למה פתחנו ל"אדם גולד" ערוץ טוויטר, טלגרם ואפילו אתר עצמאי?

מארק צוקרברג | אדם גולד
מארק צוקרברג | אדם גולד

אדם גולד, אנחנו לא יודעים מי את/ה ולא תמיד נסכים עם דבריך, אבל נילחם על זכותך לומר אותם. המזבלה היא שעומדת מאחורי חשבונות הטוויטר והטלגרם הויראלים של "אדם גולד" שהתפוצצו ברשתות החברתיות ביממה האחרונה

חברת פייסבוק ישראל סגרה השבוע את הפרופיל של "אדם גולד" (Adam Gold), אושיית ימין פופולארית במיוחד שמשך עשרות אלפי עוקבים. זהותו של גולד אינה ידועה ונשמרת בסוד, ככל הנראה לאור כך שמדובר בעיתונאי או איש ציבורי שמבקש שלא להיחשף.

סגירת הפרופיל של גולד, שלא פירסם דברי הסתה או אלימות, בשונה מאלפי עמודי הסתה שקיימים בפייסבוק ומתנהלים באין מפריע, נבעה ככל הנראה מרצון של בעלי אינטרסים שביקשו להשתיק את פרסומיו של גולד. בנוסף, יתכן והפרופיל נסגר לאור "מדיניות שמות אמיתיים" של פייסבוק, שאוסרת על ניהול פרופיל בדוי. אולם בהקשר זה ניתן להצביע על הצביעות והמוסר הכפול של פייסבוק, שמאפשרת לאחד מבכיריה שאחראי על תחום ה-VR לנהל פרופיל אישי תחת כינוי בלבד – Boz (השם המלא אנדרו בוסוורת).

עמית סגל ממליץ על הטלגרם
עמית סגל ממליץ על הטלגרם

לאור המשך מדיניות סתימת הפיות של פייסבוק ישראל, החליטה המזבלה ביחד עם תנועת Bridges Will Burn שהקימה בין היתר את אתר Contact-facebook "לעודד" את גולד ולהוכיח לו, ליתר המורחקים מפייסבוק ולכלל הציבור, שלמרות שהפרידה מפייסבוק קשה, היא אפשרית וחיונית. לצורך כך הקימה המזבלה חשבון טלגרם, טוויטר, אתר אינטרנט עצמאי וכלים נוספים עבור גולד, שיאפשרו לו להמשיך לכתוב ולהשמיע את קולו.

תוך שימוש בכלים והפצה אורגנים בלבד, חשבונות הטלגרם עבור גולד הפכו לויראלים, זכו לאלפי איזכורים ברשת וצברו למעלה מ-5000 עוקבים בטלגרם ו-1500 עוקבים בטוויטר בתוך זמן קצר. מדובר במספרים גבוהים, במיוחד כשמדובר ברשתות שעדיין נתפסות כאנדרדוגיות אל מול פייסבוק. מה שממחיש את הפופולאריות והחשיבות של גולד.

למזבלה יש יכולות לאמת את זהותו של גולד, וכלל הכלים, לרבות אתר האינטרנט, טלגרם, טוויטר והדרכה תפעולית אם יחפוץ, יועברו לבעלותו לאחר פנייתו. עד שזה יקרה, לא יפורסם דבר באותם ערוצים (למעט חשיפת המהלך המדובר).

דורי בן ישראל: "לאור ביקורת על פייסבוק ישראל, המזבלה חסומה כבר למעלה משנה משיתוף, וללא שום עמודים שהוסרו. אני הראשון שיודע את הכאב והתסכול שעובר על גולד ואני גם הראשון שיודע כמה חשוב שתהיה נוכחות חיצונית כמו אתר, טלגרם וטוויטר בכדי להקל על אותו תסכול ולהמשיך בפעילות שגרתית כמה שאפשר. המזבלה ותנועת "גשרים ישרפו" ימשיכו לפעול בהסברה ובמעשים אקטיבים נגד פייסבוק ישראל. הפעילות שהוקמה עבור גולד היא חלק מהאסטרטגיה של המזבלה שהושקה לפני שנה שעיקרה בסיקור חדשותי לצד פעילות אקטיבית תואמת, כפי שהיה בקמפיין לובי מגדל רוטשילד 22".

אדם גולד בטלגרם
אדם גולד בטלגרם
אדם גולד בטוויטר
אדם גולד בטוויטר

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

הוספת תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים