פייסבוק ישראל מתכוננת לבחירות 2019 – שכרה לוביסטים נוספים והרחיבה את צוות קשרי הממשל

ג'ורדנה קטלר
ג'ורדנה קטלר

בחברת פייסבוק ישראל תחת ניהולה של המנכ"לית עדי סופר תאני, מתכוננים לבחירות שככל הנראה יתקיימו באפריל 2019. למזבלה נודע כי ב-facebook ביקשו באחרונה להרחיב את מחלקת הפוליסי (מדיניות) שבראש עומדת ג'ורדנה קטלר, עם העסקת לוביסטים נוספים, שיעבדו לצידה של קטלר, בשם פייסבוק אירלנד ופייסבוק ארצות הברית, במסדרונות הכנסת ומול פוליטיקאים ומפלגות.

הביקורות בעולם שמייחסות לפייסבוק התערבות בוטה בהליכים דמוקרטיים, הובילו בין היתר להחמרה במערכת היחסים בין פייסבוק לבין פוליטיקאים ישראלים. כפי שנחשף במזבלה, בשיאו של הקרע – בחברת פייסבוק ישראל אף איימו על פוליטיקאים בסנקציות לבל לא ימתנו את דברי הבלע שאלה מפיצים בעמודיהם. בראש אותם פוליטיקאים – אנשי הימין כמו רגב וחזן, שהוזהרו ע"י קטלר.

הקרע בין גוש הימין לחברת פייסבוק מורגש היטב. קטלר, מנהלת המדיניות של פייסבוק אירלנד וארה"ב בישראל שגם משמשת כלוביסטית מטעמן בכנסת, נחשבה במשך תקופה ארוכה כמקורבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכפועל יוצא מכך גם העמידה החברה לרשותו חופש ביטוי ופעולה נרחב יחסית. אולם במערכת היחסים בין קטלר-פייסבוק-נתניהו, חלה תפנית קריטית, שהובילה באחרונה גם לחסימתו של יאיר נתניהו.

על פי גורמים בחברה, במערכת הבחירות הקרובות, פייסבוק לא תאפשר לפוליטיקאים כדוגמת נתניהו, להתבטא ללא רסן בפלטפורמות שלה ומסרים כמו "הערבים נוהרים לקלפיות" שנתפסים על פי האסטרטגיה החדשה של פייסבוק כמקטבים, עתידים להוביל לראשונה בהיסטוריה לחסימתם של פוליטיקאים ישראלים במהלך תקופת בחירות.

בשבוע שעבר העניקה קטלר ראיון טלוויזיוני ראשון מאז כניסתה לתפקיד. הראיון המלוקק נערך במסגרת תוכניתו של דרור גלוברמן "Next" המשודרת בשידורי קשת.

בחברת פייסבוק ישראל סירבו להגיב לפניית המזבלה.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. שלום רב,
    נחשפתי להסתה פרועה של הליכוד באתר פייסבוק עם תפוצה נרחבת של עשרות אלפים שנמשך זמן רב ובעוצמות חסרות תקדים.

    חייבים לעצור את זה ואני לא יודע איך.

    נא עזרתכם והתערבותכם הדחופה

    עו"ד אוהד גבע
    050-7616175
    [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים