פייסבוק ישראל יוצאת נגד קבוצת השיח הימני 'פורום קפה שפירא'

עדי סופר תאני והדובר זמיר דחב"ש
עדי סופר תאני והדובר זמיר דחב"ש

חברת פייסבוק ישראל בהובלתה של המנכ"לית עדי סופר תאני ממשיכה ביישום טקטיקות פסולות שמטרתן חיסול שיח הימין ברחבי הרשת החברתית ושיבוש דעת הגולשים. עתה על הכוונת של פייסבוק ישראל – קבוצת השיח הפופולארית של אנשי ונשות ימין 'פורום קפה שפירא' שכבר היתה יעד לצנזורה של פייסבוק ב-2017.

האג'נדה פוליטית של פייסבוק ישראל מכתיבה מזו תקופה ארוכה ומאז כניסתה של סופר-תאני לתפקיד את הלך הרוח והשיח בפייסבוק. החברה מתערבת בצורה בוטה ביום יום בחשיפה האורגנית של תכנים בעלי אופי ימני, מקזזת את התפוצה האורגנית של הקישורים והתכנים, מחסלת עמודים ופרופילים ועתה גם מאיימת על קיומה של אחת הקבוצות הפופולאריות בפייסבוק.

קבוצת 'פורום קפה שפירא' שמהווה נקודת מפגש ברשת ומחוצה לה עבור שיח ימני מתוך מטרה מוצהרת של עידוד שיח פתוח לכל הדיעות וליבון נושאים תוך שימוש בחשיבה הגיונית ומנומקת, הייתה אמורה להיות אחת מקבוצות הדגל של פייסבוק, אילמלא הייתה מאופיינת בצד הפוליטי הלא נכון בעיניה של פייסבוק.

מתוך ההודעה שהופיעה למנהלי הפורום
מתוך ההודעה שהופיעה למנהלי הפורום

הקבוצה נוסדה בספטמבר 2016 ומשכה מאז כ-7,200 חברים וחברות שמתדיינים על נושאים מגוונים ואף נפגשים מחוץ לפייסבוק לאירועים משותפים. הקבוצה כאמור פופולארית במיוחד ומדי חודש עולים בה למעלה מ-5000 פוסטים, נתון גבוה ומרשים.

אלא שעבור פייסבוק ככל הנראה הדעה הפוליטית של מרבית מחברי וחברות הקבוצה היא גם זו שחרצה את גורלה של הקבוצה, שבימים אלה עומדת תחת מתקפה מצד פייסבוק וגם מצד פרויקט המשרוקית של גלובס, שלכאורה אמון על מיון וקטלוג של תכני פייק ניוז ברשת החברתית.

דלית דוסטר מנהלת הקבוצה, פירסמה קריאה לפיה שלושה מנהלים מתוך צוות מנהלי הקבוצה נחסמו בגין הפרות כללי הקהילה של פייסבוק והפצת פייק ניוז. על פי ההודעה, פייסבוק ו'המשרוקית' קטלגו לפחות 4 פרסומים בקבוצה כחדשות מזויפות, מה שעלול להוביל להשבתתה של הקבוצה ללא יכולת ערר.

"הפרות של מנהלים מסכנות את הקבוצה שלך. אם המצב יימשך יתכן והקבוצה שלך תושבת" כך נכתב בהודעה שהופיעה למנהלי הקבוצה.

בפוסט שפירסמה דוסטר בקבוצה כתבה: "פורום קפה שפירא תחת מתקפה מכוונת מלמעלה. חזקה עלינו ש"פייק ניוז" אלו אמיתות שהאינדוקטרינציה מבקשת להשתיק. אחת מהן – היא פרסומים על טומי רובינסון – שמייד נכנסים לרשימה השחורה. זאת משום שהאינדוקטרינציה שילבה כוחות וכל החברות הגדולות התגייסו להשתיק אותו, כדי להשתיק את פרשת הסחר בילדות שהוא היחיד שהתעקש שלא להוריד מסדר היום הציבורי, ואז להעלים אותו בכלא, ולהשתיק את השערוריה כאילו לא היתה. פה בפורום עלו פוסטים על טומי ואין לי ספק שזה מה שהביא עלינו את משטרת המחשבות, שמחפה מעתה על העלמת בני אדם".

לפייסבוק ישראל ישנה היסטוריה ארוכה בהשתקת קולות הימין. החברה חסמה ללא סיבה את פעילותו של הבלוגר הימני אדם גולד, היא הסירה את רשת עמודי הפייסבוק המצליחה 'שואגים לימין', קיזזה בחשיפה האורגנית של עמודים כמו זה של יואב אליאסי (הצל) ועמוד 'דיווח ראשוני', חסמה קישורים לכתבות ותקפה נקודתית אושיות ימין נעקבות כדוגמת גלית דיסטל-אטבריאן, שפי פז ובנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו. בין לבין חסמה אלפי גולשים, כך על פי הערכות שדעותיהם מאופיינות כימניות.

בעבר נחשפו במזבלה לא פעם דעותיהם הפוליטיות הקיצוניות של בכירי פייסבוק ישראל, שכללו פרסומי נאצה והסתה נגד הימין ובפרט נגד המנחלים שהוגדרו על ידי אחד מבכירי פייסבוק ישראל כארגון הטרור דאעש.

דוברת פייסבוק מעין שריג סירבה להגיב בנושא.

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

9 תגובות לפוסט

9 תגובות

  1. חברת פייסבוק השמאל הקיצוני אנטישמי נציאזים אן לכם המון זמן לישרוד תחשוב על מה שאתם עושים לעם ישראל אנחנו האזרחים עוד נהפוך את המטבע הסבלנות משתלמת במיוחד מומלץ לכך לחשוב טוב טוב בהצלחה

    1. פייסבוק הוא גוף שמאלן , נגד אנשי ימין – כתבתי שהגברת התובעת במשפט נתניהו – היא אישה " מכוערת " על כך חסמו אותי ל 29 ימים .

  2. לפני חסימה אתם בודקים כל מקרה לגופו אושחוסמים בצורה שרירותית כרגיל , וגורפת אפשר בדיקה מחדש ואשמח לקבל תגובה ,תודה !

  3. הי אני היא לי פיסבק ויש משו תקשר אלי שחת ודיו ונתק וחר כך שלח לי צלום וידו ואני מסחק בזין ואמר ליאני צרך 2000 שח או אני מפרסים על הפיסבק את הסרת אז אני לא שלמתילא אז ברסים אך פשר למחוק את הברסום

  4. כנראה שגם פה השמאל שולט אאחרת אין הסבר שרוב החסומים הם ימינים.וויכוח פוליטי ללא קללות ואפילו בהומור חסמו אותי ל 30 יום

  5. רק לידיעה אני נחסם כול שני וחמישי בדף המקורי שלי שיש בו כ2500 חברים .פניתי לשקד שרת המשפטים בנושא כולל צילומי מסך לא קבלתי שום התייחסות לכך

  6. וואו! ניסיתי לשתף את הקישור של הכתבה בפורום קפה שפירא, נתקבלה הודעה מפייסבוק, שהקישור הזה אסור לפרסום!

  7. גם חשבון הפייסבוק שלי הושבת.

    כללי הפייסבוק הם רחבים ומעורפלים לפי כללי הפוליטיקליקורקט המאד חד צדדיים והם ערמומיים די הצורך.כדי ליצור איזה אינטרפרטציות שרוצים
    לפי גחמת האישיות של העובד התורן .

    אז לי נמאס,ונשבר מהם
    שלום ולא להתראות
    לא חוזרת לשם .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים