הלובי שבמשרדי פייסבוק ישראל הוא כיכר עירונית ולא ניתן למנוע כניסה או שהייה בו

לובי מגדל רוטשילד 22
לובי מגדל רוטשילד 22

חברת פייסבוק ישראל בניהולה של עדי סופר תאני אינה נגישה לציבור ועושה מאמצים רבים בכדי שאלה לא יוכלו לפנות אליה בנושאים שונים ומגוונים. החברה שיושבת בשנים האחרונות במגדל רוטשילד 22 ועתידה לעזוב אותו בתקופה הקרובה, אף שכרה צוות אבטחה ייעודי שימנע את גישת הציבור לבניין, בעיקר את אלה שביקשו סיוע בנושאים שקשורים לרשת החברתית.

אלא שעל פי דיווח בדה מרקר מאמש (לכתבה), עולה כי הלובי של מגדל רוטשילד 22 הינו בגדר 'כיכר עירונית' וזאת על פי 'זיקת הנאה', זכות מקרקעין שמוגדרת בסעיף 5 לחוק המקרקעין. דהיינו מדובר בחלל עירוני-ציבורי אך בבעלות פרטית, המהווה על פי החוק – שטח פתוח לבילוי, פעולות ספורט ותרבות ואף לפעילות פוליטית, שפתוח לציבור משעה 08:00 ועד לכל הפחות 22:00, ומניעת כניסה ושהייה בו היא עבירה שלצידה קנסות.

לובי רוטשילד 22 - שטח זיקת הנאה לציבור
לובי רוטשילד 22 – שטח זיקת הנאה לציבור

משמעות הדבר היא שפייסבוק ישראל והנהלת הבניין לא יכולות למנוע כניסה למגדל ושהייה בלובי, במיוחד של כאלו שמבקשים לקבל תשובה מפייסבוק בנושאים כמו הסתה, אלימות, צנזורה, מחיקת פרופילים ועמודים ועוד. טרם הפרסום והבאתו לידיעת הציבור, מאבטחים של חברת פייסבוק ישראל מנעו כניסה של אנשים ומנהל האחזקה של המגדל שבבעלות LR GROUP וקבוצת אביב, אף אסר לצלם ולשבת בלובי, כאמור כל זאת בשטח המוגדר בחוק לשימוש הציבור.

ב-2015 עורך הדין גיא אופיר הגיע למשרדי פייסבוק ישראל במטרה למסור לחברה עותק של עתירה שהוגשה נגדה לבג"ץ. לקראת הגעתו הציבה סופר-תאני מספר מאבטחים, בראשם עמי ג'ורג'י, ראש האבטחה של פייסבוק ישראל מטעם צוות 3 בכדי שימנעו מאופיר את השהייה בבניין. אותם מאבטחים כך לטענת אופיר, תקפו אותו ואף נטלו את המעטפה עם העתירה באלימות וצעקו כלפיו "קח את האשפה שלך מכאן". אופיר תבע את פייסבוק ישראל וזו נאלצה לפצותו ב-3000 ש"ח כך על פי קביעה של בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב.

אותם חללים פרטיים-עירוניים אינם המצאה ישראלית ומוכרים בעולם כ-POPS (שטחים ציבוריים בבעלות פרטית). בניו יורק לדוגמא, מזג האוויר המשתנה ומיעוט המקומות הציבוריים בהם אפשר לשבת בנוחות המזגן או החימום, הובילו את העירייה למודל שמשלב בין אינטרסים של יזמי נדל"ן לבין צרכי התושבים ובכך בעיריית ניו יורק הגדירו למעלה מ-500 אתרי "פופס" (Privately Owned Public Space) כשטחים פרטיים שפתוחים לציבור. כאשר בחללים אלה ניתן לשהות ללא הגבלה ובחינם. בתמורה מקבלים היזמים אחוזי בנייה גבוהים והקלות שונות.

על פי הפרסום ב-TheMarker, הלובי שבמגדל רוטשילד 22 בו נמצאת חברת פייסבוק ישראל, הוא חלל ה-POPS הממוזג היחיד בישראל. כאשר בתמורה לפתיחת הלובי ותחזוקתו לטובת הציבור, קיבלו היזמים אחוזי בנייה נדיבים. בשבועות הקרובים, פייסבוק ישראל ככל הנראה תעזוב את רוטשילד 22 בתל אביב לטובת מגדל עזריאלי החדש במתחם שרונה. על פי מקור, למזבלה נודע כי חרף הצהרותיה של פייסבוק ישראל לתקשורת כי זו עוזבת לאור התרחבות ואי זמינות של שטח נוסף במגדל, החברה למעשה מועזבת מהמגדל לאחר ששהותה שם גרמה לאי נוחות רבה עבור יתר הדיירים ושוהי מלון רוטשילד 22.

לובי רוטשילד 22 (צילום: איליאן מרשק)

פייסבוק ישראל סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

6 תגובות לפוסט

6 תגובות

  1. זה סגור לציבור משעה 22:00 עד 8:00 וזה רשום הפילו בתוכנית בניין למי שלא קרא את האותיות הקטנות
    כי בשעות האלו זה נקרא הסגת גבול

  2. ורק שתדע הם רושמים שזה פתוח 24 שעות לציבור וזה לא נכון יש שעות מסוימות שאסור להכנס (מ22:00 בלילה עד 8:00 בבוקר ) וזה הפילו רשום בתוכנית של הבניין שפרסמו, ולכול השיכורים של רוטשילד תזהרו לא כדי לבוא בשעות האלו כי יגרשו אותכם

  3. בראש ובראשונה יש להעמיד לדין את העבריינית סופר-תאני, המנהל של הסניף המקומי של דרעקבוק. עזות המצח שלה ושל חברת דרעקבוק של היהודון "זאקרברג" (צוקרברג) עוברת כל גבול. חובה לתבוע לדין את חבורת הנוכלים הזאת על כל הפרת חוק, ותהיה מזערית ככל שתהיה.

  4. מניעת כניסה זהה להשתלטות קבע וגידור שטח ציבורי ע"י גורם פרטי (מי שעושה דבר כזה ללא אישור צפוי לדו"חות וסילוק בכוח על חשבונו). אמור להיות בסמכות משטרה ו\או מחלקת הפיקוח של העיריה.

    נראה שיש ליקוי ביישום POPS בארץ – צריך להיות שילוט בגודל מסויים על כך מחוץ למבנה ותקנה בדבר מספר מקומות ישיבה שיועמדו לרשות הציבור.

    התגובות המתבקשות הן של חברת הניהול, בעלי המבנה, עת"א.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים