פייסבוק ישראל משתיקה סאטירה פוליטית – מחקה את העמוד של בובי נתניהו

בובי נתניהו
בובי נתניהו

חברת פייסבוק ישראל בניהולה של המנכ"לית עדי סופר תאני, ממשיכה במדיניות הצנזורה הסלקטיבית והדורסנית שלה שמאז כניסתה של סופר-תאני לתפקיד, הובילה להדחקתם של מאות אלפי תכנים לגיטימים שלא עלו בקנה אחד עם האג'נדות של פייסבוק ושל בעלי האינטרסים שלה.

הפעם הוסר מהרשת החברתית עמוד הסאטירה הפופולארי "בּוּבִּי נתניהו" שמנה למעלה מ-27 אלף עוקבים. העמוד הוסר במהלך האסרו חג, טקטיקה ידועה וחוזרת של פייסבוק ישראל שנוהגת למחוק תכנים 'בעלי רגישות תקשורתית וציבורית' במהלך ימי חג ושבתון בהם הקשב נמוך וניתן לסרס את השיח.

עמוד הפייסבוק של בּוּבִּי עלה לרשת בתחילת 2017 והוא נחשב לאחד מעמודי הסאטירה הפופולארים והמושקעים בישראל ולמוביל בסאטירה פוליטית. במרכזו של העמוד בובה מושקעת בדמותו של ראש הממשלה, גירסא מתקדמת אם תרצו של בובת נתניהו מ"החרצופים" ששודרה בשנות ה-90.

בסבב השני של מערכת בחירות 2019, בשיא פרשת ה"בוטים", הפייק ניוז ומהלכי ההסתה, אנשיו של רה"מ נתניהו טענו בפני השופט מלצר בועדת הבחירות, כי בּוּבִּי הוא למעשה תעמולה ממומנת ואסורה נגד ראש הממשלה ועל פי חוק תעמולת בחירות ויש להסירה לאלתר פייסבוק. בסרטונים שפירסם בּוּבִּי בעמוד בטרם הסרתו, עמד על כך כי הוא אדם פרטי שפשוט מאס ב"שלטון" נתניהו. כשנשאל באולפן ynet האם "מישהו משקיע בך כספים?" ענה בּוּבִּי "אני משקיע, כל האשמה אחרת היא שקרית".

לאחר שקיבל מכתב איום בתביעה מטעם עו"ד מיכאל דבורין מהליכוד, פירסם בּוּבִּי סרטון בו הוא שוכר את שירותיו של עו"ד גיא אופיר שבין היתר מייצג את 'סטטוסים מצייצים' נגד פייסבוק. כמעט שלושה חודשים עברו מאז, ונראה שאפילו ועדת הבחירות לא מצאה זמן לעסוק בדרישת הליכוד לחשיפת פרטיו של בּוּבִּי והסרת העמוד.

במהלך האסרו חג, גילה בּוּבִּי לתדהמתו כי פייסבוק ישראל החליטה על דעת עצמה להסיר את העמוד. בהודעה שהופיעה בראש העמוד נכתב: "הפרסום של העמוד שלך בוטל. נראה כי הפעילות האחרונה שלך בעמוד אינה עומדת במדיניות העמודים של פייסבוק בנושא התחזות לאדם או עסק". בעקבות מחיקת העמוד, פצח בּוּבִּי בקמפיין גיוס המונים באתר ביאקטיב. תחת הכותרת "להשיב את בובי לפייסבוק" נכתב: "הצטרפו ותמכו במאבק המשפטי שלי, בובי, נגד פייסבוק, אשר פגעו בחופש הביטוי שלי, השתיקו אותי וסגרו שרירותית את הדף המושלם שלי".

דוברת פייסבוק מעין שריג סירבה להגיב בנושא.
עידכון: ימים ספורים לאחר הפרסום העמוד של בובי נתניהו הוחזר לפייסבוק

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

  1. תעברו לפלטפורמות אחרות. זה הזמן. מבחינתי לא צריך להחזיר אותו לפייסבוק כי כבר אין לי חשבון פייסבוק. הצטרפו ל"מהפכה". פתחו בלוג בוורדפרס. שימו תכנים טקסטואליים בקבצי README.md ב-GitHub. למה להיאחז בפייסבוק?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים