בית המשפט בבלגיה אסר על פייסבוק לשים קוקיז ולעקוב אחרי גולשים

פייסבוק - בית משפט, אילוסטרציה
פייסבוק – בית משפט, אילוסטרציה

הקרב המשפטי בין מדינות האיחוד האירופי לחברת פייסבוק בכל הנוגע לפרטיות הגולשים ואגירת המידע, עולה היום שלב לאחר שבית משפט בבלגיה קבע כי על פייסבוק להפסיק לאלתר את השימוש בקוקיז (עוגיות) שנשתלות באתרי צד שלישי בהם מוטעמים שירותי פייסבוק – תגובות פייסבוק, לייקים לכתבות, קוד רימרקטינג, פיקסלים ועוד. על פי פסק הדין – פייסבוק הפרה את חוק הפרטיות הבלגי לאחר שעקב אחרי גולשיה באמצעות אתרי צד שלישי. פייסבוק הודיעה כי תערער על ההחלטה ועד אז תעמוד בקנסות גבוהים במיוחד שנעים בין 250 אלף יורו ליום ועד 125 מיליון יורו.

עוד החליט בית המשפט כי על פייסבוק למחוק לאלתר את כל מידע הגולשים שבידיה שהושג באמצעות אותם שירותים, המשמעות היא שהמפרסמים של פייסבוק, לפחות בבלגיה בשלב זה, לא יוכלו לעקוב אחרי הגולשים באמצעות הרימרקטינג והפיקסל של פייסבוק וטרגוט המודעות יפגע משמעותית.

ריצ'ארד אלן, סגן נשיא במחלקת המדיניות של פייסבוק EMEA מסר כי "העוגיות והפיקסל הם סטנדרט טכנולוגיה בתעשייה ומאפשרים למאות אלפי עסקים לצמוח עם פייסבוק ולהגיע ללקוחות פוטנציאלים וקיימים ברחבי אירופה". בפייסבוק כאמור הודיעו כי יערערו על ההחלטה.

הקרב המשפטי בין בלגיה לפייסבוק החל ב-2015 לאחר שחוקרים באוניברסיטה מקומית גילו כי פייסבוק עוקבת אחרת תנועת הגולשים שלה גם מחוץ לרשת החברתית וזאת ללא הסכם מפורש מצידם. כאמור על פי חוק הפרטיות של מדינות האיחוד האירופי נדרש הסכם. באותה שנה בית המשפט בבלגיה הורה על פייסבוק להפסיק לעקוב אחרי גולשים שאינם בעלי חשבון פייסבוק, אולם לאחר הערעור הרשת החברתית זכתה להפיל את ההחלטה.

במקביל להחלטה הבלגית, בתחילת השבוע קבע בית המשפט בגרמניה כי פייסבוק השתמש שלא כחוק במידע של גולשיה וזאת בכדי להציג להם פרסומות ממוקדות. בגרמניה שנמצאת במאבק משפטי וחקיקתי נרחב יותר נגד פייסבוק, גם בנושאים של הכחשת שואה וטרור, נקבע קנס כספי גבוה במיוחד שנאמד בכ-250 אלף יורו עבור כל הפרה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. כמה זמן ומשאבים האירופאים הללו מבזבזים,
    דבר שאפשר בנסיעה קצרה לחו"ל, קופסאת סיגרים ועוד קצט דמי כיס,
    אין ספק, יש להם הרבה מה ללמוד על יעילות מאיתנו (והדבר נכון לכל רוחב הקשט הפוליטית).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים