גיא לרר מצא פתרון ערמומי למדי לשימוש בעמוד הפייסבוק של הצינור

גיא לרר - מסיבת עיתונאים
גיא לרר – מסיבת עיתונאים

בעוד כחודשיים יפגשו גיא לרר וערוץ 10 בבית המשפט לדיון בסעדים הזמניים שהוגשו ע"י הערוץ כאשר כל צד טוען כי עמוד הפייסבוק של הצינור שמונה למעלה ממיליון אוהדים בבעלותו. כזכור, במסגרת הסכם הפשרה הזמני שהושג בין הצדדים, עלתה האפשרות כי חברת פייסבוק ישראל תשכפל את עמוד הצינור, כך שיהיה בשימוש שני הצדדים, אולם חברת פייסבוק ישראל הודיעה במהרה כי לא תשכפל את עמוד הצינור ואף תפעל לביטול שכפול עמוד האח הגדול. פייסבוק אכן מימשה את הבטחתה לפני ימים ספורים וביטלה למעלה מ-400 אלף איש בעמוד האח הגדול שנמצא בידי רשת.

עד שהצדדים יפגשו בבית המשפט בדצמבר, הסכם הפשרה ביניהם קובע כי אף אחד מהם לא יוכל להשתמש בעמוד הצינור בכדי לקדם אינטרסים מסחריים או כאלו שקשורים למקום עבודתו; לרר לא יוכל לקדם את תכני רשת, חדשות 2 ועבודתו כעיתונאי ומגיש, ומנגד – ערוץ 10 קיבלו הרשאות ניהול בעמוד לצרכי פשרה זמנית בלבד, ולא יוכלו להעלות בו שום סטטוס, בין אם קשור לתכני הערוץ או לא.

אז מה עושים כשיש לך עמוד מפלצתי עם מיליון איש שאי אפשר להעלות בו כמעט שום תוכן? לפני כחצי שעה עלה לרר לשידור חי בעמוד הפייסבוק של תוכנית 'הצנרת' שתעלה בשבועיים הקרובים ב'רשת 13'. "אנחנו פה בהכרזה על עתיד פייסבוק הצינור" כך פתח לרר את השידור החי, עם הסבר קצר על הסכם הפשרה שהושג עם ערוץ 10.

לדברי לרר "עמוד הפייסבוק של הצינור הופקד בידי הציבור עד להחלטת בית המשפט" והוא גם מצא פתרון יצירתי שגם יחזק את מעמדו כבעליו של העמוד ואת האהדה הציבורית והחברתית כלפיו וגם ימשיך לקדם את האג'נדות של שותפיו – חלקם חברתיים וחלקם פחות, בפרויקט החזית. על פי הרעיון של לרר, מדי שבוע יוענקו "מפתחות הניהול" של עמוד הצינור לארגון חברתי אחר שיוכל להשתמש במיליון הלייקים בכדי להציף סוגיות שונות בהן הוא עוסק. בין הארגונים שיוכלו להשתמש בצינור; צדק חברתי – חבר המצב (אור-לי ברלב), המקום הכי חם בגיהנום (אירית דולב), לובי 99 (לינור דויטש), ונוספים.

בערוץ 10 קצת פחות מתלהבים מהיוזמה, על פי מקור בערוץ מדובר בצעד נוסף לקראת ויתור של ערוץ 10 על המאבק עם לרר שמתחיל להיראות כבלתי אפשרי. מנגד בדוברות 10 מסרבים להגיב, אולם לא שוללים את תגובתם מספטמבר, לפיה "עמוד הצינור שייך לערוץ 10 וכל העושה בו שימוש חשוף לתביעה משפטית". במידה ולרר יפסיד בבית המשפט, ערוץ 10 יוכל לתבוע כל אדם וגוף שעשה שימוש בעמוד, וכך גם עורכי דינם הבטיחו בדיון. האם הם יתבעו את צדק חברתי, המקום הכי חם וכו'? סביר שלא וזוהי בדיוק האסטרטגיה מאחורי הרעיון של לרר.

בימים אלה מתכונן לרר לקראת עליית תוכנית 'הצנרת' בערוץ רשת 13. את הצנרת תגיש שי-לי שינדלר ביחד עם לרר. אדם שפיר יערוך אותה ואת ג'ינג'ל הפתיח הלחין ירדן פלג (ג'ורדי), המפיק המוזיקאלי של סטטיק ובן-אל תבורי.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. גיא לרר חוצפן, ובימ"ש צריך להשית עליו קנס של כמה מאות אלפי שקלים.
    הבן אדם נשכר ע"י ערוץ 10 להגיש תוכנית.
    הוא קיבל שכר עבור עבודתו.
    עכשיו הוא בא וגונב להם את המפתחות למשרד, בטענה שהוא תלה את התמונות שעל הקיר?
    אני מקווה שיכסחו לו את הצורה.

  2. עדיף לא להתחכם ולא למצוא פתרונות ערמומיים, אלא להתנתק. למה חייבים חשבון בספרצוף? קחו דוגמה מדורי? האם חזר לספרצוף? האם יש באתר "מזבלה" כפתור שיתוף בספרצוף?

  3. מעניין באיזו מהירות הסירו פייסבוק את העמוד הכפול של האח הגדול. לעומת גרירת הרגליים התמידית בהורדת עמודים גזעניים ותומכי טרור.
    הדבר נעורר מחשבות נוגות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים