בית המשפט בגרמניה קבע: פייסבוק השתמשה שלא כחוק במידע של גולשיה

פייסבוק - בית משפט, אילוסטרציה
פייסבוק – בית משפט, אילוסטרציה

בית המשפט האיזורי בברלין (גרמניה) קבע היום כי פייסבוק איפסנה, ניתחה והשתמשה שלא כחוק ובניגוד לחוק איסוף המידע הגרמני, מידע נרחב ואישי אודות גולשיה וזאת לצורך הגשת פרסומות ממוקדות באמצעות מערכת הפרסום שלה.

את התביעה הגישה הפדרציה לצרכנות בגרמניה ב-2015 ובה נטען כי פייסבוק הפרה במכוון את חוק הגנת הצרכן ואת חוק המידע כשהפעילה את אפשרות שיתוף המידע של הגולשים כברירת מחדל בחשבונם.

בכתב התביעה נטען כי פייסבוק מסתירה במכוון מספר הגדרות פרטיות בחשבונם של גולשיה מתוך מטרה שאלה לא יגיעו אליהם וישנו את הגדרות ברירת המחדל, שמאפשרות בין היתר שיתוף מידע של הגולשים במערכות הפרסום של פייסבוק ושילוב פיצ'רים חברתיים ומבוססי דאטה של הגולשים בפרסומות עצמן כהמלצות וזאת מתוך מטרה לעודד חברים של הגולש להקליק עליהן. בנוסף נטען כי פייסבוק לא פעלה בשקיפות ויתרה מכך בזדון אל מול גולשיה בכל הנוגע לשימוש האמיתי שהיא עושה במידע האישי שלהם למטרות מסחריות.

בנוסף קבע בית המשפט כי פייסבוק לא יכולה לכפות על משתמשיה להשתמש בשמותיהם האמיתיים, שכן על פי החוק הגרמני, מידע אישי יכול להישמר ולהיות בשימוש ע"י חברה, רק עם זו חתמה על הסכם אישי עם אותו אינדיבידואל.

פייסבוק מסרה לטלגרף כי בכוונתה לערער על פסק הדין. אולם עד הערעור באם בכלל יתקבל, פייסבוק עומדת בפני קנסות ענק בעבור כל הפרה שנאמדים כיום בגרמניה בכ-250 אלף יורו.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים