות. אין לפייסבוק ישראל בתקופת עדי סופר תאני סרגל המאפשר בלחיצת עכבר להפעיל אופציות להגנה כגון מחיקת שם , מחיקת חבר, מחיקת פוסט. פייסבוק ישראל בתקופתה של עדי תאני לא מאפשרת להדפיס פוסט לאחר הקלדתו ואם החומרים רגישים אין לכותב כל אפשרות לשמור ולתייק. אין גם אפשרות לשמירת הפוסט כמו קובץ מחשב. האתר מעצבן מאד. כל פעולה מחייבת בזבוז אנרגיה וזמן כגון ביטול מסנ'גר שלפתע חדר לאתר שלי ללא הזמנתי ומציף אותי בהודעות. צריך היה לתכנן אפשרות למחיקה על הסף בהקשת מקלדת קלה פשוטה מיידית . צריך היה סרגל שיצביע על האפשרויות. אך המנכלית עושה הכל כדי להכביד במקום כדי להקל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים