המאבק של סטטוסים מצייצים בפייסבוק ישראל מחריף, אבי לן: "מ-ל-ח-מ-ה!"

עדי סופר תאני, בבית הנשיא
עדי סופר תאני, בבית הנשיא

ימים ספורים לפני פתיחת תחילת הערעור שפייסבוק ישראל הגישה לעליון במטרה להפוך את פסק דינו של השופט רחמים כהן שכפה בדצמבר האחרון על פייסבוק להשיב לאוויר את עמוד 'סטטוסים מצייצים' ולראשונה אבי לן משתמש בעמוד שמונה למעלה מ-700 אלף איש בכדי למתוח ביקורת פומבית על פייסבוק. לסטטוס צורפה גם תמונה של המנכ"לית עדי סופר תאני ולן עצמו שיתף את הסטטוס וכתב: "מ-ל-ח-מ-ה!".

בסטטוס העדכני שעלה היום לעמוד וממשיך את הביקורת שאבי לן פירסם בפרופיל האישי שלו, נטען כי בשבועות האחרונים ולקראת הליך הערעור, פייסבוק פעלה בצורה נקודתית בכדי לצמצם את החשיפה של תכני סטטוסים מצייצים. קיזוז החשיפה הוא אחד מכלי הדיכוי והסנקציות שפייסבוק דוגלת בהם בארץ ובעולם, החברה אף אינה מסתירה את הדבר והצהירה רבות כי היא פועלת לקיזוז החשיפה האורגנית של עמודים נקודתיים שלשיטתה מפיצים פייק ניוז, כך שלא מן הנמנע כי תטיל עונשים דומים על עמודים שמבקרים אותה, כדוגמת סטטוסים מצייצים.

מתוך סטטוסים מצייצים
מתוך סטטוסים מצייצים

הסטטוס שפורסם בעמוד 'סטטוסים מצייצים':
"ביום חמישי ייפתח בבית המשפט העליון ערעורה של פייסבוק נגד סטטוסים מצייצים. מבלי לחכות לדיון המשפטי, צמצמה פייסבוק בימים האחרונים את החשיפה של הדף בלמעלה מ-90 אחוזים. יודגש, כי אין לכך כל קשר לירידה הכללית ברמת החשיפה בפייסבוק. הגולש סניה ולדברג סיפר, כי ערך השבוע ניסיון כאשר העלה בדף שלו סטטוס שפורסם יומיים קודם לכן בסטטוסים מצייצים. למרות שיש לו רק שליש מכמות העוקבים של סטטוסים מצייצים, תוך 16 דקות קיבל ולדברג יותר לייקים ממה שקיבלו שם ביומיים.

בדצמבר 2017 קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב תקדים עולמי, כאשר הורה לפייסבוק להחזיר לאוויר את הדף. השופט המחוזי רחמים כהן קבע, כי למשתמשים יש זכויות ופייסבוק לא יכולה לנהוג בהם בכוחניות ובחוסר תום לב. פייסבוק מצידה פועלת בכל הכוח וכדי לבטל את פסק הדין. בזרוע אחת שלה היא מעסיקה צבא של עורכי דין שמערערים בשמה לעליון, ובזרוע שנייה שלה, היא חונקת באופן סלקטיבי את החשיפה של הדף ומעלימה אותו מהאוויר הלכה למעשה.

מי בפייסבוק החליט על נקיטת הסנקציה החמורה הזאת כנגד סטטוסים מצייצים? האם החלטה כזאת היא חוקית? מדוע לא קיבלו מפעילי הדף כל הודעה על כך? האם מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני היתה בסוד ההחלטה? בעבר טענה סופר תאני כי סטטוסים מצייצים הפרו את מדיניות השימוש של פייסבוק וכי קיבלו על כך התראות. פסק הדין של בית המשפט המחוזי קובע, כי דבריה לא היו אמת: שום התראה לא ניתנה לדף טרם הסגירה. התנועה לחופש המידע פנתה בתחילת החודש לבית המשפט העליון, וביקשה להצטרף להליך המשפטי כידידת בית המשפט. בתצהיר שהגישה, טענה כי יש להכיר בפייסבוק כגוף דו-מהותי – גוף פרטי שניתן להחיל עליו חובות משפטיות של גוף ציבורי – ועל כן עליו לספק שקיפות מלאה לגבי החלטותיו מול המשתמשים".

דוברת החברה מעין שריג סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

3 תגובות לפוסט

3 תגובות

  1. הפייסבוק דני מימון הסידרה אנשים טובים אנשים רעים שלי נעצר

  2. אני רוצה להתחבר לפייסבוק בבקשה קשה לי להיות בלי הפייסבוק דנים המון אנשים טובים סדרה

  3. אני מתנתק מפייסבוק. זו רשת לאוהבי מונופולים.
    אפשר להתנתק בהדרגה. וכשכל אלה שהפרנסה שלהם היא מנוכחות בפייסבוק יראו איך המשתמשים אחד אחד מבטלים את החשבונות שלהם, בטח שכבר לא יבנו על הרשת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים