יינות ביתן מכעיסה את הציבור הרוסי בגלל קמפיין 'אני רוסי ישראלי' עם סמיון גרפמן ודניס צ'רקוב

סמיון גרפמן, דניס צ'רקוב
סמיון גרפמן, דניס צ'רקוב

ערוץ 9 חובר לשיתוף פעולה עם רשת הקמעונאות 'יינות ביתן' שבבעלות נחום ונורית ביתן, ורותם את צמד אושיות האינטרנט דניס צ'רקוב וסמיון גרפמן כפרזנטורים בקמפיין "צרכני-חברתי" שפונה לציבור דובר השפה הרוסית, במסגרתו "השיקו" צ'רקוב וגרפמן תנועה של ישראלים דוברי רוסית תחת הכותרת "אני רוסי ישראלי". המהלך שמתוקשר במתחם תוכן מיוחד ובסדרת סרטוני פרסומת בערוץ 9, הצליח להצית את אחד הקרבות העתיקים בהיסטוריה בין דוברי השפה הרוסית שלא עלו לישראל מחבר העמים, שיצאו נגד יינות ביתן וערוץ 9 לאור מסר שנתפס בעיניהם כאפלייתי ופוגעני.

לאור הקמפיין של ערוץ 9, גולשים רבים הפיצו ברחבי הרשת קריאות לחרם על 'יינות ביתן' לצד כרזות עם פרצופיהם של גרפמן וצ'רקוב וקריאות לפרסום התנצלות. גם עמוד הפייסבוק של יינות ביתן, אליו לא עלתה הפרסומת בשלב זה, התמלא בעשרות תגובות אנטי, בהן "אם כך אתם רואים יוצאי ברית המועצות – חרם קניות זה דבר הכי קטן שאוכל לתרום בנושא" ו-"רק בגלל זה עכשיו רוב הדוברי רוסית יפסיקו לבוא לרשת שלכם. אתם אפילו לא מבינים איזו טעות הייתה לעשות את זה."

צ'רקוב וגרפמן הם מהדמויות הפופולאריות והויראליות בפייסבוק בישראל. סרטונים של הצמד שנעשו בתחילה בשיתוף פעולה עם מישל טרוני זכו למיליוני צפיות ודירגו את השניים בראש טבלת האושיות המקומיות. במאי השנה, מיסדו גרפמן וצ'רקוב את הקשר העסקי ביניהם והשיקו את חברה בשם "גרפמן וצ'רקוב בע"מ" במטרה להעניק שירותי פרסום, הפקה והפצה של סרטונים ויראלים ברחבי הרשת, תוך הבטחה לחשיפה אורגנית גבוהה. עבור רשת יינות ביתן שממוצבת כרשת קמעונאות מוזלת שפונה לקהלי יעד מרכזיים בציבור הרוסי, מדובר אומנם במשבר שנמצא עדיין בחיתוליו אך ככזה שעשוי לפגוע באופן ישיר בקהל הצרכנים העיקרי שלה, שכאמור כבר ידוע ככזה שאינו מבליג במהרה לנוכח עלבונות.

אני רוסי ישראלי
אני רוסי ישראלי

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

7 תגובות לפוסט

7 תגובות

  1. מנדי, יש כאן בעיה סמנטית. יוצאי בריה"מ קוראים לעצמם "ישראלים דוברי רוסית", russkoyazychnye ולא "יהודים רוסיים". למה? כי בשפה הרוסית להגיד רוסי = לא יהודי. אפילו ברוסיה עצמה יש הפרדה בין "רוסי", russkiy ל"בעל אזרחות רוסית", rossiyski.

    יש לי תחושה כבדה ש"יינות ביתן" וערוץ 9 העסיקו קופירייטר שעלה בגיל צעיר מדי מכדי להיות בקי בדקויות האלה. ואז הקפמיין, הדי הגיוני, גאוות יחידה וכל זה, התפוצץ להם בפרצוף.

  2. מנדי כדאי שתבין דבר פשוט.
    לקרוא לדובר רוסית יהודי שעלה ארצה בשם "רוסי ישראלי" נשמע לא מקומם וגזעני כמעט כמו "יהודון". במיוחד כשלא עלה מרוסיה.
    אם לא תבין את זה אז פשוט תקבל את העובדה הזו.

  3. "לא עלו לישראל מחבר העמים – להלן האוקראינים"
    גם האוקראינים עלו מחבר העמים לשעבר. נסח מחדש?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים