האם אירגון זיר"ה פצח במסע צלב בלתי חוקי הפוגע בחופש המידע באינטרנט כנגד אתרי הצפייה הישירה של אלירן גוזלן?

zira-logo

המאבק של אירגון זיר"ה באתרי הצפייה הישירה, גוזלן ונאקו של אלירן גוזלן ממשיך ולאחר שאלה עלו לרשת מחדש עם דומיינים חדשים, הם נחסמו בפעם השנייה לגישת גולשים על ידי ספקיות האינטרנט.

על פניו נראה כי בתקופה האחרונה, מלחמתו של אירגון זיר"ה בפיראטיות, מוצדקת ככל שתהיה, אינה מלחמה גורפת בכלל האתרים אלא מתמקדת דווקא באתריו של גוזלן, כאשר אתרי צפייה ישירה ישראלים אחרים, ממשיכים לפעול ברקע באין מפריע. ביניהם אף אתרים ישראלים אשר מניבים רווחי עתק מהתוכן הפיראטי בכך שה מאחסנים את הסרטים והסדרות פיזית על גבי השרתים שלהם בישראל. כל זאת כמובן מבלי להתייחס לעובדה שהמאבק המדובר אינו מופנה גם כלפי חנויות ובאסטות בשווקים ובתחנות מרכזיות ברחבי הארץ אשר מזה שנים רבות מוכרות דיסקים פיראטיים ומחזוריהן מכך מסתכמים בעשרות מיליוני שקלים.

ב-24 במרץ השנה, קבע בית המשפט העליון כי למשטרת ישראל אין סמכות לתת צווים לספקיות הגישה לאינטרנט, המורים לחסום גישה לאתרים. בכך, קיבל את עמדת איגוד האינטרנט הישראלי לפיה למפקד משטרת מחוז ת"א לא הייתה סמכות להוציא צווים שהורו לספקי האינטרנט לחסום גישה לאתרים, וכי דינם של צווים אלה להתבטל.

מאתר גוזלן נמסר: "הכתובת החדשה של האתר נחסמה בספקיות האינטרנט הישראליות בצורה לא חוקית ע"י ארגון זיר"ה".

הסוף לאתרי הצפייה הישירה בישראל?
הסוף לאתרי הצפייה הישירה בישראל?

איגוד האינטרנט הישראלי מסר בתגובה: "איגוד האינטרנט הישראלי הינו הגוף היחידי בארץ הנלחם למען חופש האינטרנט ופועל רבות למניעת חסימת גישה לאתרי אינטרנט. פעילות החסימה המדוברת אינה קשורה לאיגוד ונעשתה ע"י ספקי האינטרנט לאחר שקיבלו צו של בית המשפט שקבע כי אתרים אלו פוגעים בזכויות יוצרים ועוברים על החוק. אין עוררין על כך שאין לפגוע בזכויות יוצרים. עם זאת יש לזכור, כי חסימת גישה לאתרים הינה פגיעה בזכותו של הציבור לגשת באופן חופשי למידע ברשת, זכות שהיא חלק מחופש הביטוי. בתוך כך, אנו קוראים לבתי המשפט לעשות זאת במשורה, לאחר שנבדקו כל האפשרויות החלופיות ונשמעו עמדות כל הצדדים המעורבים, כולל עמדת הציבור הרחב. כמו כן, אנו קוראים למשרד המשפטים להגדיר את הכללים ואת המקרים בהם אין מן הנמנע אלא לחסום את הגישה לאתרים מסויימים".

אודות זיר"ה (מתוך ויקיפדיה): "זיר"ה (ראשי תיבות של זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) היא התאגדות ישראלית של 11 גופי מדיה שהוקם במטרה להיאבק בהפרת זכויות יוצרים שנגרמת מהורדות פיראטיות ברשת. הארגון מייצג בין היתר את תאגידי התוכן "קשת", "רשת", "ערוץ 10", "יס", "הוט" ומפיצת הסרטים "יונייטד קינג", ומתוקצב על ידם במיליוני שקלים בשנה."

מקרה חירום בפייסבוק / אינסטגרם / וואטסאפ?

4 תגובות לפוסט

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט הבית

קטגוריות פוסטים