גיא לרר לעולם לא יוותר על עמוד הצינור וערוץ עשר לעולם לא יקבל אותו

גיא לרר, צילום: מיכה לובטון
גיא לרר, צילום: מיכה לובטון

אמש התקיים שלב העדויות במשפט הצינור כשבמרכזו השאלה למי שייך עמוד הפייסבוק של הצינור שמונה למעלה ממיליון איש – למנחה והוגה התוכנית גיא לרר או למעסיקתו לשעבר ערוץ 10. במשך 9.5 שעות ישבו הצדדים בדיון טעון במיוחד שנע בין עקיצות חבריות ועד לעדות רועשת כשלרר התבקש לעלות לדוכן העדים. ההגנה של לרר הייתה מבוססת יותר מזו של הערוץ כאשר בזה אחר זה עלו לדוכן העדים דמויות בולטות בתקשורת הישראלית שהעידו לטובתו של לרר ומנגד בערוץ עשר בחרו לזמן עד אחד בלבד – יואב הלדמן, סמנכ"ל הכספים של הערוץ שבמהרה התברר כי עדותו ספק רלוונטית ספק מאולצת.

הדיון נסוב בעיקר סביב חוזה העסקתו של לרר, שהחל בערוץ על תקן כתב ספורט והתגלגל להגשת פינת סרטונים ויראלים אצל אושרת קוטלר. לטענת התביעה מאז תחילת הדרך היה ברור כי נכסי הסושיאל של הצינור בבעלותם כאשר לרר הקים בתחילה קבוצות פייסבוק בשם הצינור (באנגלית) ולאחר מכן עם התפתחותה של פייסבוק עבר לעמוד אוהדים. בהקשר זה ניתן לקבל את טענות הערוץ – לרר היה יכול לפתוח זירת פעילות שאינה נושאת את שם התוכנית, אולם למרות הכול בחר לעשות זאת.

לרר מנגד טען כי ההקמה של הצינור והתחזוקה של העמוד הייתה על חשבונו הפרטי וכלל לא נכללה או הוזכרה בחוזה העסקתו. בערוץ עשר לא ידעו כיצד להגיב לדבריו והחלו להיגרר לפסים אישיים ומעט ילדותיים כשניסו לטעון כי את מרבית הסרטונים שעלו לעמוד הצינור, לרר וצוותו צילמו באמצעות מכשירי אייפון שקיבלו כחלק מהעסקתם בערוץ. אולם בערוץ לא שללו את דבריו של לרר לפיהם פעילות הצינור כמעט שלא זכתה לתקציב מטעם הערוץ וזו נחשבה לתוכנית דלת תקציב מבין כל תוכניות ערוץ 10.

בעדותו הבהיר לרר כי אין בכוונתו לוותר על עמוד הצינור שלהרגשתו הינו מפעל חייו. גם אדם שפיר, חברו של לרר ומי שהיה יד ימינו בתוכנית הצינור וכיום בתוכנית הצנרת, אמר כי השקיע שעות מרובות מדי יום ומחוץ לשעות העבודה, כך לטענתו, בתחזוק ותפעול העמוד. לרר אף אמר כי שילם מכיסו הפרטי עבור כוח אדם שיסייע בניהול העמוד, אולם מדובר בסכומים נמוכים שלדבריו עומדים על אלפי שקלים בודדים בפרק זמן של 8 שנים. בעניין זה העיד שפיר כי על פי הסכם בינו לבין לרר – ניתנו לו אחוזי שותפות בעמוד הפייסבוק ובאתר הויראלים 'התועלת' שהוקם ע"י לרר בכדי "לכפר על השכר שקיבל מהערוץ".

שאלה נוספת שעלתה רבות בדיון היא המימון העצמי שקיבל לרר בכדי להפיק פעילויות חברתיות (החזית) ותוכן חדשותי (תחת הצינור). לרר לא הכחיש כי סגר שיתופי פעולה עם גופים שונים בכדי להוציא לפועל את תוכניותיו. בתגובה לכך ניסו לטעון בערוץ כי לרר סגר מאחורי גבם ברטרים ושיתופי פעולה מסחריים, שיתכן והכניסו לכיסו כספים שלא הובאו לידיעת הערוץ. אולם טענה זו לא זכתה לקשב מהותי מצד השופטת.

בסיום הדיון הציעה השופטת כי חזקת הבעלות על העמוד תעלה להצבעה בקרב אוהדי הצינור שיכריעו מי הם רוצים כ"בעל הבית". אולם צוות התביעה דחה את ההצעה על הסף. במקביל המזבלה פירסמה סקר בערוץ הטוויטר שלה שתוצאותיו קבעו כי 80% מהגולשים היו רוצים שלרר יקבל את העמוד. בסקר לקחו חלק למעלה מ-300 צייצנים.

ולמרות הדברים נראה שפרשת הצינור תמשיך גם אחרי שיתקבל פסק הדין. בפייסבוק שנחרדו מהצעת השופטת בדיון הראשון לפיה פייסבוק ישראל תשכפל את עמוד הצינור לשני עמודים שווים עם מיליון אוהדים, ככל הנראה לא יסכימו לשנות את שם עמוד הצינור גם אם לרר יזכה במשפט. ומנגד – ערוץ עשר לעולם לא יאפשרו ללרר להמשיך להחזיק ולתפעל עמוד שנושא שם של תוכנית שמשודרת אצלם (הצינור עם טל ברמן). בנושא זה התבדחו רבות הצדדים במהלך הדיון, כשבין חילופי הדברים האישיים בין לרר להלדמן לעו"ד דבורה קמחי, היועצת המשפטית של 10, נאמר כי לרר עוד יחזור לערוץ 10 והצינור ישוב למקומו הטבעי לאחר שהערוץ יתמזג עם רשת 13.

לכתב התביעה של ערוץ 10 ב-PDF // פרוטקול הדיון מאמש הוצא לתמלול וישלח לצדדים בעוד מספר שבועות.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים