פייסבוק השביתה לחלוטין את הפרופיל של אמיר חצרוני

אמיר חצרוני, מתוך פייסבוק
אמיר חצרוני, מתוך פייסבוק

פרסום ראשון: אחרי שנחסם ותכניו הוסרו מהרשת החברתית במספר רב של מקרים, פייסבוק ישראל מורידה את הגרזן על פרופסור הפרובוקטור אמיר חצרוני והפעם משביתה לחלוטין את הפרופיל שלו, כך נודע למזבלה בדקות האחרונות. באחרונה חשף חצרוני את הצביעות של פייסבוק ישראל שלאחר שהסירה סרטון גזעני שלו, איפשרה לו לקדמו בתשלום.

חשבונך הושבת - אמיר חצרוני
חשבונך הושבת – אמיר חצרוני

הפרופסור הטרול שתכניו השנויים במחלוקת שלרוב התבטאו באמירות גזעניות, נחסם במהלך השנים האחרונות מספר רב של פעמים ע"י פייסבוק ישראל, במקרים מסויימים כחלק מאג'נדת החסימות של פייסבוק כנגד ה-Power Users שלה, כפי שפורסם במזבלה.

בחברת פייסבוק ישראל באמצעות השלוחה באירלנד, הענישו כאמור את חצרוני בסנקציות חסימה, שנעו בין ימי חסימה בודדים לחודש שלם. הפעם פייסבוק בניהולה של המנכ"לית עדי סופר תאני, בוחרת לשים סוף למעלליו של חצרוני ומשביתה לחלוטין את הפרופיל שלו. באחרונה חשף חצרוני כי פייסבוק הסירה סרטון גזעני שפירסם בעמוד האוהדים שלו. לאחר הסרת הסרטון, חצרוני החליט לעשות ניסוי והעלה מחדש את הסרטון תוך שהוא מקדם אותו בתשלום בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק, למרבה ההפתעה הצביעות והמוסר הכפול של פייסבוק נחשפו והרשת החברתית אישרה את הפרסום הממומן ורק לאחר מיצוי תקציב הקידום, מחקה את הסרטון.

הסרת עמוד האוהדים של חצרוני
הסרת עמוד האוהדים של חצרוני

בשבועות האחרונים העלה חצרוני תיאוריה מעניינת לפיה פייסבוק מסירה תכנים ויראלים שלו רק לאחר שאלו ממצים את החשיפה. ואכן על פי בדיקה, נראה שפייסבוק מסירה בשיטתיות את תכניו רק לאחר שמיצו את הויראליות ומעורבות הגולשים בהם – לייקים, תגובות ושיתופים. ככל הנראה מתוך מטרה להמשיך ליהנות מהחשיפה האדירה וסרקולציית הגולשים בתוך פייסבוק שתכניו של חצרוני יוצרים, אולם בו בזמן גם לרסן את פעילותו בפייסבוק. פייסבוק ישראל לא מסתפקת רק בהסרת הפרופיל של חצרוני שמנה עשרות אלפי עוקבים ונחשב לאחד הפופולארים ברשת בישראל, אלא גם את עמוד האוהדים שלו שהיה תחת השם "אמיר חצרוני – הפרופסור" ומנה כ-11 אלף לייקים. באותו עמוד כאמור נעשה ניסוי התוכן המקודם של חצרוני שהוזכר לעיל.

האימייל מפייסבוק
האימייל מפייסבוק

בהודעת הסרת עמוד האוהדים כתבה פייסבוק לחצרוני: "העמוד שלך הוסר לאור הפרת תנאי השימוש של פייסבוק. עמוד פייסבוק נועד לייצג עסקים או מטרות קידום בלבד. בעמודים נאשר לפרסם תוכן מסית, מאיים וכזה שמפר את האקו-סיסטם של הקהילה. אנו מסירים עמודים שתוקפים קבוצות ופרטניים או כאלו שנעשה בהם שימוש לא חוקי". טרם הסרת העמוד והפרופיל, שלחה פייסבוק הבוקר (שני) אימייל לחצרוני לפיו היא הסירה הבוקר מספר פוסטים שפירסם לאור כך שאלו לטענתה הפרו את תנאי השימוש של פייסבוק. אולם הרשת החברתית לא סיפקה לחצרוני הסברים מפורטים, דוגמאות או סיבות לאותם תכנים שהוסרו.

בניסיון לוגאין לפרופיל הפייסבוק שלו, מופיעה הודע לפיה "החשבון הושבת". בהודעה נכתב: "חשבונך הושבת. אם יש לך שאלות או חששות באפשרותך לבקר במרכז העזרה שלנו". משמעות הדבר היא שהפרופיל נמחק ופייסבוק ככל הנראה לא תשיבו לאוויר. חצרוני מסר בתגובה כי בכוונתו לפנות לערכאות משפטיות ולתבוע את פייסבוק בגין השתקתו ומחיקת הפרופיל והעמוד של כדין. מחברת פייסבוק ישראל, פייסבוק אירלנד וממשרד 'שלום תל אביב' סירבו להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

8 תגובות לפוסט

8 תגובות

  1. לחצצרוני השתן חונק לו בראש
    לו ולכל העוכרים 7הבוגדים צריך לסתום פיות כמו במדינות שסותמות חורים שמפליצים ומסריחים
    אין מה חעשות ללכת ביד קשה עם מי שמוכר את המדינה ברוע מתמשך ובבגידות אנטישמיות חולניות

  2. אמיר חצרוני נונדיק בלתי נסבל הפיסטר מעצבן שמחפש כותרות כמו רון נשר על ידי לכלוך והסתה ברשת כלפי מגזרים שונים,
    איש שאוהב ריב ומדון ומחרחר ריב בכל אפשרות!

  3. הכל תגובות אוטמטיות כתוצאה מרצף הודעות של משתמשים. כל הניסוחים בכתבה מופיעים תמיד בכל נעילת פרופיל כסטנדרט אבל אין זו סגירה לנצח. הכל נשמר ומותנה במהות ועוצמת הויכוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים