בלעדי: יממה לפני חזרת סטטוסים מצייצים, בפייסבוק שקלו לסגור לאבי לן את הפרופיל

עדי סופר תאני והדובר זמיר דחב"ש
עדי סופר תאני והדובר זמיר דחב"ש

עמוד הפייסבוק סטטוסים מצייצים של אבי לן חזר היום בשעות הצהריים המוקדמות לאוויר, לאחר שחברת פייסבוק ישראל ומשרד עורכי הדין 'הרצוג פוקס נאמן' כשלו בבקשת הערער שהוגשה לבית המשפט העליון בירושלים. אלא שניסיונותיה של פייסבוק מלעכב את ביצוע פסק הדין לא הסתכמו רק במניעת החזרת העמוד במועד שנקבע ע"י בית המשפט, אלא גם בניסיונות מאחורי הקלעים בטרפוד השיח והבאזז סביב חזרתו של העמוד הפופולארי.

איפה אבי?
איפה אבי?

בפייסבוק חיכו אמש לדקה ה-90 בהגשת הבקשה לעיכוב מתוך מחשבה שהגשתו בסמיכות לפקיעת הצו תזרז תהליכים ותבהיר לשופט התורן את חשיבות הנושא. פייסבוק כאמור הגישה אמש את הערער כ-30 דקות בטרם פקיעת הצו, וזאת למרות שבמערכת בית המשפט התקבלה הבקשה רק לאחר השעה 18:00 שהיא כאמור השעה שנקבעה ע"י בית המשפט כדדליין להשבת העמוד. את תגובתה הרשמית בעניין מצייצים, שיגרה פייסבוק רק לקראת חצות באמצעות 'שלום תל אביב' של זמיר דחב"ש ורינת פרידמן, כאשר הבוקר שופט בית משפט העליון קרא את הבקשה והחליט לתמוך בפסק הדין שהתקבל ופייסבוק כאמור נאלצה להשיב את העמוד.

אלא שעל פי מידע שהגיע לידי המזבלה מגורם בפייסבוק, עולה כי יממה לפני מועד להחזרת סטטוסים מצייצים, בפייסבוק ישראל שקלו לסגור לאבי לן את הפרופיל. כאשר לבסוף הוחלט במטה החברה שבאירלנד שלא להלהיט את הרוחות ולתרום להתרוממותו המחודשת של לן ופייסבוק נסוגה מהחלטתה.

במקביל גולשים רבים שחיפשו את אבי לן באמצעות מנוע החיפוש של פייסבוק לא הצליחו לאתר את פרופיל הפייסבוק שלו. מקרה דומה קרה גם לעמוד סטטוסים מצייצים שלאחר השבתו עדיין אינו נגיש בחיפוש במנוע של פייסבוק עבור חלק ניכר מהגולשים. בהקשר זה יש לציין כי אותו מקור אמר למזבלה כי יתכן ומדובר ב"באג" או עידכוני שרתים ואין מדובר בהתערבות של פייסבוק עצמה.

חברת פייסבוק ישראל סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

2 תגובות לפוסט

2 תגובות

  1. הדף נחסם? חשבון הפרסום נחסם? אל תתעלם! בואו נתארגן לחופש מהאגרסיביות של פייסבוק! יחד אנחנו יכולים אולי לעשות איזשהו שינוי! צרו קשר עכשיו: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים