אבי לן נגד פייסבוק ישראל: פגיעה נקודתית בחשיפה של סטטוסים מצייצים

סטטוסים מצייצים
סטטוסים מצייצים

אבי לן , מייסד 'סטטוסים מצייצים' מפרסם לפני שעה קלה סטטוס נוקב שמאשים את חברת פייסבוק ישראל בפעולות ממוקדות לקיזוז החשיפה האורגנית של תכני העמוד. כזכור סטטוסים מצייצים חזר בדצמבר 2017 בהתאם לפסק הדין של השופט רחמים כהן. בפייסבוק ישראל שמיוצגים ע"י הרצוג פוקס נאמן, עשו מאמצים רבים בכדי לטרפד את חזרתו של העמוד כשלוש שנים לאחר שהוסר מפייסבוק.

טענות לקיזוזים נקודתיים בחשיפה מגיעים גם מכיוונו של עומרי חיון ששלח בשבוע שעבר התראה לפייסבוק ישראל בדרישה כי יסירה את הסנקציות שהטילה על עמוד הפורטל שמונה למעלה מרבע מיליון גולשים. לטענת חיון פייסבוק ישראל הגדירה את העמוד כ"פייק ניוז" וכפועל יוצא מכך פעלה לפגום בחשיפה האורגנית של תכניו.

אבי לן, בעלי סטטוסים מצייצים
אבי לן, בעלי סטטוסים מצייצים

הסטטוס של לן: "כשהחלטתי ללכת כנגד כל הסיכויים ולתבוע את פייסבוק הענקית בבית המשפט, תיארתי לעצמי שזו עלולה להיות מלחמה מלוכלכת, אבל האירועים האחרונים הפתיעו אפילו אותי. בעוד שבוע ייפתח בבית המשפט העליון ערעורה של פייסבוק נגד סטטוסים מצייצים. בעיתוי מטריד, שלא לומר מצמרר, צמצמה פייסבוק בימים האחרונים באופן דרסטי את החשיפה של הדף. אם מזמן לא נתקלתם בפיד בפוסט של סטטוסים מצייצים – זה לא מקרי. פוסטים שהגיעו בעבר לעשרות ולמאות אלפים – מגיעים עכשיו לכמה מאות אנשים בלבד. מישהו סגר את הברז באכזריות, וחתך לדף את צינור החמצן של החשיפה.

בדצמבר 2017 קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב תקדים עולמי, כאשר הורה לפייסבוק להחזיר לאוויר את הדף. השופט המחוזי רחמים כהן קבע, כי למשתמשים יש זכויות ופייסבוק לא יכולה לנהוג בהם בכוחניות ובחוסר תום לב. פייסבוק מצידה פועלת בכל הכוח וכדי לבטל את פסק הדין. בזרוע אחת שלה היא מעסיקה צבא של עורכי דין שמערערים בשמה לעליון, ובזרוע שנייה שלה, היא חונקת את החשיפה של הדף ומעלימה אותו מהאוויר הלכה למעשה. חברים, המלחמה הזאת איננה רק של סטטוסים מצייצים. זוהי מלחמה של כולנו, הגולשים. אם נפסיד, כל הציבור יפסיד, וכוחה של פייסבוק יהיה אבסולוטי, באישור בית המשפט העליון. די לעריצות!".

בחברת פייסבוק ישראל סירבו להגיב על דבריו של לן.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

1 תגובות לפוסט

תגובה אחת

  1. פייסבוק יקבלו העתיד תביעה של מיליוני שקלים..אנחנו עדיין במדינה דמוקרטית ואין להם זכות לחסום
    אנחנו כמה שמגבשים תביעה ייצוגית כנגד פייסבוק ישראל והעתק יגיע לפייסבוק עולמי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים