פרופיל הפייסבוק של אושיית הימין "אדם גולד" שוב הוסר מהרשת החברתית

מארק צוקרברג | אדם גולד
מארק צוקרברג | אדם גולד

חודשים ספורים לאחר שפרופיל הפייסבוק של "אדם גולד", פובליציסט ואושיית ימין שנעקב ע"י עשרות אלפי אנשים ברשת החברתית הוסר מפייסבוק והוחזר לאחר התערבות מצד חברי כנסת מהימין, ואמש (שני) נמחק הפרופיל בשנית בשעות הצהריים המוקדמות, ככל הנראה ע"י פייסבוק. את תמונת הפרופיל של גולד עיטרה אילוסטרציית מאג שוט (תמונת מעצר) של מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, שנעשתה על ידי קבוצת סטודנטים ממכללת ACC על פי בריף שניתן להם מהמזבלה ב-2015 כחלק מהמאבק נגד מדיניות העלמת העין של פייסבוק מהסתה וטרור.

על פי פרסומי גולשים שמופצים בפייסבוק ובטוויטר בשעות האחרונות לאור העלמותו של גולד, עולה כי ככל הנראה הוא נמחק מפייסבוק לאור סטטוס שגולד לכאורה פירסם על רצח הנער אסף שטיירמן. סגירת הפרופיל של גולד התקבלה בדעות חלוקות. מצד אחד היו גולשים שטענו כי מדובר בחלק מדפוס השתקה קבוע שמונהג ע"י עדי סופר תאני והנהלת פייסבוק ישראל כנגד קולות מהימין "המשטר שוב העלים את אדם גולד" כך נטען ע"י אחת הגולשות, ומנגד טענו אחרים כי גולד הוא למעשה פרופיל שמתוחזק וממומן ע"י גורמים פוליטים מהימין ו/או בעלי אינטרסים אחרים במטרה להפיץ אג'נדות, קיטוב חברתי והסתה נגד השמאל.

בעניין תיאוריה זו יש להזכיר כי עם חשיפת דבר התערבותה של ממשלת רוסיה וגורמים בקרמלין בבחירות בארה"ב באמצעות פרסום עשרות אלפי תכנים בפייסבוק וקידומים ממומנים, יוחס לרוסים דפוס פעולה דומה לזה שמיוחס לגולד. כאמור לא מן הנמנע כי גופים כאלו או אחרים יבקשו לגנוב דעת של גולשים תוך הפעלה "בובות דעתניות" כמו גולד. בהקשר זה צייץ עו"ד איתי לשם שעוקב מזו תקופה אחרי גולד: "4 שעות אחרי שהחשבון של אדם גולד נוצר הוא כתב פוסט ראשון שקיבל תוך שעות בודדות מיצירת החשבון כ-400 שיתופים ו-1000 לייקים. זה לא טקסטים חזקים אלא אנשי שיווק, כסף ושימוש באמצעים לא חוקיים בפייס בשביל להפיץ התכנים שלו. אני בעד לסגור כל חשבון פיקטיבי שמנוהל על ידי צוות ממומן שעסוק במניפולציות על דעת הקהל ועושה זאת תוך הפרת כללים של פייס".

מודעת האבל שמופצת בפייסבוק
מודעת האבל שמופצת בפייסבוק

לאור הסרת הפרופיל של גולד לשם אף העלה מודעת אבל וכתב: "אדם גולד, הפרויקט המושקע של מקורביו של נתניהו, נעלם! ידעתי שזה רק עניין של זמן מהמועד בו פניתי כאן למנכ"לית ועד שימחקו את החשבון הזה. אם קראתם על השערורייה של קיימברידג' אנליטיקה ולא קישרתם אותה ל"אדם גולד", חשבו שוב. מדובר בדרך נוספת בה גורמים אינטרסנטים משתמשים בכסף על מנת להשפיע על דעת הקהל באמצעים אסורים! שמישהו יעדכן את ח"כ אוחנה."

קראו גם: פייסבוק אסרה על בנצי גופשטיין לפתוח פרופיל או עמוד

לפני כשלושה שבועות פירסם לשם סטטוס פומבי שהופנה למנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני וביקש כי תאכוף את תנאי השימוש של פייסבוק ותסיר בשנית את הפרופיל של אדם גולד, לאור כך שפייסבוק אוסרת על ניהול פרופילים פיקטיביים.

חלק מהסטטוס של לשם: "עדי שלום, אני לא יודע אם בתפקידך כמנכ"לית פייסבוק ישראל את נוהגת לקרוא פוסטים עם תיוג שלך, אבל שווה שאנסה, זה יחסוך לי לעבור לאנגלית ולתייג את הבוס שלך באמריקה ולפעול ביצירתיות על מנת שהוא גם יקרא על הסיפור הזה. מדובר בחשבון פיקטיבי לחלוטין תחת השם Adam Gold הנושא תמונת פרופיל של מארק צוקרברג. הוא בוודאות מפר את תנאי השימוש שאתם קבעתם. החשבון הזה מקודם, באמצעים שגם הם אסורים בפייסבוק (אוכל לספק לך פרטים), תוך השקעת משאבים לא מבוטלים, והוא זוכה לחשיפה עצומה. תכני החשבון, הממומן ומתופעל על ידי אלמונים, מקדמים אג'נדה שמנסה לערער את אמון הציבור ברשויות החוק ומערכת המשפט ולשלול את הלגיטימיות של רשויות החוק לחקור ולהגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה" כך כתב לשם.

פייסבוק ישראל ו'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים